Astra F 1.8 16V ecotec VIKAVALO PALAA
Astra F 1.8 16V ecotec VIKAVALO PALAA
Tuli ostettua tuossa vähän aikaa sitten tommonen F Astra -94 1.8 16V koneella ja vikavalo palaa kokoajan. Toimii muuten moitteetta mutta tyhjäkäynti hieman matala ja välillä heijaa. Vikakoodit antaa:
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
Eli koodien mukaan kuulostas lamda vialta, mutta jos lamda ois sökö nii mietityttää että miten ois voinu mennä katsastuksesta läpi pari viikkoo sitten ja eikös polttoaineen kulutus nouse jos lamda on rikki. Mut ei tuo minusta kovinkaan paljoa syö... Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
Eli koodien mukaan kuulostas lamda vialta, mutta jos lamda ois sökö nii mietityttää että miten ois voinu mennä katsastuksesta läpi pari viikkoo sitten ja eikös polttoaineen kulutus nouse jos lamda on rikki. Mut ei tuo minusta kovinkaan paljoa syö... Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
Saattaa mennä päästöistä läpi, niin meni omanikin viime vuonna.
Vian korjaamiselle toivotan onnea. Itsellä on nyt pari vuotta herjannut samoja koodeja, eikä vikaa löydy mistään. Auto on käynyt parillakin korjaamolla ja itsekin asiaa on tutkittu. Itse anturi toimii ihan OK, mutta ECU häröilee. Olisiko johtosarja rikki tms...
Vian korjaamiselle toivotan onnea. Itsellä on nyt pari vuotta herjannut samoja koodeja, eikä vikaa löydy mistään. Auto on käynyt parillakin korjaamolla ja itsekin asiaa on tutkittu. Itse anturi toimii ihan OK, mutta ECU häröilee. Olisiko johtosarja rikki tms...

Ootko sinä sitten vaihtanu uuden lamda anturin ilman menestystä?Antero kirjoitti:Saattaa mennä päästöistä läpi, niin meni omanikin viime vuonna.
Eiköhän sen näillä tiedoilla uskalla sanoa, että on rikki.Akilles kirjoitti:Mittasin äsken lamdan, joka ei näyttänyt ohmi alueella mitään. Autodatan mukaan A ja C napojen väli pitäisi olla 4,5-5,5ohmia. Testasin myös käynnistää auton liitin irti jolloin auto toimi ihan samalla tavalla kuin ennen irroitusta. Voisiko tästä päätellä että anturi on rikki?
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kerran olen itse vaihtanut ja kerran se on vaihdettu korjaamolla. Ei vaikutusta. Tänä viikonloppuna piti paneutua taas asiaan, mutta oli natiaisia yökylässä, joita piti kestittää, niin ei ehtinyt.Akilles kirjoitti:Ootko sinä sitten vaihtanu uuden lamda anturin ilman menestystä?Antero kirjoitti:Saattaa mennä päästöistä läpi, niin meni omanikin viime vuonna.
Ensimmäisenä olen ajatellut vaihtaa koko liittimen. Jos liittimen vaihdolla ei ole vaikutusta, joutuu vetämään kokonaan uuden piuhan ECU:lle. Tech1:stäkään ei ole ollut apua, se ei kerro mitään mitä ei tiedettäisi jo valmiiksi. Monilla korjaamoilla on mielestään ratkaisu ongelmaan, mutta kun kertoo mitä kaikkea autolle on jo tehty, loppuvat heillä ajatukset... Ainoa minkä vaihtoa ei ole kokeiltu, on moottorin johtosarja

Ettei boksi sitte ois hajalla? Ootko sitä koittanu vaihtaa?Antero kirjoitti:Kerran olen itse vaihtanut ja kerran se on vaihdettu korjaamolla. Ei vaikutusta. Tänä viikonloppuna piti paneutua taas asiaan, mutta oli natiaisia yökylässä, joita piti kestittää, niin ei ehtinyt.Akilles kirjoitti:Ootko sinä sitten vaihtanu uuden lamda anturin ilman menestystä?Antero kirjoitti:Saattaa mennä päästöistä läpi, niin meni omanikin viime vuonna.
Ensimmäisenä olen ajatellut vaihtaa koko liittimen. Jos liittimen vaihdolla ei ole vaikutusta, joutuu vetämään kokonaan uuden piuhan ECU:lle. Tech1:stäkään ei ole ollut apua, se ei kerro mitään mitä ei tiedettäisi jo valmiiksi. Monilla korjaamoilla on mielestään ratkaisu ongelmaan, mutta kun kertoo mitä kaikkea autolle on jo tehty, loppuvat heillä ajatukset... Ainoa minkä vaihtoa ei ole kokeiltu, on moottorin johtosarja
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
Jos kokeilen että tulisiko oma autoni kuntoon lamdan vaihdolla, niin katsoin tuossa motonetistä nuita lambdoja:
1,6-16V 98-- Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . 28-3422 49.90 ???
1,8-16V Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
2,0/16V Lambda-anturi jos Zirconia/3 johtoa. . . . . . . . 28-3414 49.90 ???
2,0-C20 Bosch-Lambda 3napapistokkeella (ei X20-moott). . . ei saatavana
2,2-16V Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
16V Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . . . 28-3420 109.90 ???
Mitä tarkoittaa tuo Zirconia? Ja onko joku nuista käypänen tohon mun pirssiin?
1,6-16V 98-- Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . 28-3422 49.90 ???
1,8-16V Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
2,0/16V Lambda-anturi jos Zirconia/3 johtoa. . . . . . . . 28-3414 49.90 ???
2,0-C20 Bosch-Lambda 3napapistokkeella (ei X20-moott). . . ei saatavana
2,2-16V Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . . . . . . 28-3422 49.90 ???
16V Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . . . 28-3420 109.90 ???
Mitä tarkoittaa tuo Zirconia? Ja onko joku nuista käypänen tohon mun pirssiin?
-
3TMotor
tässäkin kannattaa luottaa sitten kunnon anturiin. älä osta motonetista.ite ostin paikallisesta opel vara-osia myyvästä liikkeestä ntk:n anturin (105e) se toimii... ja siinä on johdossa se sopiva liitinkin valmiina. motonetin anturissa ei.
ja jos autos on c18xe niin sinne kuuluu titaanilambda.... älä pistä zirconia. voi tulla lisää vikoja eikä se siellä toimi edes.
titaanisen lambdan johtojen värit:
musta
keltainen
punainen
valkoinen
zirconia lambdan:
musta
harmaa
valkoinen
valkoinen
noista johtojen väreistä ne erottaa helposti.
ja jos autos on c18xe niin sinne kuuluu titaanilambda.... älä pistä zirconia. voi tulla lisää vikoja eikä se siellä toimi edes.
titaanisen lambdan johtojen värit:
musta
keltainen
punainen
valkoinen
zirconia lambdan:
musta
harmaa
valkoinen
valkoinen
noista johtojen väreistä ne erottaa helposti.
Mielestäni tuo lause sisältää ajatuksen siitä, että myös boksin vaihtoa on kokeiltu... Toista ECU:a on siis kokeiltu, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Kaikki muu on siis katsottu, mutta ei johtosarjaa. Vaihdetut lambdat on molemmat olleet orkkiksia (ja helvetin kalliita).Toxic kirjoitti:Ettei boksi sitte ois hajalla? Ootko sitä koittanu vaihtaa?Antero kirjoitti:Ainoa minkä vaihtoa ei ole kokeiltu, on moottorin johtosarja