Millainen on Opelin 4-vaiht. automaatti...?
Millainen on Opelin 4-vaiht. automaatti...?
...esim. uudessa 2,2 Zafirassa. Paljonko koneessa on kierroksia satasen vauhdissa. Onko kestävyydestä kokemuksia?
Re: Millainen on Opelin 4-vaiht. automaatti...?
elmer kirjoitti:...esim. uudessa 2,2 Zafirassa. Paljonko koneessa on kierroksia satasen vauhdissa. Onko kestävyydestä kokemuksia?
eiköhän uudet autot yleensäkki oo vähintään toistensa verosii... ei ne mitään pommeja oo jotka laukee alta 1000km
on melki kaikille parasta että meet koe ajolle lähimpään opel liikkeeseen, ja testaat sen 100km\h vauhdin ihan itse.
Opel Astra F 2.0 Gt
yritetty ollaan...
...joo, "lähimmistä Opel-liikkeistä" (Länsi-Suomen lääni) ei tollasta ihmevekotinta löydy. Ajattelinkin, että jospa joku palstalainen sattuisi moisen omistamaan tai kokeneena opelistina tietämään, niin rohkenin asiaa täältä tiedustella. Kiitos kuitenkin vastauksesta 
ainakin b-vectran x20xev perässä oleva automaatti on täysi susi. tai sitten koeajoautossa oli jotain vikaa. kaikki muut toimi aika ok, kick-down jne, mutta vaihteen vaihto kolautti suurinpiirtein koko autoa, ts helkutin terävä vaihto. ei ns leppoisa tomaatti. en suosittele, jopa vanhan b-asacon th180 on parempi.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Jotenkin vaikea uskoa, että B Vecun ja B Zafiran automaattimalleissa olisi muuta yhteistä kuin molemmat olevan mallinsa B-sukupolvea ja vaihteita 4..
Jos ei Zaffea ole tuolla niin kysy Astran 1.8:ia luulisi olevan saman valmistajan (AW:n?) tekele ja vaikka onkin välityssuhteet hieman eri niin saat ainakin toiminnasta aika hyvän kuvan. Lähinnä paria eri automaatti C Veccua olen vain kokeillut ja itse olen täysin myyty niiden vaihteiston toiminnalle. RPM:ää satasessa et tietty saa, mutta sen verran olen eri uusia autoja ajanut, että ko nopeus on pyritty optimoimaan kulutusten osalta, vastapainoksi automaatit taasen pyrkivät pistämään todella herkästi pienempää sisään. Ilmoitettujen kulutusten osalta näyttää ainakin olevan jopa käsittämättömän pieni ero manuaaliin..
Jos olet oikeasti ostamassa niin myyjät on sitä varten, että saat a) tietoa b) mahdollisuuden kokeilla tuota eli kysy tarkempia teknisiä speksejä ja niistä voi sitten itse laskea. Itse sain ainakin aikanaan C Vecusta aika hyvää dataa pyytämällä. Samoin yleensä on vähintään maahantuojalla olemassa yksilö tai sitten esim jossain saman ketju toisessa liikkeessä tai sitten naapurikaupungin eri ketjulla...
Niin ja eiks se tyytyväisyystakuu ole voimassa eli ei tartte ihan sikaa säkissä...
Jos olet oikeasti ostamassa niin myyjät on sitä varten, että saat a) tietoa b) mahdollisuuden kokeilla tuota eli kysy tarkempia teknisiä speksejä ja niistä voi sitten itse laskea. Itse sain ainakin aikanaan C Vecusta aika hyvää dataa pyytämällä. Samoin yleensä on vähintään maahantuojalla olemassa yksilö tai sitten esim jossain saman ketju toisessa liikkeessä tai sitten naapurikaupungin eri ketjulla...
repsa kirjoitti:ainakin b-vectran x20xev perässä oleva automaatti on täysi susi. tai sitten koeajoautossa oli jotain vikaa. kaikki muut toimi aika ok, kick-down jne, mutta vaihteen vaihto kolautti suurinpiirtein koko autoa, ts helkutin terävä vaihto. ei ns leppoisa tomaatti. en suosittele, jopa vanhan b-asacon th180 on parempi.
