Katalysaattori -88 kadetissa!?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Katalysaattori -88 kadetissa!?

Viesti Kirjoittaja jt84 »

Aloinpas vaihtamaan kadettiin lexmaulin putkea nykyisen puhkiruostuneen tilalle ja huomasin ekan pöntön jälkeen ihan katalysaattorin näkösen "pöntön"...? Mikäs ihme tuo sitten on? Tuskin katti kuitenkaan, kun ei päästöistä mitenkään liian helposti ole läpi mennyt. Ja eihän katti voi noin kaukana olla koneesta, kun ei ikinä ehtis lämmetä. Valaiskaa nyt tyhmää. Tässä lexmaulin valmisteessa ei tällaista kolmatta pönttöä ollut tietenkään.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

katti on mun käsityksen mukaan aina ensimmäisenä putkessa, sit välivaimennin ja sit takapönttö
ja se katti voi mennä rikki.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jt84
'Admiral'
'Admiral'

_Ari.I_ kirjoitti:katti on mun käsityksen mukaan aina ensimmäisenä putkessa, sit välivaimennin ja sit takapönttö
ja se katti voi mennä rikki.
Mulla on siis kadetissa myös katinkorvausputki siinä missä sen kuuluisi olla, eli etuputken jälkeen. Tämän jälkeen on välipönttö ja ennen akselinylitystä tämä katin näkönen hässäkkä.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ei se oo kun joku välivaimennin. anna mennä vaa :lol:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Joku on voinut laittaa sinne katin jos on ollut päästöt persiillään leimalla.
jt84
'Admiral'
'Admiral'

timppa1 kirjoitti:Joku on voinut laittaa sinne katin jos on ollut päästöt persiillään leimalla.
tätä minäkin pelkään
marko80
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja marko80 »

Eipä olis ainutlaatuinen -88 raketti katalysaattorilla,mulla oli joskus tommonen Ruotsista tuotu muuttoautona ja siinä oli katti ilmeisesti ollut uudesta asti,samaten yhdellä tutulla oli samanikänen peli,jossa myös samat vermeet...

Btw,jos ei sulla oo otteessa merkintää katalysaattorista ni eipähän tota kukaan jää kaipaamaan 8)
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ei se katti voi olla, jos on etu- ja takavaimentimien välissä. Katti on mun tietääkseni aina ennen etuvaimenninta.
Tai sitten...
Näkeekö saumasta, et onko se katin näköinen pönttö itse hitsattu siihen vai onko tehdasjälkeä? Koska jos se sattuis olemaan katti, niin sen laittaja on ollu aika torspo... :whack: Ei meinaan lämpene riittävästi niin kaukana moottorista... Jos kerran siellä on se katinkorvausputkikin...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Timonen kirjoitti:Ei se katti voi olla, jos on etu- ja takavaimentimien välissä. Katti on mun tietääkseni aina ennen etuvaimenninta.
Tai sitten...
Näkeekö saumasta, et onko se katin näköinen pönttö itse hitsattu siihen vai onko tehdasjälkeä? Koska jos se sattuis olemaan katti, niin sen laittaja on ollu aika torspo... :whack: Ei meinaan lämpene riittävästi niin kaukana moottorista... Jos kerran siellä on se katinkorvausputkikin...
Kyllä tuo aika hyvää saumaa on, ei ole mikään ti-mies vetäny mikillä.
Vastaa Viestiin