On tuo mersun kylkilinja kyllä hyvin erilainen kun se laskee noin menevästi nokkaan päin mentäessä. En itse osaa kyllä yhistää ooppeliin tota muotoilua.
Kuvat kun on vierekkäin niin jotenkuten.
calluman kirjoitti:On tuo mersun kylkilinja kyllä hyvin erilainen kun se laskee noin menevästi nokkaan päin mentäessä. En itse osaa kyllä yhistää ooppeliin tota muotoilua.
Kuvat kun on vierekkäin niin jotenkuten.
Juu, enemmän B-Omegan sivulinjassa on yhtäläisyyttä tuon Mersun kanssa...joskin ei paljon siinäkään! Mut ainakin laskeva kylkilinja...
Tuo C- Vectra taas on kuin kokonaan eri puusta veistetty...
samanlaisia mitäänsanomattomia muovikippoja, mitä niistä kinaamaan. Hyvä jos kuljettaa mamman maitokauppaan luotettavasti ja perheen joululomalle mummolaan. Kaikki autonvalmistajat näyttää kopioivan toisiaan muotoilussa enemmän tai vähemmän.
Eihän nuissa kovin paljoo oo samaa näköä, jos vähä saa pilkkua nussia nii tuo uus keulanen vectra tuli 05 eli kaks vuotta sitte. Mutta enemmän tuossa mersun kylkilinjassa on otettu mallia jostaki pemarista
Zafira kirjoitti:Ja miks joku niinkin suuri autovalmistaja kuin Mercedes, rupeis kopioimaan toisten autoja?
Alentuuhan ne siihen urheilussakin Joskin tallin muodossa, mutta samaa settiä...
Itse asiaan... Tosiaan keula ja takasivulasit näyttävät samoilta, mutta muuten ei... Tartteeko kaikkeen tarttua kiinni Ainahan noita yhtenäisyyksiä löytyy jos tahtoo... Onhan autoissa pentsiinitankitkin
Ton mesen valoista tuli mieleen lähinnä G Astra. Puskureissa on tollasta samaa "aukkoa" melkein kaikilla ja mitä sitä kylkeen laittaisi, ettei se olisi tylsä suora pinta?
Jokseenkin tuntuu, että kaikki saksalaiset (tai ylipäätään euroopassa myytävät) autot on jokseenkin toistensa näkoisiä...
On tuo vectra vaan omaan silmään parempi.
Ja on näköjään mersukin keksinyt tuon keskeltä "roikkuvan" maskin muotoilun... ei jymmarra
-19 Astra 1.6T -02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI