Eli osaisiko kukaan sanoa suoraan, missä vika, että häkäpitoisuus jäi rajan ulkopuolelle 2000rpm mittauksessa? Lambda näytti samalla korkeita lukuja, 1,04-1,08.....
Voisiko vain putki vuotaa (Vuotoja ei näkynyt kun auton alla ryömiskelin tuossa..)? Lambda on keväällä vaihdettu kun vikavalo siitä kiukutteli, mutta "uusi" anturi oli käytetty. Vääntökäyrä ilmoittelee kuopista täyskiihdytyksessä, eikä tehojakaan ole kaikkea tallella. Kokeilin tuossa ruuvata ilmamäärämittarin jousta höllemmälle pari napsua, tuntu ainakin, että vääntökäyrän kuopat ois hävinny tai ainakin lieventyny.. Tiiä sitten. Tympeitä nuo päästöviat ku hankala mittailla itte. :/
Päästöt ei läpi, CO kierroksilla pomppas. C20NE
Meikäkään ei osaa noiden päästöongelmien kanssa auttaa, mutta mainitsit että lambda-anturit vaihdettiin vikavalon siitä herjattua.
Mulla on nyt vikavalo palanut su-illasta lähtien. Yleisesti valo syttyy noin minuutin ajon jälkeen ja sammuu taas kun käyttää virrat pois. Ja syttyy taas minuutin päästä jne... Epäilen et se vois olla joku päästöihin liittyvä kun omituisesti syttyy aina vasta jonkin ajan päästä. Miten se sulla oireili?
Ei huvittas maksaa vikakoodien luvusta tässä vaiheessa, ja itse lukemisen opetteluun ei tahdo olla tällä viikolla aikaa. Olis mukava tietää että uskaltaako sillä ajaa.
Astra -95 C18XEL
Mulla on nyt vikavalo palanut su-illasta lähtien. Yleisesti valo syttyy noin minuutin ajon jälkeen ja sammuu taas kun käyttää virrat pois. Ja syttyy taas minuutin päästä jne... Epäilen et se vois olla joku päästöihin liittyvä kun omituisesti syttyy aina vasta jonkin ajan päästä. Miten se sulla oireili?
Ei huvittas maksaa vikakoodien luvusta tässä vaiheessa, ja itse lukemisen opetteluun ei tahdo olla tällä viikolla aikaa. Olis mukava tietää että uskaltaako sillä ajaa.
Astra -95 C18XEL
Uggio kirjoitti:Meikäkään ei osaa noiden päästöongelmien kanssa auttaa, mutta mainitsit että lambda-anturit vaihdettiin vikavalon siitä herjattua.
Astra -95 C18XEL
Mulla oli samat oireet 93 a vectrassa, vikavalo sytty aina pienen ajon jälkeen.
ajelin kuitenkin yli kuukaúden vaikka vikavalo palo toimi ihan normaalisti mutta bensaa meni kyllä reilumman puoleisesti, sitte meni hermot ja rupesin lukemaan niitä vikakoodeja niin lambda oli rikki vaihdoin lambdan eikä ole sen jälkeen vikavalo palannu