Sivu 56/58

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 26 Elo 2020, 16:56
Kirjoittaja peksinen
Äsken kuului rääkynää surinan sijasta... Siis surina on saattanut kuulua hiljempaa ja startti vaatii enemmän yrityksiä että polttoaine menee mottiin saakka ja jysähtää käyntiin. Onko pumpun tarkistukseen mitään konstia?

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 27 Elo 2020, 16:07
Kirjoittaja peksinen
Jos pumppua vaihtaa niin meneeköhän tämä ilman kamalaa säätöä ja riittääkö?
Pitää kurkistaa pumpun liittimet ja yleinen kunto vielä.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 27 Elo 2020, 16:59
Kirjoittaja hercules
peksinen kirjoitti: 27 Elo 2020, 16:07 Jos pumppua vaihtaa niin meneeköhän tämä ilman kamalaa säätöä ja riittääkö?
Pitää kurkistaa pumpun liittimet ja yleinen kunto vielä.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Menee ihan pienellä muokkauksella.
Tankissa on "ämpäri" missä pumppu on, muistaakseni siitä ämpäristä piti kiinnikettä vuolla ihan vähän puukolla niin istuu paikoilleen.
Sehän riippuu että mihin sen pitäisi riittää?
Itsellä ainakin hyvin riittänyt etanolilla 290hp/407nm
Suosittelen kyllä pumppua, liitin kävi suoraan ja edullinen.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 27 Elo 2020, 18:28
Kirjoittaja peksinen
hercules kirjoitti: 27 Elo 2020, 16:59
peksinen kirjoitti: 27 Elo 2020, 16:07 Jos pumppua vaihtaa niin meneeköhän tämä ilman kamalaa säätöä ja riittääkö?
Pitää kurkistaa pumpun liittimet ja yleinen kunto vielä.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Menee ihan pienellä muokkauksella.
Tankissa on "ämpäri" missä pumppu on, muistaakseni siitä ämpäristä piti kiinnikettä vuolla ihan vähän puukolla niin istuu paikoilleen.
Sehän riippuu että mihin sen pitäisi riittää?
Itsellä ainakin hyvin riittänyt etanolilla 290hp/407nm
Suosittelen kyllä pumppua, liitin kävi suoraan ja edullinen.
Ostitko sen asennussarjan?
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... uille.html

220hp/350Nm nyt lukemat, eli riittää.. Täytyy laittaa tilaukseen..

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 27 Elo 2020, 22:52
Kirjoittaja hercules
peksinen kirjoitti: 27 Elo 2020, 18:28
hercules kirjoitti: 27 Elo 2020, 16:59
peksinen kirjoitti: 27 Elo 2020, 16:07 Jos pumppua vaihtaa niin meneeköhän tämä ilman kamalaa säätöä ja riittääkö?
Pitää kurkistaa pumpun liittimet ja yleinen kunto vielä.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Menee ihan pienellä muokkauksella.
Tankissa on "ämpäri" missä pumppu on, muistaakseni siitä ämpäristä piti kiinnikettä vuolla ihan vähän puukolla niin istuu paikoilleen.
Sehän riippuu että mihin sen pitäisi riittää?
Itsellä ainakin hyvin riittänyt etanolilla 290hp/407nm
Suosittelen kyllä pumppua, liitin kävi suoraan ja edullinen.
Ostitko sen asennussarjan?
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... uille.html

220hp/350Nm nyt lukemat, eli riittää.. Täytyy laittaa tilaukseen..
En muistaakseni ostanu, pelkkä pumppu.
Kyllä riittää helposti ja varaakin jää roimasti jos lisää tehoja haluaa myöhemmin. Tyytyväinen oon kyllä ollu, ajanu asian vallan mainiosti.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 12 Syys 2020, 16:50
Kirjoittaja peksinen
Saako keruualtaan irti jotenkin? Siis sen kulhon mihin pumppu häkkyröineen pudotaan paikalleen. Siellä pohjalla on shaibaa ja olis kiva puhdistaa ennen uuden pumpun asennusta.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 13 Syys 2020, 03:29
Kirjoittaja Paska Omena
hercules kirjoitti: 27 Heinä 2020, 00:42 Ilmeisesti sinne saa pienellä taiteilulla myös garretin putkiin mitsun ahtimen. Toki suosittelen vaihtamaan ne mitsun putket jos on mahdollista mutta jos ei mistään järkihintaan putkia löydy niin muistelin lukeneeni että pientä taivuttelua ja esim maptuning tais myydä banjoille suoraa muutossarjaa 10-20e hintaan.
Mites leiman kanssa kävi ja onko ecu asiat edenneet yhtään?
Tuohon öljy-ja vesilinja-juttuihin liittyen, niin Garrettista Mitsuun vaihtaessa taitaa tosiaan riittää että vesilinjoja jotenkin muokkaa/vääntelee/vaihtaa. Agilassa mulla oli oman vecun 170tkm ajettu Garretti ja kun sain sillä pari mäntää sulamaan niin oli se ahdinkin jo ihan loppu. Uuden koneen kylkeen tuli t11 Mitsu samoihin öljylinjoihin. Tai siis näin olisin tehnyt jos sen olisin ahtanut, eihän niin saa tehdä. Hyihyi.

