A Corsan turbottaminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kemes
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kemes »

Eli olen tässä jo pidemmän aikaa suunnitellut tubottavani A mallin Corsan. Tavote tehot 170-190hp. Hyviä neuvoja on tullut turboja ennenkin rakentaneilta kavereilta (kiitokset slaikkarille ja reporangalle) ja olen yrittäny ottaa mahd. paljon etukäteen aiheesta selvää, jotta homma onnistuis pätevästi ekalla kerralla. Rakennus ratkaisujen tulisi olla edullisia, mutta kuitenkin toimivia.

Tarkotuksena olisi käyttää pohjana C16xx konetta, johon ilmeisesti Irmscherin ruutta johon 9000 saabin suuttimet, iso bensapumppu, ahdin tyyliin TO3, ic yms. tarvittavaa. Puristuksia tullaan tiputtamaal luultavasti avartamalla palotiloja. Jarruiksi eteen GSi Kadetin levyt ja satulat. Kallistuksen vakaajat varmaa myös otettava GSi corsasta.

Seuraaviin kysymyksiin kaipaisin apua:

-Mitä nippeleitä on kyseisissä peleissä käytetty sytkä puolella, jotta saatu pelittämään turbon kanssa? Jonkinmoinen painekello joka säätää sytkää myöhemmälle ahtojen noustessa?

-Olisiko mahdollista käyttää jotakin muuta ruiskua, esim Jennin turbossa muistaakseni Motronicin M2,5, onko paha nakki? eikö tällön saisi sytkän samaan syssyyn? Tai muita ehdotuksia käytettävän ruiskun suhteen? Irmscheriä joutuu vissiin jonkinverra modifioimaa jotta saa toimii turbon kanssa?

-Jarrupääsylinteri pitää myös uusia, onko esim. kadetissa isompi ja jos niin meneekö heittämällä paikalle, vai onko liitoksissa yms. jotain eroa?

-Laatikkona olen ajatellut käyttää F13/5 laatikkoa, missä autoissa/koneissa tätä on käytetty? GSi corsassa? onko myös jossai muissa?

-Missä saisi edullisesti teetettyä turbopakosarjan?

-Turbottamisen suhteen kaikkista perusasioista olen aikalailla hyvin ajantasalla, mutta jos jollekkin tulee jotain hyviä vinkkejä asiaa koskien ja etenkin juuri corsan turbotusta niin ilomielin otetaan kaikki vinkit vastaan!
OPOWER
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja OPOWER »

Soita 041-4311187
Vastaa Viestiin