Elikkäs mitä arvioisitte tai mitä jopa tiedätte... kun mittaristossa syttyy polttoaineen jakelumittarin kuva, paljonko mahtaa tuolloin olla menovettä vielä tankissa.
Paljonhan riippuu tietysti tankin kokonaistilavuudesta ja itse härvelin "litraa/sadalla"-kulutuksesta.
Hiukanhan asiaa auttaa kun löysää kaasujalkaa ja "köröttelee" yheksääkymppiä...siis motarilla...
Kuinka pitkälle olette itse tuolloin vielä uskaltaneet/joutuneet suhailemaan kun merkkivalo alkoi palaa jatkuvasti...
Harvalla meistä enää nykypäivänä vissiin varakanisteria on auton varusteiden joukossa... tai ainakaan että siellä jopa olisi bentsiiniä...
Kerran piti tarkista, mutta ei ehtinyt olla punaisella kovin kauaa kun alkoi huutaa niin korvia särkevästi. toistakymmentä litraa kuitenkin meni, uusiksi en ole kuitenkaan ottanut. Kyseessä siis Omppu b2 2.2. tomaatti
B-Vectran polttoainemittari oli jo ihan "pohjassa", vaikka ajotietokone näytti vielä ajomatkaksi 50km. Polttoainevalo syttyi toimintasäteen ollessa 80km.
50km mentiin leikiten, ja kerkesinpä vielä ajaa 5km ajotietokoneen vilkuttaessa toimintasäteen loppumista. (0km)
Tankki täyteen, ja 58.5L sain mahtumaan 60L tankkiin. Siitä päivästä lähtien luotinkin enempi ajotietokoneeseen kuin bensamittariin.
Omassa astrassa kun syttyy tuo valo niin tankkiin saa menemään hädin tuskin 40l (52l tankki siis) eli sillä ajelee helposti sen 150km vielä. En tiedä olisiko anturissa jotain häikkää kun ensimmäisen 3/4 "matkasta" se näyttää ihan oikein mutta viimeinen neljännes menee sitten aika vauhtia.
omassa b-vecusa rapiat sata km päästelee helposti valon sytyttyä, ja rangen näyttäessä nollaa oon parhaimmillaan vielä 50km ajellu.. pari kertaa kyllä bensa loppunukki
No, kun Vectrassa syttyy tuo valo, niin tankissa on n. 10l. Sillä mennään se n. 100km. Tosin oon ajanut vaan n. 70km tuon valon palaessa ja kun oon tankannut, niin tankkiin on menny n. 55l.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Joka autossa erilailla. Kahdesti on bensa loppunut yöllä keskellä eimitään! Toisella kerralla soitin Team Ahman hätiin, veloitti yli 30euroa 4 litrasta bensaa (eipä ole tiepalvelukaan enää muuta kun rahastusta, mutta bisness is bisness, pääsin kuitenkin liikkeelle). Toisella kerralla ystävällinen paikallinen kävi kotoaan liruttamassa toisesta autostaan bensaa sen verran että pääsin tankille, eikä olisi millään halunnut edes rahaa. Kympin suostui sitten ottamaan.
Kahdesti on käynyt niin että kun gaso on loppunut, odottelee virrat päällä ja heiluttelee samalla autoa niin pumppu saa imettyä sen verran lisää että pääsi taas eteenpäin ja kun lopullisesti sammui, vihtoi vapaalle niin sai rullattua huoltoaseman pihaan!! Toisella kerralla joutui työntämään 10m.
hajama kirjoitti:Kahdesti on bensa loppunut yöllä keskellä eimitään! Toisella kerralla soitin Team Ahman hätiin, veloitti yli 30euroa 4 litrasta bensaa (eipä ole tiepalvelukaan enää muuta kun rahastusta, mutta bisness is bisness, pääsin kuitenkin liikkeelle).
Ei kai voi olettaa, että tiepalvelu normi löpön hinnalla tankkailee kenenkään autoja. Sitä varten on bensa-asemat. Kai siitä nyt jo kärsii vähän maksaakin, jos hölmöyksissä lähtee keskelle "ei mitään" tarkistamatta, että polttoaine varmasti riittää matkalle.
Sama homma on näitten ajotietokoneiden toimintasäteen kyttäys. Mikä siin on ettei voi tankata ajoissa?
Ei oo koskaan loppunu polttoaine mistään moottoriajoneuvosta, sen verran aikasessa osaa tankata *kop,kop*
Kerran alko oikein fiilis valo vilkkumaan, se oli uutta no kuitenkin suhasin pumpulle, niin oli vielä ~6-7L vanhoja tankissa