Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
NaPuttaa
Hydrauliset nostajat vaivaavat.
Huuhtelemalla voi parantua, mutta ei mitään takuita asiasta.
Eli fortea tai STP ennen öljynvaihtoa ja sitten uudet HYVÄT öljyt sisään.
mulla ihan sama homma,paitsi naputus hukkuu täysin kunhan kone vähän lämpenee,olen kyl sitä mieltä et mulla ei ainakaan johdu nostajista.kokeileppa semmosta et kun kylmänä laitat käyntiin ja annat käydä jonkun aikaa sit sammutat ja käynnistät uudelleen niin kas naputus häviää, ainakin mulla on käynyt näin
kyllä se naputtaa siltikin et kyl se varmaan nostajista johtuu..auto kyl muuten käy ja kukkuu ihan ilosesti..täytyy nyt vaihella ne öljyt sinne ja kuulostella lisää..
Voiko pakosarja olla halki, jos tuo nakuttava ääni häviää noin minuutin kuluttua siitä kun kone on lyöty käyntiin? Itellä Vectrassa samantyyppistä ääntä pitää juuri tuon eka minuutin.
pete s kirjoitti:Hydrauliset nostajat vaivaavat eikä mikään pakosarja...
voit olla oikeessakin mutta ite tarkastaisin kuitenki tuon pakosarja homman, nimittäin jos pieni vuoto on nii se lämpölaajentumisen jälkeen tiivistyy.. ainaki mun vanhassa autossa joka oli C20XE:llä naputteli myös lämpimänä satunnaisesti/aaltoillen ja kierroksia antamalla hiljeni.
Kahden litran ecotec, eli varmaan X20XEV?
Tuo kone voi nakuttaa ja raksuttaa ihan siitäkin syystä, että öljyä ei ole tarpeeksi koneessa. Oli lämmin tai kylmä...
pete s kirjoitti:Hydrauliset nostajat vaivaavat eikä mikään pakosarja...
voit olla oikeessakin mutta ite tarkastaisin kuitenki tuon pakosarja homman, nimittäin jos pieni vuoto on nii se lämpölaajentumisen jälkeen tiivistyy.. ainaki mun vanhassa autossa joka oli C20XE:llä naputteli myös lämpimänä satunnaisesti/aaltoillen ja kierroksia antamalla hiljeni.