Moi.
Osaisiko joku kertoa mitä tarkoittaa käytännössä Omega A Caravan 2.0i Club-mallissa vm.1990 oleva säädettävä ajokorkeus (a ride height adjustment)? Miten se toimii, onko automaattinen vai käsisäätöinen?
HJ
--
Omega A ja säädettävä ajokorkeus.
-
Heywood Jablowme
- 'Agila'
Mulla oli kontin lattiassa apukuskin puolella venttiili,josta sai laittaa/poistaa ilmaa.Muistaakseni max. 4 bar.Oli kyllä hyvä systeemi vaunua vedettäessä... 
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-
Heywood Jablowme
- 'Agila'
Joo, no siellähän se tosiaan on. Sain hommattua romikselta (http://www.autopurkaamot.com) autoon oikein manuaalin ja sitä kautta homma selvisi. Ainut vaan että venttiili oli tietenkin irronnut kiinnikkeestään, ilmeisesti edellinen omistaja kohdellut sitä melko ronskisti, ja piti etsiä se auton alta esiin.Megaman kirjoitti:Mulla oli kontin lattiassa apukuskin puolella venttiili,josta sai laittaa/poistaa ilmaa.Muistaakseni max. 4 bar.Oli kyllä hyvä systeemi vaunua vedettäessä...
No nyt on sitten sellainen ongelma, ettei tuo ilmasysteemi pidä paineita. Laitoin siihen manuaalissa mainitun 3 baria kokeeksi ja se pysyi melkein kokonaisen minuutin sisällä.
Osaako joku kertoa tarkemmin millainen systeemi tuo on? Onko siellä siis joku ylimääräinen "ilmajousi" tavallisten iskarien lisäksi vai korvaako tuo systeemi perinteiset iskarit kokonaan? Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin voiko tuon systeemin korvata tavallisilla iskareilla? Taitaa olla hinnakkaita yleensä noi ilmasysteemit.
HJ
--
Itselläni on A-Omegassa korvattuna tavallisilla iskareilla. Tai otettu se ilmajuttu pois. Sen tarkemmin en tiedä miten systeemin pitäisi toimia, siinä uskossa olen ainakin ollut että kyseessä olis iskarit mihin menee paineletku? Mitä auton alle olen kurkkinut, ihan tavalliset jouset on paikallaan ja pari letkua siellä jossain roikkuu mitkä eivät minnekään mene eikä näy mitään kiinnityksiä erillisille systeemeille...Heywood Jablowme kirjoitti: Osaako joku kertoa tarkemmin millainen systeemi tuo on? Onko siellä siis joku ylimääräinen "ilmajousi" tavallisten iskarien lisäksi vai korvaako tuo systeemi perinteiset iskarit kokonaan? Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin voiko tuon systeemin korvata tavallisilla iskareilla? Taitaa olla hinnakkaita yleensä noi ilmasysteemit.
--