Ja joo, Veccu leimattu. Kuten Facebookin kautta lienee ilmennyt. Nyt ei enää mitään vikavalojakaan pala, ilmeisesti oli vaan jotain eroja kuinka Opelin ja Saabin base-softalla toimii systeemit :what: Eikä siis ollut ensimmäinen T8 Opel mitä VN-Dyno on käsitellyt, jostain syystä tuo oma vaan on yks helvetin ooppeli.

Jos ymmärtää ja kiinnostaa niin tämä liittyy vahvasti tuohon mun yksilöön https://www.trionictuning.com/forum/vie ... =5&t=11752

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 19 Syys 2020, 11:27
Kirjoittaja peksinen
Nyt on mystistä. Edelleen huono käynnistymään yön jälkeen. Vaatii noin kolme pitkää starttia.
Tämän vuoden helatorstaina RE85 softa ja aeron suuttimet. Vikakoodeja en ole katsonut pariin kuukauteen, koska Op-com meni jumiin ja en ole vielä saanut ehjättyä.
Vaihdettu :
Ääntävä bensapumppu
Polttoaineen paineensäädin
Bensansuodatin
Moottorin lämpötila-anturi
Korjattu imuvuotoja
Reilu vuosi sitten kampianturi.
Lämpösenä lähtee kuin palmun alta ja ns. Kylmä startti huonontunut ilmojen viiletessä..

Mikähän Veeraa vaivaa. Vuosimalli -06.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 19 Syys 2020, 16:43
Kirjoittaja petrisa
peksinen kirjoitti: 19 Syys 2020, 11:27 Nyt on mystistä. Edelleen huono käynnistymään yön jälkeen. Vaatii noin kolme pitkää starttia.
Tämän vuoden helatorstaina RE85 softa ja aeron suuttimet. Vikakoodeja en ole katsonut pariin kuukauteen, koska Op-com meni jumiin ja en ole vielä saanut ehjättyä.
Vaihdettu :
Ääntävä bensapumppu
Polttoaineen paineensäädin
Bensansuodatin
Moottorin lämpötila-anturi
Korjattu imuvuotoja
Reilu vuosi sitten kampianturi.
Lämpösenä lähtee kuin palmun alta ja ns. Kylmä startti huonontunut ilmojen viiletessä..

Mikähän Veeraa vaivaa. Vuosimalli -06.
Kumpaa tankissa; bensaa vai etanolia?

Aina ei softa osaa adaptoitua kylmästartille oikealle polttoaineelle. Näitä ongelmia aina joskus on Trionic 8 biopower softien kanssa.
Mikäli tankissa on etanolia se vaatii huomattavan rikastuksen kylmästarttiin, jotta lähtisi kunnolla käyntiin. Joten, mikäli nyt on ongelmat ilmenneet viinalla, kannattaa kokeille tankata liki koko tankki bensaa kokeeksi.
Vastaatavasti toisinpäin eli ajettu viinalla, mutta tankattu sen jälkeen bensaa, ongelma ilmenee tulppien kasteluna ja huonona käyntinä tai sammumisena kylmästartilla.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 19 Syys 2020, 17:15
Kirjoittaja peksinen
Pelkästään viinalla ajettu softaamisen jälkeen. Tuntuu samalta kuin käsiryypyn kanssa kun otat liian paljon ryyppyä pois ja kyykkää eli ei taida rikastaa kunnolla. Katon vielä tulppien kireyden ja kokeilen toissa MAFfia vai mikä tässä nyt olikaan. . Koitan reflashata vielä Op-comin jos sais jotain ulos.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 20 Syys 2020, 10:47
Kirjoittaja petrisa
peksinen kirjoitti: 19 Syys 2020, 17:15 Pelkästään viinalla ajettu softaamisen jälkeen. Tuntuu samalta kuin käsiryypyn kanssa kun otat liian paljon ryyppyä pois ja kyykkää eli ei taida rikastaa kunnolla. Katon vielä tulppien kireyden ja kokeilen toissa MAFfia vai mikä tässä nyt olikaan. . Koitan reflashata vielä Op-comin jos sais jotain ulos.
Selevempi homma.
Ei näistä MAF mene. Kyllä haiskahtaa ECUn softavialta että jättää sammutuksen jälkeen aina bensarikastuksen päälle kylmästartille. Ja sehän ei ei enää ilmojen kylmetessä riitä etanolille.

