Moottorin lämmöt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
via
'Admiral'
'Admiral'

Moottorin lämmöt

Viesti Kirjoittaja via »

Talvella mittarin mukaan oli pahimmillaan matka-ajossa nippa nappa 80 ehkä hiukan alle, nyt matkassa vauhdista riippumatta noin 85. On ollut tätä parisen vuotta. Pitäisiköhän jotain vaihtaa vai antaako olla?
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jos se lämpötila pysyy ajossa mustalla eli normaalialueella, niin ei mitään hätää. Ku eikö se punainen alue ala vasta likempänä 100-astetta?
Ja oon itse antanut itselleni aikoinaan kertoa, et n. 90-astetta olis optimi käyntilämpötila.

Vai meinasitko "pahimmillaan" sitä, et lt on liian alhainen? Sitä se tosiaan voi olla. Mulla on itellä talvella matka-ajossa lämmöt nippanappa 85-astetta ja nyt kesällä muutaman asteen enemmän.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Itselläni B-Vectrassa näytää noin 80C ja välillä alle. Uusi termari jo hankittu, että jos vaikka korjaantuisi tuo. Mittarihan voi tietty näyttää myös omiaan eli käytännössä uusin harrastusmielessä samalla kun vedet vaihdan koneeseen. 90C olisi optimi käyntilämpötila.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

B-Vectroissa moottorin lämpömittari näyttää poikkeuksetta vähemmän kuin A-malleissa samalla koneella.
Nismo, millo lie taas ajos
Vastaa Viestiin