X20XEV koneen öljymäärän merkkivalo
Auto on X20XEV koneella varustettu Calibra. Moottoriöljyn määrän keltainen merkkivalo syttyy silloin tällöin eikä tahdo sammua. Huom. siis keltainen valo, ei punainen öljynpaineen merkkivalo. Sammuu kuitenkin itsekseen muutaman kymmenen minuutin kuluttua. Öljymäärä on öljytikun maximikohdassa, eikä syö öljyä ja öljynpaineet ovat ajossa hiukan yli 4 bar ja tyhjäkäynnillä 2-3 bar. Missä vika. Valo syttyy ehkä pari kertaa viikossa. Vika ilmennyt viimeisen kolmen viikon aikana. Valo voi syttyä, niin kuin pitääkin käynnistettäessä, mutta ei sitten sammu. Vika ilmeni ensimmäisen kerran kovemmin kiihdyttäessä ja jäi palamaan puoleksi tunniksi ja sammui itsestään. Onko joku anturi rikki tai likainen ym. Missä anturi.
Tohon en osaa sanoo mitään mutta "sinnepäin" kysymys olis aiheeseen liittyen.
Vectrassa ( A -94, 1.8i)palaa se "ihan oikea" öljyn merkkivalo käynnistyksen jälkeen
mielestäni liian kauan, olen saattamut ajaa jo hetken matkaa kun se vasta sammuu.
Kuitenkin öljyä on tarpeeksi ja muutenkin näyttää kaikka olevan OK, mitähän tämä..?
Vectrassa ( A -94, 1.8i)palaa se "ihan oikea" öljyn merkkivalo käynnistyksen jälkeen
mielestäni liian kauan, olen saattamut ajaa jo hetken matkaa kun se vasta sammuu.
Kuitenkin öljyä on tarpeeksi ja muutenkin näyttää kaikka olevan OK, mitähän tämä..?
Öljymäärän anturi löytyy öljypohjasta (sen kyljestä) koneen etupuolella.On 2002-04-29 21:36, duster wrote:
Auto on X20XEV koneella varustettu Calibra. Moottoriöljyn määrän keltainen merkkivalo syttyy silloin tällöin eikä tahdo sammua. Huom. siis keltainen valo, ei punainen öljynpaineen merkkivalo. Sammuu kuitenkin itsekseen muutaman kymmenen minuutin kuluttua. Öljymäärä on öljytikun maximikohdassa, eikä syö öljyä ja öljynpaineet ovat ajossa hiukan yli 4 bar ja tyhjäkäynnillä 2-3 bar. Missä vika. Valo syttyy ehkä pari kertaa viikossa. Vika ilmennyt viimeisen kolmen viikon aikana. Valo voi syttyä, niin kuin pitääkin käynnistettäessä, mutta ei sitten sammu. Vika ilmeni ensimmäisen kerran kovemmin kiihdyttäessä ja jäi palamaan puoleksi tunniksi ja sammui itsestään. Onko joku anturi rikki tai likainen ym. Missä anturi.
Janne
Minulla oli samanlaisia ongelmia B Vectrassa 2.0 -koneella, tosin Vectra varoittaa öljynpinnasta ajotietokoneeseen tulevalla tekstillä, eikä valolla. Joka tapauksessa ongelma poistui vaihtamalla öljy merkkiä Mobil 1 -> Shell Helixiin, molemmat täyssynteettisiä, viskositeetit samat, noin puolen litran öljynkulutus molemmilla per öljynvaihtoväli. Sain tämän vinkin muistaakseni http://www.vectra-sport.com:n keskustelufoorumilta. Luulin ensin huu-haa jutuksi, mutta minulla se ainakin auttoi. Syy oli muistaakseni tietyn öljyn vaahdon muodostus öljyanturissa ja siitä johtuva virheilmoitus.
Öljynpaineet aivan normaalit. Oireet kuulostaisivat tulppa tai tulpanjohtovialta.On 2002-06-15 12:43, vr6 wrote:
Mites semmonen homma Let- koneessa: kylmänä käynnistettäessä pyörii hienosti, minuutin päästä alkaa käydä kolmella ja taas kohta pyörii kaikilla. Öljynpaineet on 5 kiloo kylmänä ja 2-3 kuumana (1000 rpm). Olisko jollekin nostimelle liian kova paine ja pakoventtiili jää auki? Öljynä Mobil 1 RF.
Janne