jännitteensäädin ja diodisilta vaihdettu ei lataa siltikään
jännitteensäädin ja diodisilta vaihdettu ei lataa siltikään
Vaimoke ajle kotiin päin ja vsctrasta alkoi palamaan laturin merkkivalo. Valo palaa sitä kirkkaammin mitä enemmän painaa kaasua. En katsonut pellin alle, että menikö hihna vai, kun hain muijan kotio. Hajoaako laturi noin yhtäkkiä vai voiko sanoa varmaksi että meni vaan hihna?
Mistä porukat ovat ostaneet vectraan latureita, kyseessä on A2-mallinen 2,5v6. Motonet tarjoaa ei oota, ainoastaan nelarikoneiden, käykö se vai miten se on erilainen?
Niin vielä eipä tullut tyhmänä katsottua pellin alle, mutta eikös tossa ole vesipumppu aj ohjaustehostin samalla hihnalla eli tehostin toimi niin hihna viissiin ehjä. Kuinka pitkäle tollasella latauksettomalla autolla pääsee, jos ajelee ilman valoja. Matkaa olisi jotain 80km, eikä viitseisi hinata.
Mistä porukat ovat ostaneet vectraan latureita, kyseessä on A2-mallinen 2,5v6. Motonet tarjoaa ei oota, ainoastaan nelarikoneiden, käykö se vai miten se on erilainen?
Niin vielä eipä tullut tyhmänä katsottua pellin alle, mutta eikös tossa ole vesipumppu aj ohjaustehostin samalla hihnalla eli tehostin toimi niin hihna viissiin ehjä. Kuinka pitkäle tollasella latauksettomalla autolla pääsee, jos ajelee ilman valoja. Matkaa olisi jotain 80km, eikä viitseisi hinata.
Laturin hiilet saattaa olla kuluneet loppuun... 
En tiedä kyseisestä laturistasi, mutta useissa latureissa on jännitteensäädin (peräpäässä), jossa samassa myös nuo hiilet.
Sellainen on aika helppo vaihtaa (parilla ruuvilla kiinni), jos laturiin pääsee helposti käsiksi.
http://www.geocities.com/seppo_koivisto ... _0733_.jpg
En tiedä kyseisestä laturistasi, mutta useissa latureissa on jännitteensäädin (peräpäässä), jossa samassa myös nuo hiilet.
Sellainen on aika helppo vaihtaa (parilla ruuvilla kiinni), jos laturiin pääsee helposti käsiksi.
http://www.geocities.com/seppo_koivisto ... _0733_.jpg
Opel Astra -06 OPC
(+ 3x Volvo T4 + Volvo T5)
(+ 3x Volvo T4 + Volvo T5)
Re: Latauksen valo kirkastuu kaasutettaessa, onko hihna ehjä
Kylläpä se saattaa ladata eli mittaa latausjännite. Laturi tosiaankin voi hajota ihan yhtäkkiä. Itse olin jouluna lähdössä Lahteen ja alkoi latausvalo mollottamaan. Palaa hyvin himmeänä tyhjäkäynnillä, mutta kaasua annettaessa kirkastuu ja mokoma valo vielä vilkkuukin välillä. Syykin selvisi kun mittasin latausjännitteen. Tyhjäkäynnillä latausjännite 14,85V, mutta kierroksilla (3000 rpm) jännite heilui 17-18V välillä eli lataussäädin on paskana.Pooh kirjoitti:Vaimoke ajle kotiin päin ja vsctrasta alkoi palamaan laturin merkkivalo. Valo palaa sitä kirkkaammin mitä enemmän painaa kaasua. En katsonut pellin alle, että menikö hihna vai, kun hain muijan kotio. Hajoaako laturi noin yhtäkkiä vai voiko sanoa varmaksi että meni vaan hihna?
