Kampikammion takastefan tarina

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
via
'Admiral'
'Admiral'

Kampikammion takastefan tarina

Viesti Kirjoittaja via »

Metron pikahuolto (Tampere, Hatanpää) ilmoitti elokuun puolella öljyvuodon syyksi takastefan. En luottanut arvioon, vaan kävin näyttämässä Ahoselle, joka vahvisti epäilyni venttiilikopan tiivisteestä. Menin sitten Metroon tilaamaan huoltoaikaa. Huoltoneuvoja halusi lähettää minut ensin pikahuoltoon hakemaan diagnoosia, selitin käyneeni ja sen jälkeen Ahosella jne.
Olin tänään huollossa. Huoltoneuvoja olikin varannut minulle diagnoosiajan, vaikka olin tilannut ainakin ko. tiivisteiden vaihdon, ja varautunut rahallisesti ja ajallisesti siihen. Työvuorossa oli kuitenkin tuttu kaveri, jonka avulla omppu saatin kuntoon eli tiiviste vaihdettua jollain vara-ajalla. Kustansikin vain 100.
Jatkossa en kovin helposti mene salin puolelle autoni kanssa. Tilanteessa on vain se puoli vielä, että Mäkelä vaihtoi ko. tiivisteen viime syksynä. Nyt oli öljyä nelostulpan kolossa, ja vuotikin niiltä nurkilta.
Toisaalta on ollut hyvin viaton Omppu, B2, mistä lähtien näissä ei muuten ole tulpanjohtoja?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kampikammion takastefan tarina

Viesti Kirjoittaja Janne M »

via kirjoitti: Tilanteessa on vain se puoli vielä, että Mäkelä vaihtoi ko. tiivisteen viime syksynä. Nyt oli öljyä nelostulpan kolossa, ja vuotikin niiltä nurkilta.
Toisaalta on ollut hyvin viaton Omppu, B2, mistä lähtien näissä ei muuten ole tulpanjohtoja?
B2-mallissa (2.2, 2.6 ja 3.2 1999->) alkaa tulemaan noita puolapaketteja, eli ei ole irrallisia johtoja. Olisiko Mäkelä kiristänyt venakoppaa liikaa ja tiiviste olisi pullahtanut/haljennut. Kyllä noi asiallisesti tehtynä pysyvät tiiviinä usemmankin vuoden.