mitä öljyä di vectraan??

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jack04
'Kapitän'
'Kapitän'

mitä öljyä di vectraan??

Viesti Kirjoittaja jack04 »

olen hiljattain ostanut 2,0di vectran ja nyt ois ensimmäinen öljynvaihto edessä. nurkassa lojuu kaksi tonkkaa neste city pro 5w-40 öljyä joten olisi houkutus laittaa sitä mutta onko se hyvä ratkaisu? kokemusta on ainoastaan opelin bensakoneista joissa käytin mobilin öljyjä.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

En tiedä onko ollut hyvä ratkaisu, mutta minun autoa on vanhojen huoltokuittien mukaan virkistetty tuolla. Välitöntä koneremonttia ei ole aiheutunut, kun kohtsilleen on päästelty 200 tkm lisää. Teboilin SHPD:tä olen tarjoillut.
Aimo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aimo »

Nesteen esitteen mukaan ko. öljy soveltuu henkilö- ja pakettiautojen bensa- ja dieselmoottoreihin.

Itse olen käyttänyt monen vuoden ajan Opelin omaa öljyä. On täyssynteettisistä oljyistä edullisimpia
Astran 2.0 dti mittarissa on nyt 440000 km ja moottori on toiminut hyvin.
Uutena kulutti kohtuuttoman paljon oljyä. Nyt kulutus on 1- 1,5 l / 15000 km.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Mobilin Rally Formulaa (5W50) oli omassani käytetty uudesta asti.
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Eilen tarjosivat merkkihuollon tiskillä GM:n omaa long life öljyä viskositeetillä 5W-30. Tohtiiko nyt tuota tuonne konehuoneeseen kaataa? Kone on Y20DTH. Jos oikein muistan, ei huoltokirja suosittele kyseistä viskositeettiä.
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

itse käyttänyt castrolin magnatechia tos dti:s ja porukat käyttää samaa di:s...hyvää öljyä..josko vähä kallista.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Teboilin Diamond Diesel 5w-40:ää on täällä käytetty viimeiset 200tkm. Autona Vectra Dti '00
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

astramaani kirjoitti:itse käyttänyt castrolin magnatechia tos dti:s ja porukat käyttää samaa di:s...hyvää öljyä..josko vähä kallista.
Samat laitoin koneeseen, mobilin öljyä ollut ennen...
senu b
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja senu b »

rally formulaa.elä ainakaan laita mitään totalin öljyä/kokemusta on
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

itse en oikeen noista mobiilien pesuaineesta piittaa..joskus akoinani lykkäsin mobiilin superit corollaan :oops:jumaliste porukka luuli et se palaa.ei pysyny yhtää sisällä..ja muutenkaa en oo käyttäny..en tunne ketää diiselin omistajaa joka käyttääs mobiilia
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
senu b
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja senu b »

ite käytin alussa omassa di vectrassa/astrassa muita öljyjä,ne ei ainakaan kestäny sisällä.ja oon sellasessa paikassa töissä jossa vaihdetaan öljyjä.eli öljyissä on eroja
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Onko muuten kellää tapana vaihtaa eri öljyjä talveksi koneeseen, tarkoitan lähinnä viskositeettiä ja sen myötä sitä et se olisi juoksevampaa? Itsellä auto vaihtui kesällä (astra 1.6 -> zafira 2.0 dti) ja vielä ei oo tiisseliautolla talvikäyttökokemuksia.
Aimo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aimo »

Aikaisemmin kirjoitin, että olen käyttänyt opelin omaa öljyä ja viime vuosina long life 5W30 ympäri vuoden ja mitään ongelmaa ei ole ollut, koskapa moottori on kestänyt ongelmitta 440000 km ja tarkoitus ajaa saman verran vielä lisää.

Talvella kovilla pakkasilla on kriittisin tilanne moottoria käynnistettäessä, jolloin öljyn oltava riittävän notkeaa, jotta pumppu voi pumpata öljyä heti moottorin käynnistyttyä varsinkin silloin, jos ei haluta, viitsitä tai ei ole mahdollista lämmittää moottoria ennen käynnistystä.
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

kyllä täällä on ainakin pysynyt g-astrassa mobilin 5w50 öljyt koneessa toistaiseksi,koneella ajettu 340 tkm.(2.0di 60kw)

2.5 dti omegassa olen käyttänyt castrol edge 0w40 öljyä,eikä tuokaan näytä öljyä syövän.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Onko se öljyn vika jos se ei pysy koneessa?? Kyllä nykyaikaisissa moottoreissa pitää pysyä öljyt sisässä, mikäli kaikki on kunnossa. Itse olen ajanut tuolla nykyisellä vaginalla helix ultra-x 0w-30 öljyllä, eikä se mihinkään häviä. 190tkm on nyt mittarissa ja öljynkulutus ei ole ainakaan lisääntynyt. noin 0,5l/15000km.. Aika liruahan tommonen 0-30 varmaankin kesähelteellä on, mutta ei se mihinkään häviä..

Sen ymmärrän että jossakin 70-luvun ohv moottoreissa, joissa ei välttämättä ole esim. venttiilivarrenkumeja ollenkaan, ei ehkä "nollaöljyt" pysy niin hyvin sisällä, kuin jotkut mineraali "kymppikolmikymppiset"...
Vastaa Viestiin