"Uusi koppaisen" Omegan moottorit?
-
Tukkajumala
- 'Agila'
"Uusi koppaisen" Omegan moottorit?
Moron. Piti rekisteröityä tänne foorumille kun ilmeisesti merkin vaihto Opeliin tiedossa, ja tyhmänä kaipaisin tietoa teiltä viisaammilta.
Eli eli.. Seuraavanlainen asia kiinnostaisi ensimmäisenä: Olen ollut siinä uskossa, että Omegan korimallin muuttuessa vuosituhannen vaihteessa myös moottorit päivittyivät isompiin, mutta ilmeisesti näin ei olekkaan. Eli missä kohtaan nuo moottori tilavuudet nousivat? Ja onko tällainen viimeistä korimallia oleva Omega sitten kirjaimeltaan "C"? Vai edelleen "B"?
Jos näihin kysymyksiin joku viisas ystävällisesti vastaisi näin alkuun... Kiitos etukäteen!
Eli eli.. Seuraavanlainen asia kiinnostaisi ensimmäisenä: Olen ollut siinä uskossa, että Omegan korimallin muuttuessa vuosituhannen vaihteessa myös moottorit päivittyivät isompiin, mutta ilmeisesti näin ei olekkaan. Eli missä kohtaan nuo moottori tilavuudet nousivat? Ja onko tällainen viimeistä korimallia oleva Omega sitten kirjaimeltaan "C"? Vai edelleen "B"?
Jos näihin kysymyksiin joku viisas ystävällisesti vastaisi näin alkuun... Kiitos etukäteen!
Re: "Uusi koppaisen" Omegan moottorit?
Tietopaketti B Omegasta,,,,iso sivustoTukkajumala kirjoitti:Moron. Piti rekisteröityä tänne foorumille kun ilmeisesti merkin vaihto Opeliin tiedossa, ja tyhmänä kaipaisin tietoa teiltä viisaammilta.
http://www.senatorman.de/opel_omega_b.htm
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
-
Tukkajumala
- 'Agila'
Kiitoksia linkistä. Autto jonkin verran vaikka saksa ei taitukkaan kovin erikoisesti.. Mutta siis ymmärsinkö oikein, että tuon faceliftin jälkeen on tehty pienen aikaa noita Omegoita "vanhoilla" koneilla? Kun näyttäisi olevan tuossa 06/2000 hinnastossa jo nuo isommat koneet.
Ihan mielenkiinnosta.. Onkos tuollaset V8-Omegat kovinkin harvinaisia? Itse ainakaan koskaan kuullut.
Ihan mielenkiinnosta.. Onkos tuollaset V8-Omegat kovinkin harvinaisia? Itse ainakaan koskaan kuullut.
Käsittääkseni muutos tapahtui (laivautui Suomeen) jossakin 2000-vuoden paikkeilla. Viimesen kasvojenkohotuksen kokenut malli on ainakin epävirallisesti B2-kori. B2:ta tehtiin jonkin aikaa vanhoilla V6-bensamoottoreilla, mutta vanhat 2,0 nelikot tietääkseni päivittyivät yhteen 2.2L 144hv 16-venttiiliseen. Myöhemmin 2,5 V6 ja 3,0 korvautuivat 2,6 ja 3,2-litraisilla. Dieseleitä oli ainakin 77kW 2,0 DTi ja jossakin vaiheessa 2,2. Luulen, että BMW:n 2500-kuutioinen kutosdiesel päivittyi 96:sta 110:een kilowattiin.Tukkajumala kirjoitti:Moron. Piti rekisteröityä tänne foorumille kun ilmeisesti merkin vaihto Opeliin tiedossa, ja tyhmänä kaipaisin tietoa teiltä viisaammilta.
Edelliset oman selvittelyn ja tutkiskelun tuloksia, oikeammin tietävät puhukoot päälle. Saattaa muuten www.archive.org :in "www.opel.fi" -haku auttaa jotain, kävin joskus kattomassa. Niin, ja tervetuloa foorumille!
Ensimmäisiä B2:sia on vielä 2.0DTI koneella, mutta sitten muuttei 2.2DTI:hin.
2.5TD(12v 130hv) vaihtui 2.5DT:hen jossa siis 24-venttiiliä ja 150Hv, ilmeisesti kanneltaan huomattavasti parempi.
2.5TD(12v 130hv) vaihtui 2.5DT:hen jossa siis 24-venttiiliä ja 150Hv, ilmeisesti kanneltaan huomattavasti parempi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Myöhemmin 2,5 V6 ja 3,0 korvautuivat 2,6 ja 3,2-litraisilla.
Aikanaan kun noita itse selvittelin, niin tulin siihen tulokseen, että isommat kutoset tulivat viimeisiin 00-vuotisiin, ja kyse on nimenomaan vuosimallista, ei vuoden 00 puolella myydyistä 01:stä.
Aikanaan kun noita itse selvittelin, niin tulin siihen tulokseen, että isommat kutoset tulivat viimeisiin 00-vuotisiin, ja kyse on nimenomaan vuosimallista, ei vuoden 00 puolella myydyistä 01:stä.
Niin taitavat nuo 2.6 ja 3.2 koneiset olla vuosimalliltaan '01 ->, vaikka niitäkin on varmasti myyty jo '00 vuoden puolella. Jos 3-litraista halajaa, niin '00 vuosimallin voi tehdä haluttavaksi se, että se on ainut B2 Omegan malli, johon 3-litraisen koneen kaveriksi on saanut manuaali-vaihteiston. 3.2 koneen mukaan kun on saanut ainoastaan automaattia.
-
Tukkajumala
- 'Agila'