g-astra

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hese
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hese »

Mulla tollanen 1.8 astra vm 2000 ajettu 63000 ja nyt pamahti laturin laakeri?On muuten hulppeen hintanen Metroautossa 800 eikkaa.....luulin et siihen saa mukaan tollasen pikku corsaattorin mut ei olikin pelkkä laturi vaan.No asiaan onkos muilla kokemuksii onkos laturi hajonnu noilla ajo kilometreillä ja noinkin suht koht uudesta autosta?Tiedän et halvempiikin vaihto latureita on eli ei sen puoleen mut vähän panee miettii et tuliko nyt ostettuu kaks ooppelii samalla kertaa(ostin elokuussa ton vehkeen)eli eka ja vika.Muuten ihan kiva vehe kulkee ihan kivasti ja jämäkkä peli mutta harmittaa vaan tollanen juttu.
Mika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mika »

Kannattaa kysäistä tuolta:

http://www.essopukinmaki.com/
hese
'Agila'

No tossahan just kirjoittelin että noita vaihto latureita löytyy.Kyse onkin siitä että onko muilla levinny latureita noilla kilometri määrillä?Esso Pukinmäellä ei oo tohon vaihto laturia mutta Adita Oy:llä on hinta tais olla karvan alle 300 euroo,mutta voihan ton laakerin vaihtaa.........Niin ja sitten on tietty autovahinkokeskus missä latureiden hinnat pyörii siinö 100 ja 130 euron välillä + muut purkaamot.Laturi on muuten 100 ah.
mke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mke »

Mulla pamahti kans tossa 70tkm tienoilla ja en edes käyny Opelin tiskiltä kysymässä, 120€ sain ns. tehdaskorjatun tilalle ihan varaosaliikkeestä.
anttih1
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja anttih1 »

Laitoin sähköistä sen enempää tietämättä laturin atomeiks, ja kasasin samassa järjestyksessä takas. Tosin uusilla laakereilla ja säätäjällä varustettuna. On toiminut taas jo useamman kuukauden moitteetta, eli taisin onnistua.

Eli laturin laittaminen onnistuu itekkin, jos vaan on lämmin talli ja päivä aikaa. Ja jos vaan jonkin verran pysyy työkalut sormissa.

Kustannus -97 astran boschin laturin täydelliseen ehjäämiseen oli hihnapyörineen tasan 53 euroa. On jonkinlainen ero tuohon 800 euroon.
Astra CDX
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Astra CDX »

Mullakin paukahti laturi 1.8:sta astrasta. Merkkiliikkeessä vaihdatin ja samalla vaihdatin myös jakopään remmin. Autolla oli tuolloin ajettu noin 55 000 km, joten tyyppivikahan tuo taitaa olla. Hintaa tuolle em. remontille osineen tuli n. 600 egeä...
hese
'Agila'

Mulla toi laturi vika ilmaantu sen jälkeen kun olin vaihdattanu jakopäänhihnan tossa 60000 tkm:ssä.Pari tuhatta kilsaa ehin ajaa ja sit alko se vinkuna kuuluu piti oikein kattoo että oliko laittaneet remmiahtimen samalla kun vaihtoivat jakopäänhihnan......joo tota mäkin ajattelin että oisko tyyppivika?Onkos sulla muuten tossa 1.8 70 vai 100 ah laturi?
JamoGSI16v
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JamoGSI16v »

Of topic:
En halua vääntää puukkoa haavassa, mutta onko tämä taas näitä tyypillisiä uudempien ecotec ooppeleiden vikoja??

Itse korjailin -96 ecotecciä jonkun aikaa ja ostin sitten 17v vanhan kehonsiirtimen mallia kansanauto.

Plussat
-+200tkm kone näyttää syövän vähemmän öljyä kuin 100tkm ajettu X20XEV ecotec.
-Eipä tarvii korjailla tyhjäkäyntimoottoria vähän väliä.
-Ei vuoda pakosarjat.
-Eipä tarvitse kokoaikaa laittaa venttiilinvarren kumeja.
-Ei huuda ohjaustehostin kuin hyeena pakkasilla, eikä liioin syö öljyään tehostin.
-Ei ole kampi/nokkaakselien anturien vikoja.
-Ei myöskään vuoda vesipumppu.

Näitä minä korjailin itse omassa rakkaassa Ecotecissani.

Minä en ainakaan ikinä enää osta autoa jonka pellin alla lukee ecotec.

Tämä on siis vain ja ainoastaan minun mielipiteeni että ecotecit suorastaan uivat tyyppivioissaan!

Toivottavasti kaikki eivät vedä hernettä nenään mutta kuka väittää että uudet ooppelit ovat vähävikaisia autoja!

-Ex GSI16V-

<font size=-1>[ This Message was edited by: jamogsi16v on 2003-03-18 10:27 ]</font>
AstralGee
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstralGee »

Joo pari viikkoa sitten simahti laturi Astra 1.6 16V ja vm oli 2000 ja kilometrejä 45000km. Uusi laturi olisi maksanut 630 euroa mut niitä ei löytynyt Suomesta. Tekivät jostain vanhoista osista yhdistelemällä sopivan ja antoivat sille 1v takuun. Hihnapyörä tosin on pienempi kuin alkuperäinen. Kun autolla oli kiire niin hyväksyin tämän ja hinnaksi tuli töineen Opel-huollossa 277 euroa. Kyllä söi miestä. Niin ja kuukausi sitten meni vesipumppu, että enemmän remonttia Uudessa Astrassa 10000km aikana kuin äitin D-kadetissa 100000km aikana...
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Minulla oli vielä eilen Astra 1.6 16v EcoTec vm -97. Öljyä söi kun vanha hoppa koko ajan uudesta asti. Termostaattikotelo vuosi alla 20000 km. Sitten vaihdettiin tehtaan uuden suosituksen mukaisesti hammashihna ja kaikki rattaat (ei vesipumppua). Vähänajan päästä menikin sitten vesipumppu. Ajokilometrit lähentelivät 100000 ja yhtäkkiä katosi tasainen käynti ja häipyi veto. Korjaamolle linkutettiin jotenkuten, jossa todettiin pakoventtiili(t) palaneeksi. Korjausarvion hinta riittävän suolainen. No - minä kävelin vaihtoautohallin puolelle, josta valitsin G-mallin vanhalla moottorikonstruktiolla (SOHC), tein kaupat ja jätin niille vanhan romun vaihdossa, enkä suostunut enään koskemaankaan moiseen. Varmaan se myydään seuraavalle hyväkuntoisena, vähänajettuna ja ollut yhdellä omistajalla! Mutta minä en suostu sitä tämänenempää ajattelemaan saati siitä keskustelemaan. -Varmaankin se oli se maanantaikappale tai sitten ei. Mutta se siitä Ecotecistä.
Vastaa Viestiin