Onko kukaan tehnyt ruostumattomasta?
Haponkestävä on tietysti korroosion kestävää mutta ei tärinän -> murtuu.On 2003-03-10 08:19, jmoilanen wrote:
Eli onko kukaan tehnyt ruostumattomasta (hapiksesta) pakosarjaa ja koko putkistoa?
Miten se kestäisi pakosarjana??
tarttis saada uusi pakoputki ja peltisarja 20ne koneeseen!
Entäpä putkiston paino?
Pakosarja kestää yleesä erittäin hyvin autossa.
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Jos teet putkiston itse niin ei mitään muuta ku kirkasta putkea miel. happosta. Ei tarvitse enää murehtia kestävyyttä.
Nuo haponkestävän murtumiset johtuvat yleensä aina hitsausvirheistä: yleensä lankavehkeillä(mig) saumanlopetukseen jää sulkeuma(paippi) joka on juuri SEN.. muotoinen ja siinä on erittäin hyvä alku murtumalle.(ei tietenkään jää oikein tehtynä) Tai sitten vedetään liian kuumaksi.. tai väärällä kaasulla.
TIG olisi se paras vaihtoehto mut vaatii pirun tarkat sovitteet ja suoja toimenpiteet mut jälki on sen mukaista.
Jos hitsaat itse(kaikella kunnioituksella ja en voi tietää kuinka kokenut hitsari olet)ja todennäköisesti mig:llä, kannatta käyttää tuo valmis putki/putken osat jossain missä on TIG:n käyttö mahdollisuus ja "TIG käsitellä" nuo aloitus/lopetuskohdat niin varmuus on taattu. ja lopuksi hapota saumat tai koko putki..
Nuo haponkestävän murtumiset johtuvat yleensä aina hitsausvirheistä: yleensä lankavehkeillä(mig) saumanlopetukseen jää sulkeuma(paippi) joka on juuri SEN.. muotoinen ja siinä on erittäin hyvä alku murtumalle.(ei tietenkään jää oikein tehtynä) Tai sitten vedetään liian kuumaksi.. tai väärällä kaasulla.
TIG olisi se paras vaihtoehto mut vaatii pirun tarkat sovitteet ja suoja toimenpiteet mut jälki on sen mukaista.
Jos hitsaat itse(kaikella kunnioituksella ja en voi tietää kuinka kokenut hitsari olet)ja todennäköisesti mig:llä, kannatta käyttää tuo valmis putki/putken osat jossain missä on TIG:n käyttö mahdollisuus ja "TIG käsitellä" nuo aloitus/lopetuskohdat niin varmuus on taattu. ja lopuksi hapota saumat tai koko putki..
Ei se putki jää hitsauksista kiinni,
meinaan että kaikki mitä täällä meillä työpaikalla tehdään, niin tehdään hapiksesta.
Koska meijeriputket on tehtävä ruostumattomasta ja saumat sen mukaiset suojakaasut sisään ja sauma on samannäköinen sisältä ja päältä.
Tottakai TIG:llä hitsataan ja en itse osaa hitsata kuin omat "putken päät" mut kaverilla on hitsausluokat tuon kokoisille putkille.
Mietin itse juuri tuota lämpölaajenemis juttua. taitaa olla sit parasta tehdä tuo pakosarja "mustasta putkesta" ja loppu hapiksesta.
meinaan että kaikki mitä täällä meillä työpaikalla tehdään, niin tehdään hapiksesta.
Koska meijeriputket on tehtävä ruostumattomasta ja saumat sen mukaiset suojakaasut sisään ja sauma on samannäköinen sisältä ja päältä.
Tottakai TIG:llä hitsataan ja en itse osaa hitsata kuin omat "putken päät" mut kaverilla on hitsausluokat tuon kokoisille putkille.
Mietin itse juuri tuota lämpölaajenemis juttua. taitaa olla sit parasta tehdä tuo pakosarja "mustasta putkesta" ja loppu hapiksesta.
No siinä tapauksessahan homman täydellisellä onnistumisella ei ole esteitä. Pakosarjassahan kestää kyllä mustakin mut jos sul on vehkeet, tavaraa ja hanska kohdallaan ni samahan se on kokeilla kirkkaastaki, ei se "eläminen" mun mielestä oo siinä mikää ongelma, "jättää tilaa sille" laipoissa yms. Vai epäiletkö ettei pultit kestä?(se siinä vois kyl ajankans tulla)
Mullakin on pelkästään hyviä kokemuksia hapis pakoputkista. Neljään autoon joista yhteen juuri tänään on tullut tehtyä kirkkaat putket ja hyvin on toimineet. Vaimentajatkin on tullut tehtyä haponkestävästä. Hyvin on kestänyt murtumatta pelto/harjoitus kadetissakin jossa putki ainakin tärisee ja on saanut kolhuja pienissä ulosajoissa. Vaimentimien eteen kannattaa tehdä liukulevyt niin ei jää putki tielle ojaan ajoissa tai matalassa katuautossa katukivetyksiin tai routapatteihin osuessa.
-
4*mantab3*kadettc2*kadett
- 'Kadett'