9"x16" 16V GSI kadettiin?
9"x16" 16V GSI kadettiin?
olen koittanut selvittä netin kautta että mikä ET pitäis olla että sais kunnon huuli vanteet kasettin alla!
olen löytänyt vaikka kuinka monta kuvia Kadetteista missä lukee vaan että vanteet ovat 9"x16" ja merkki mutta missän ei luke mikä ET niissä ovat
Onks kellään kokemuksia tästä aiheesta 9"x16" vateet kadettiin?
olen löytänyt vaikka kuinka monta kuvia Kadetteista missä lukee vaan että vanteet ovat 9"x16" ja merkki mutta missän ei luke mikä ET niissä ovat
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Re: 9"x16" 16V GSI kadettiin?
vakio takakaariin ei mene millään ET luvulla...mutta ET luku sen mukaan mitä tekee tilaa kaariin jotain ET 30-20 vois olla sinneppäinTDC kirjoitti:olen koittanut selvittä netin kautta että mikä ET pitäis olla että sais kunnon huuli vanteet kasettin alla!
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Jos tossa sun autossa on pyöreet kaaret, niin kellään on täysin mahdoton sanoa et mikä siihen pitää olla ET ja leveys.TDC kirjoitti:no mulla on ainakin pyöreät takakaaret valmiks siinä, sitten tiedän vielä että viime omistaja käytti jotkut 17" vanteet käsällä mä en vaan muista kuinka leveät ne oli
Se ei selviä kun mittaamalla ja laskemalla tai yks että erinäisillä specseillä olevia vanteita koittaa alla.
Sopivuus riippuu täysin siitä paljonko kaaria on levitetty/miten niitä on levitetty ja kuten sanottu sitä on kenenkään mahdotonta sanoa ilman että sitä mittaa ko autosta.
Sekin riippuu että miten sää haluat noitten vanteitten olevan lokareissa, pitääkö ne olla pikkasen kaaren sisässä, kaarentasalla vai vanteen huuli yli kaaren ulkopuolelle, millaset kumet niihin laitetaan päälle...

ok no voin sitten yritä mitata, autaa varmaan paljon jos käytän apuvälinenä ne 15" talvi vanteet mikä mulla on nyt auton alla!
olen miettinyt että haluaisin rengas koko 215/40 tai 215/35 jos löytyy jostain ja sitten että itte vannen reuna tulis just kaaren tasolle ehkä ihan pikkasen sais ylittää kaaret...
olen miettinyt että haluaisin rengas koko 215/40 tai 215/35 jos löytyy jostain ja sitten että itte vannen reuna tulis just kaaren tasolle ehkä ihan pikkasen sais ylittää kaaret...
http://www.r-tech.fi
Otat renkaan pois ja laitat lyhyen esin 60cm vatupassin siihen larrulevyn/navan päälle ja mittaat siitä navasta vanteen kiinnityspinnasta etäisyyden kaareen.TDC kirjoitti:ok no voin sitten yritä mitata, autaa varmaan paljon jos käytän apuvälinenä ne 15" talvi vanteet mikä mulla on nyt auton alla!
Eikä se haittaa vaikka siitä mittaa sisällekkin päin mitan, niin pystyy hahmottaan kuinka leveä se takalokari on.
Lokarin ja akselin piirtää vaikka paperille ja alkaa mittojen avulla laskeen millaset vanteet siihen kannattee hankkia.
Noi 215/40R16 ja 215/35R16 on vähän pienosia kehämitaltaan/halkaisialtaan, ellet sitten välttämättä tollasia kottikärryn renkaita halua...?
Vakio koko:
185/65R14, halkaisia noin 594mm ja kehämitta 1800mm
Noi sun ehottamat koot:
215/35R16, halkaisia noin 558mm ja kehämitta 1693mm
215/40R16, halkaisia noin 581mm ja kehämitta 1763mm
Vastaavia kokoja:
205/45R16, halkaisia noin 594mm ja kehämitta 1800mm
215/45R16, halkaisia noin 604mm ja kehämitta 1830mm