Ruiskutuspumppu Diesel Ohjausyksikkö vai mikä tää nyt on!?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
JinXb
'Kapitän'
'Kapitän'

Ruiskutuspumppu Diesel Ohjausyksikkö vai mikä tää nyt on!?

Viesti Kirjoittaja JinXb »

Elikkäs monenmoista juttua löytyy haulla mut mut... Jäi pari asiaa vielä epäselväksi :roll:

Mikäli menee tuo ko. boksi vaihtoon mitä muita osia siinä tarvitsee vaihtaa? Tarvitseeko numeroiden olla samat tuossa boksissa?

Boksi kun vaihdetaan -> huoltopajalle, boksi koodataan uusiksi? avaimet?

Jos joku viitsisi selvittää mulle tuon systeemin :oops:

...vielä jos jollain on omakohtaista kokemusta hinnoista niin mielenkiinnolla kuuntelen.. ois yhden raadon kohtalo tämänmoinen :cry:
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Ruiskutuspumppu Diesel Ohjausyksikkö (moottorinohjausbok

Viesti Kirjoittaja rikishi »

JinXb kirjoitti:Elikkäs monenmoista juttua löytyy haulla mut mut... Jäi pari asiaa vielä epäselväksi :roll:

Mikäli menee tuo ko. boksi vaihtoon mitä muita osia siinä tarvitsee vaihtaa? Tarvitseeko numeroiden olla samat tuossa boksissa?

Boksi kun vaihdetaan -> huoltopajalle, boksi koodataan uusiksi? avaimet?

Jos joku viitsisi selvittää mulle tuon systeemin :oops:

...vielä jos jollain on omakohtaista kokemusta hinnoista niin mielenkiinnolla kuuntelen.. ois yhden raadon kohtalo tämänmoinen :cry:
Aluksi pumpun tyyppi, joka on stanssattu runkoon, kertoo mikä ajo-ohjelmisto pumppuun pitää ohjelmoida. Silloin kun uusitaan ohjainlaite pumppuun. Ohjainlaite sisältää ennakkoventtiilin ja määränsäätömagneettiventtiilin :D

Ohjainlaitteen tilausnumero on eri kuin aivossa oleva numero.

Numerot ohjainlaitteesa ei kerro mitään, joka selventäisi mikä ajo-ohjelmisto on talletettu ohjainlaitteeseen. Samoja ohjainlaitteita käytetään myös muissa merkeissä. Uusi ohjainlaite on aina täysin tyhjä.

Avaimia ei tarvitse koodata.

Ohjainlaitteen lisäksi pumppuun vaihdetaan tiivisteet ja laakeri. Jos ei ole muuta vauriota tapahtunut.

Kustannukset varmaan 1000e molemmin puolin vauriosta riippuen :o
JinXb
'Kapitän'
'Kapitän'

Eh, olikohan tuo mun selitys jotenkin epäselvä. Kymys olisi siis tämänmoisesta osasta -> http://tinyurl.com/32pluc . Otsikkoon otin tuon Ruiskutuspumppu Diesel Ohjausyksikkö, ihan suoraan tuolta kun alkaa nuo nimet olla hepreaa minulle, sen takia tätä selvitystä muutenkin kyselen. Kyse on siis "pääboksista", joka sijaitsee ainakin mulla vänkärin puolen hanskalokeron takana. Tuon linkin lootassa ja minun omassani nuo nrot täsmää...

Eli kun se vaihdetaan niin mitä muita osia menee vaihtoon/koodaukseen/hinnat/jne.?

Kun ei osaa niin ei... :lollis:
lotuszafira
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lotuszafira »

JinXb kirjoitti:Eh, olikohan tuo mun selitys jotenkin epäselvä. Kymys olisi siis tämänmoisesta osasta -> http://tinyurl.com/32pluc . Otsikkoon otin tuon Ruiskutuspumppu Diesel Ohjausyksikkö, ihan suoraan tuolta kun alkaa nuo nimet olla hepreaa minulle, sen takia tätä selvitystä muutenkin kyselen. Kyse on siis "pääboksista", joka sijaitsee ainakin mulla vänkärin puolen hanskalokeron takana. Tuon linkin lootassa ja minun omassani nuo nrot täsmää...

Eli kun se vaihdetaan niin mitä muita osia menee vaihtoon/koodaukseen/hinnat/jne.?

Kun ei osaa niin ei... :lollis:

Kyseessä taitaa olla ECU
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

. Kyse on siis "pääboksista", joka sijaitsee ainakin mulla vänkärin puolen hanskalokeron takana. Tuon linkin lootassa ja minun omassani nuo nrot täsmää...

Kun ei osaa niin ei... :lollis:[/quote]

Ootkohan nyt oikeilla jäljillä lainkaan.Boxi joka näistä yleensä hajoaa on pumpun päällä oleva ohjausboxi ja matka katkeaa kuin kananlento :P :P :P

kerro nyt ensin millainen auto ja ongelmat!
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
JinXb
'Kapitän'
'Kapitän'

tuolta siis alkulörinät -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t=#1109747

Epäilivät siis pajalla tuota boksia kun yhteyttäkään ei tuntunut saavan.. Ei tosiaan oo innostusta sen pumpun päällä olevaa boksia vaihtamaan kun hinnat on taivaissa ja auton kokonaishinta ei. Sillä näitä hintoja kyselen jos vika oliskin tuossa, luoja tietää.

Jouluja -(z)-

....Jaaaaa, alkup. kysymystä mukaillen, tarviinko siis muuta kun toisen ecun samalla numerosarjalla vai riittääkö eri? Kelpaako entiset muut osat koodailua varten...
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Oliko sun auto 60kw vai 74 kw versio?Siihen menee ilmeisesti juuri tuo pumppu joka on hankala ja kallis hommata.
ootko kysynyt Bosch korjaamolta voivatko lukea vikakoodit suoraan pumpusta,,sitten jo pitäis selvitä!En oo ihan varma pitääkö pumppu olla irti että saavat koodit luettua.

Voi olla että tarttet tuollaisen...

http://cgi.ebay.de/OPEL-Vectra-Einsprit ... dZViewItem
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
JinXb
'Kapitän'
'Kapitän'

Boschin korjaamo se oli missä kävin tuota eberiäkin luetuttamassa... Muistaakseni Jklssä on toinenki boschpaja, täytyy käydä jossain kysymässä sitä koodin lukua erikseen pumpusta... Joo ja onhan tää se ihana 60kw malli..

Jossain oli puhetta et koodien luku onnistuis techillä, sisäpistokkeesta?
Vastaa Viestiin