2.0 GSI16:sen takajarrumännänvaihto?
- Undertaker
- 'Diplomat'

2.0 GSI16:sen takajarrumännänvaihto?
Miten lähtee kuskinpuolentakajarrusatulan ulompimäntä irti siitä satulasta?
Mulla on nyt kahdessa osassa se satula. Vielä pitäisi saada mäntä kaivettua pihalle sieltä.
Tartteeko jotain erikoistyökaluja.
Mulla on nyt kahdessa osassa se satula. Vielä pitäisi saada mäntä kaivettua pihalle sieltä.
Tartteeko jotain erikoistyökaluja.
-
Cee kädetti
- 'Kadett'

- Undertaker
- 'Diplomat'

Käsijarru on omassa rummussaan. Yritin painella jarrua mut ei se sieltä mihinkään liikkunu. Pitänee varmaan kokeilla uusiksi.Cee kädetti kirjoitti:onks siin käsijarrulla oma rumpu vai onks se siinä samas nestesylinterissä? jos se on erillinen rumpu nii sitte sen männän pitäis tulla siel ku meet polkee vähä jarruuellei se sitte oo juuttunu kii kunnolla...
-
Cee kädetti
- 'Kadett'

- Undertaker
- 'Diplomat'

-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Otsikkoon olisit voinut vielä satsata. Oletetaan että kyseessä on GSI16V E-Kadetin ATE takasatula.
Miks ihmeessä se satula piti halkaista?
Itse oon ottanu kyseisistä satuloista männät irti niin että olen jumittanut sen toisen männän esim. puukapulalla ja sitten paineilmaa jarruputken reikään varovasti. Tällöin sen uloimmaisen männän saa liikkeelle ja sisempi pysyy paikallaan. Tällä tavalla olen saanut herkistettyä molemmat männät liikkeelle niin että ne on pystynyt nostamaan sitten yksitellen ylös (talttapää ruuvarilla taisin avustaa siitä reunasta). Yhtäaikaa eivät mahdu tulemaan vaan ottavat toisiinsa kiinni.
Jos pelkällä paineilmalla ei lähde niin sitten vaan CRC-556:a tms. sinne väliin ja herkistellen mäntää pikkuhiljaa ylös.
Itse oon ottanu kyseisistä satuloista männät irti niin että olen jumittanut sen toisen männän esim. puukapulalla ja sitten paineilmaa jarruputken reikään varovasti. Tällöin sen uloimmaisen männän saa liikkeelle ja sisempi pysyy paikallaan. Tällä tavalla olen saanut herkistettyä molemmat männät liikkeelle niin että ne on pystynyt nostamaan sitten yksitellen ylös (talttapää ruuvarilla taisin avustaa siitä reunasta). Yhtäaikaa eivät mahdu tulemaan vaan ottavat toisiinsa kiinni.
Jos pelkällä paineilmalla ei lähde niin sitten vaan CRC-556:a tms. sinne väliin ja herkistellen mäntää pikkuhiljaa ylös.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ei ole paineilmaa käytössä. Mutta homma on nyt hoidettu. Vaihdoin koko jarrusatulan kun katkesi vielä ilmausruuvikin vanhaan satulaan sisään joten se oli kaput.havericky kirjoitti:Otsikkoon olisit voinut vielä satsata. Oletetaan että kyseessä on GSI16V E-Kadetin ATE takasatula.
ilmausruuvejahan saa kaupasta.
kaksi mäntää ei ole edes paha rasti mutta neljä on jo pahempi. nekin on kyllä otettu pois ja piti ihan polkimella painaa kun muuten loppui voima kesken.
tärkeää tuossa on juuri estää sitä mäntää joka liikkuu jo niin tulemasta ulos että saa toisenkin pois.
joko kalikka tai puristin tms väliin ja sitten painaa niin kumma jos ei lähde liikkumaan.
kaksi mäntää ei ole edes paha rasti mutta neljä on jo pahempi. nekin on kyllä otettu pois ja piti ihan polkimella painaa kun muuten loppui voima kesken.
tärkeää tuossa on juuri estää sitä mäntää joka liikkuu jo niin tulemasta ulos että saa toisenkin pois.
joko kalikka tai puristin tms väliin ja sitten painaa niin kumma jos ei lähde liikkumaan.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
- Undertaker
- 'Diplomat'