Kokeile pelkää bensaa tankkiin tai softaa uudelleen.

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 20 Syys 2020, 21:45
Kirjoittaja peksinen
petrisa kirjoitti: 20 Syys 2020, 10:47
peksinen kirjoitti: 19 Syys 2020, 17:15 Pelkästään viinalla ajettu softaamisen jälkeen. Tuntuu samalta kuin käsiryypyn kanssa kun otat liian paljon ryyppyä pois ja kyykkää eli ei taida rikastaa kunnolla. Katon vielä tulppien kireyden ja kokeilen toissa MAFfia vai mikä tässä nyt olikaan. . Koitan reflashata vielä Op-comin jos sais jotain ulos.
Selevempi homma.
Ei näistä MAF mene. Kyllä haiskahtaa ECUn softavialta että jättää sammutuksen jälkeen aina bensarikastuksen päälle kylmästartille. Ja sehän ei ei enää ilmojen kylmetessä riitä etanolille.

Kokeile pelkää bensaa tankkiin tai softaa uudelleen.
Tuo bensarikastus kuulostaa järkevältä. Maffi autto starttiin, mutta edelleen tulee tuo kuvailemani alirikastus tuntuu olevan mukana. Tämä siis oireili jo heinä - elokuussa, varmaan silloin jo ollut niin kylmää ettei rikastanut tarpeeksi. Paska bensapumppu ei ainakaan parantanut asiaa. Pitää kokeilla bensalla ja jos sillä toimii niin käydä saab-kuiskaajalla kylässä. Kiitos petrisa..

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 21 Syys 2020, 21:47
Kirjoittaja Jartsa
Eikös kaasupohjassa starttaus nollannut adaptaation. Kaasu pohjaan,virta päälle ja startti. (jää tyhjäkäynnille vaikka poljin on pohjassa)

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 22 Syys 2020, 17:40
Kirjoittaja petrisa
Jartsa kirjoitti: 21 Syys 2020, 21:47 Eikös kaasupohjassa starttaus nollannut adaptaation. Kaasu pohjaan,virta päälle ja startti. (jää tyhjäkäynnille vaikka poljin on pohjassa)
Joo, nollaa kyllä, mutta nollaa sen juuri bensa-asetukselle :wink:
Sehän ei tässä tilanteessa ole nyt se oikea, kun pitäisi saada etanoliasetus päälle. Sitä ei saa päälle Trionic 8:ssa kuin ajamalla etanolilla. Adaptoituu ajoon kyllä sille, sillä muutenhan ei esim. täyskiihdytys onnistu olenkaan vaan menisi laihalle. Ongelma on siinä, ettei tämä adaptaatio jää päälle kylmästarttiin.

Voin kertoa asian omasta kokemuksesta, mutta minulla se oli juuri päinvastoin. Koko n. 8 vuotta mitä minulla oli juuri tämä kone B207/Z20NET JCarlsonin biopower softalla, niin se toimi muutoin ihan ok, mutta koskaan ei autoa saanut jäämään etanolista bensaan siirtymisen jälkeen kylmästartille automaattisesti bensa-asetukselle. Rikasti ihan tolkuttomasti niin, että auto tukehtui. Ainoastaan tuo kaasupoljin resetti asetti auton bensalle ja sillä toimi startit ok.
Kun sitten taas uudelleen tankkasi etanolia ei sen kanssa ollut startissa mitään onglmaa, mutta jos taas jossain vaiheessa tankkasi bensaa niin :evil:

Nyt voisi ongelma olla juuri toisinpäin kuin minulla. Minä en koskaan softauttanut autoa uudelleen moisen ongelman takia, kun ...
- bensaa viinan sijasta tuli tankattua tosi harvoin
- ongelman sai pois päiväjärjestyksestä kaasupoljin resetillä, siis jos olikin bensaa tankissa etanolin jälkeen

Re: Z20NET viritys

Lähetetty: 23 Syys 2020, 19:47
Kirjoittaja jokke89
Laitetaan tänne kun ei tunnu tuolta ostopuolelta/myynti puolelta kellään löytyvän Z20NET vm-03 signum löytyvän turboa. Olisiko jollain linkkiä tai vinkkiä mistä saisi kohtuu edullisesti turbon kyseiseen menopeliin ja mielellään astetta isompikin niin olisi valmiina tulevaa suutin/etanolipäivitykseen. Oma heittää veivit ihan kohta niin kiire asialla olisi. Mielellään vielä bolt on tai pienellä muunnoksella saisi laitettua.