Astra F kone ei sammu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
arko
'Agila'

Astra F kone ei sammu

Viesti Kirjoittaja arko »

-92:n astra ei sammu vaikka virta-avaimen ottaa pois. Vaihteella pitää sammuttaa. Lähtee kyllä hyvin käyntiin, tyhjäkäyntiä ei juuri ole. Öljyn/kässärin ym merkkivalot jää palamaan.

Pari päivää aijemmin ei tahtonut lähteä millään käymään, mitä ennen ei ollut koskaan tehnyt.

Virtalukon pohjan irroitin purin ja puhdistin, yritin jopa mittailla sitä ja luulisin että se olisi kunnossa ...ehkä.

Akun kenkää irroittaessa huomasin, että kun kytken kenkää paikoilleen kuuluu jostain ruiskun suunnasta toisinaan sellainen ääni (särinä) kuin joku johto kävisi oikosulussa ja bensaa alkoi vuotaa jostain imusarjalle kun aikani sitä akunkenkää käyttelin akussa kiinni ja ihmettelin mistä ääni tulee.

ja se oli 1.6 yksi piste ruisku

Olen autoiluni autoillut kaasari aikana eivätkä nuo ruisku koneet ole minulle tuttuja.
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

Re: Astra F kone ei sammu

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

arko kirjoitti:-92:n astra ei sammu vaikka virta-avaimen ottaa pois. Vaihteella pitää sammuttaa. Lähtee kyllä hyvin käyntiin, tyhjäkäyntiä ei juuri ole. Öljyn/kässärin ym merkkivalot jää palamaan.

Pari päivää aijemmin ei tahtonut lähteä millään käymään, mitä ennen ei ollut koskaan tehnyt.

Virtalukon pohjan irroitin purin ja puhdistin, yritin jopa mittailla sitä ja luulisin että se olisi kunnossa ...ehkä.

Akun kenkää irroittaessa huomasin, että kun kytken kenkää paikoilleen kuuluu jostain ruiskun suunnasta toisinaan sellainen ääni (särinä) kuin joku johto kävisi oikosulussa ja bensaa alkoi vuotaa jostain imusarjalle kun aikani sitä akunkenkää käyttelin akussa kiinni ja ihmettelin mistä ääni tulee.

ja se oli 1.6 yksi piste ruisku

Olen autoiluni autoillut kaasari aikana eivätkä nuo ruisku koneet ole minulle tuttuja.
Virtalukon pohja sökö, vaihda uusi, ei noita kannata puhdistella, maksaa sen verta vähän kuitenkin
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
arko
'Agila'

Viesti Kirjoittaja arko »

Olisikohan mitään villejä veikkauksia mitä voisi alkaa vikaa etsiin tuossa astrassa.
Virtalukonpohjassa vikaa ei ole sen jo tiesinkin, mutta ostin kuitenkin uuden sellaisen.
Olisiko siellä ruisku puolella jotain mitä voisi itse vaihtaa/korjata
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin vika saattaa olla hätävilkkukatkaisijassa. Samat oireet oli joskus eräässä b-corsassa ja vika poistui kun laittoi hätävilkut päälle ja pois.

Vika löytyi sulakkeita yksi kerrallaan irrottamalla ja lopulta sulakkeen, minkä takana oli mm hätävilkut irroittaminen sammutti merkkivalot mittaristossa.
Vectra C GTS 2.2 Direct -05
Vastaa Viestiin