Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2003-03-03 18:18, Stefa wrote:
c20seh = 130hv (mm. ascona gt ja vectra gt)
Ei C20SEH, vaan 20SEH. C-kirjain viittaa katalysaattorikoneeseen, eikä tuosta tehokkaammasta koneesta ole ollut katalysaattoriversiota, kaikki katalysaattorilla varustetut oliva noita pienitehoisempia C20NE -koneita.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
On 2003-03-03 18:45, Janis77 wrote:
mulla ei oo katalysaattoria eli onko mun kone sitten toi 130hv versio?? auto on alkuperäinen 2.0i GT
Asia selviää vasta kun katsot onko se sun kone 20NE vai se tehokkaampi 20SEH. Ei eroja päällepäin, joten joudut tutkaileen lohkon kylestä mitä siinä oikein lukee.
Jos auto on alkuperäinen katiton GT, todennäköisesti vuodelta 1989, niin autossa pitäisi olla 130 hv tehoinen 20SEH-moottori, mutta sen pitäisi olla myös stanssattuna lohkoon, josta saa varmuuden.
On 2003-03-08 07:56, elmeri.hautamaki wrote:
mulla on kadett e, moottori on c2.0ne alkuperäinen 2.0 litranen vm-88 eikä oo katalysaattoria että mihinkä se c viittaa
Eikös se niin ole että tuo ensimmäinen kirjain, tässä tapauksessa C, merkitsee päästöluokitusta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Bimmer on 2003-03-08 10:31 ]</font>
On 2003-03-08 07:56, elmeri.hautamaki wrote:
mulla on kadett e, moottori on c2.0ne alkuperäinen 2.0 litranen vm-88 eikä oo katalysaattoria että mihinkä se c viittaa
Jos moottori on alkuperäinen C20NE, ja autossa ei ole katalysaattoria, niin silloin siitä on otettu katti pois jälkeenpäin. C20NE:ssä on aina ollut alunperin katalysaattori. Tosin moottorihan saattaa olla 20NE, jossa ei katalysaattoria kuulukkaan olla. Tuota tehokkaampaa 130 hv 20SEH-moottoria on ollut vain Kadett GSi:ssä, Ascona GT:ssä ja Vectra GT:ssä pääsääntöisesti. C tarkoittaa Euro-1-päästöluokitusta johon ei pääse kuin katalysaattorin avulla. (X=Euro-2 normi, Y=Euro-3-normi, Z=Euro-4-normi)
On 2003-03-09 22:31, elmeri.hautamaki wrote:
niin miten sitten auto on saatu katsastettua. käsittääkseni jos katti on ollu niin sitä ei saa poistaa ja rekisteriotteessa lukisi joku maininta
-88 mallisessa kanootissa ei kyllä ole alunperin ollut kattia. Joku on luultavasti vaihtanut siihen koneen ja jättänyt vanhan 20NE koneen ruiskun.