Toinen syy valon kirkastumiseen voi olla myös diodivika tai se että hiilet ovat loppumaisillaan. Latausjännitteen mittaaminen nyt on sitten ensimmäinen toimenpide. Vaikuttaisi kyllä lataussäätimeltä tai diodivialta. Boscheissa lataussäädin on helppo vaihtaa (sijaitsee laturin perseessä, mutta Delco-Remyssä sijaitsee laturin sisällä eli pitää purkaa. Uudemista Delpheistä sun muista ei ole havaintoa. Kannattanee kysyä autosähkökorjaamoista tai muistakin varaosaliikkeistä, sillä kyllä nekin myyvät vaihtolatureita. Joku firma niitä toi maahan, jolta varaosaliikkeet niitä ostavat, mutta en saa nimeä päähäni. Näkyy itselläkin olevan laturi jo joskus vaihdettu, kun laturissa on tarra Kouvolan autosähkö (Delco-Remy näkyy olevan).
Auto ajettu kotiin 80km oli pitkä matka. Kytkin toisen akun johdoilla opelin akkuun ja ajelin ilman sähkölaitteita.
Latauksen valo tosiaan vilkkui aina välillä, ja lopuksi se sammui eikä enää pala vaikka sammuttaa ja laittaa virrat takasin. Mikähän siinä nyt meni, paloiko latauksen polttimo vai? No huomenna mittailen, että mitä toi laturi antaa jännitettä ja kaivan sen sitten irti.
Latauksen valo tosiaan vilkkui aina välillä, ja lopuksi se sammui eikä enää pala vaikka sammuttaa ja laittaa virrat takasin. Mikähän siinä nyt meni, paloiko latauksen polttimo vai? No huomenna mittailen, että mitä toi laturi antaa jännitettä ja kaivan sen sitten irti.
Kyl maar. Todennäköisesti jännitteensäätäjä sanonut sopimuksensa irti ja ylijännite poltti latauksen varoitusvalon.
Sitten vaan sormet ristiin,ettei ole muitakin sähköhärveleitä grillannut samalla...
Sitten vaan sormet ristiin,ettei ole muitakin sähköhärveleitä grillannut samalla...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Diodisilta säkönä, jos olet jo säätimen vaihtanut. Itse olen aina suoraan vaihtanut koko laturin, kun olen perusluonteeltani laiska.
Datsun 100A 1,2 projekti, Datsun Violet (160J)- 78 käyttis, huililla. Datsun 140Y- 79, käyttöauto. Datsun Sunny 150Y -82 Rottalook käyttis.
Opelkin ollut. / Esso. o4oysikuusnelikuus888
Diodisilta säkönä, jos olet jo säätimen vaihtanut. Itse olen aina suoraan vaihtanut koko laturin, kun olen perusluonteeltani laiska. Joskus nuorempana olen jaksanut sillankin vaihtaa, se on usein vielä säädintä v-mäisempi homma.
Datsun 100A 1,2 projekti, Datsun Violet (160J)- 78 käyttis, huililla. Datsun 140Y- 79, käyttöauto. Datsun Sunny 150Y -82 Rottalook käyttis.
Diodisilta säkönä, jos olet jo säätimen vaihtanut. Itse olen aina suoraan vaihtanut koko laturin, kun olen perusluonteeltani laiska. Joskus nuorempana olen jaksanut sillankin vaihtaa, se on usein vielä säädintä v-mäisempi homma.
Tänään vaihdoin diodisillan, mutta laturin merkkivalo ei pelaa ollenkaan. Valo paloi edellisenä päivänä, vielä mutta sitten meni polttimo ja vaihdoin sen tuloksetta. Eikä pala vieläkään, vaikka vaihdoin ton diodisillan. Eikä lataa. Laitoin sinne d+-napaan johdon ja laitoin 3w polttimon ja sen akkuun kiinni, nyt syttyi autonkin valo, mutta ei ladannut vieläkään. Mikä tota paskaaa nyt vaivaa alkaa mennä hermot kun ei toimi.