Itellä tekee tuota kylmällä laatikolla ja kyseenalaisilla öljyillä joita ei liene koskaan vaihdettu. Kun laatikko lämpeää niin vaihtaa huomattavasti pehmeemmin.
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Tässä jotain tietoja vaihteistomalleista:
http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot2.htm
Tuon 2.2:n yhteydessä on Vectraan vaihtunut jossain vaiheessa 5-vaihteinen. Tiedä sitten Zafirasta onko siinäkin.
Itsellä X20XEV+AF20 ja vaihtaa pehmeästi myös kylmänä. Öljyjä on vaihdettu säännöllisesti, kilsoja yli 260 tuhatta. Olen erittäin tyytyväinen.
Käsittääkseni nuo AW:n vaihteistot on sieltä luotettavimmasta päästä. Mitä ongelmia täällä foorumillakin esiintyy niin ovat noissa takavetoisissa joissa GM:n vaihteisto.
Tuon 2.2:n yhteydessä on Vectraan vaihtunut jossain vaiheessa 5-vaihteinen. Tiedä sitten Zafirasta onko siinäkin.
Itsellä X20XEV+AF20 ja vaihtaa pehmeästi myös kylmänä. Öljyjä on vaihdettu säännöllisesti, kilsoja yli 260 tuhatta. Olen erittäin tyytyväinen.
Käsittääkseni nuo AW:n vaihteistot on sieltä luotettavimmasta päästä. Mitä ongelmia täällä foorumillakin esiintyy niin ovat noissa takavetoisissa joissa GM:n vaihteisto.
Kiitos vastauksista...
...olinkin tosiaan unohtanut ton tyytyväisyystakuun. Zaffen 2,2:ssa on tosiaan vielä nelilovinen, kun taas dieseleissä jo kuusilovinen.
Kiitokset avuista!
Kiitokset avuista!
Katselin kanssa noita ajovalo.netin tietoja, mutta niistä ei pysty päätteleen, mikä mallin sukupolvi on kyseessä. Veccuunhan 5-lovinen tuli C mallin myötä... C Vecun ekoissa vm:ssa oli muistaakseni jotain vikaa, lähinnä sw:ssä, mutta niitä korjattiin/vaihdettiin takuuseen mukisematta jos jotain ilmeni. Öljynvaihdon kun muistaa niin muutoinhan on aika luotettavan maineisia...MLe kirjoitti:Tässä jotain tietoja vaihteistomalleista:
Omassa vecussa toimii moitteettomasti. Lienee siis ollut tuossa jotain vikaa.repsa kirjoitti:ainakin b-vectran x20xev perässä oleva automaatti on täysi susi. tai sitten koeajoautossa oli jotain vikaa. kaikki muut toimi aika ok, kick-down jne, mutta vaihteen vaihto kolautti suurinpiirtein koko autoa, ts helkutin terävä vaihto. ei ns leppoisa tomaatti. en suosittele, jopa vanhan b-asacon th180 on parempi.
Rekussa TH180 toimii about yhtä moitteetta. Mitä ny 4-vaihde puuttuu.
Mulla on A-mallin Zaffe 1.8 koneella ja siinä ainakin vaihtelee nätisti ja on toiminut hyvin (60tkm ajettu), toinen kulkine on F-astra 1.6, sekin automaattina ja toimii, tosin kylmänä vaihtaa terävästi, mutta lämpimänä pehmeesti (200tkm ja öljyt taitaa olla alkuperäset!). Kierroksia en tähän hätään muista, mutta n. 2500 on varmaan aika lähellä satasen vauhdissa. Mulla on ollut kuus Opelia automaattina (F- ja G-astroja ja Zafira) eikä niissä laatikkojen osalta ole ollut mitään sanomista!