C-Ascona ei käynnisty
C-Ascona ei käynnisty
Hei vaan kaikki!
Apua tarvitsisin kipeästi: Elikäs oma pikku assikkani eli vm-87, ruisku, 2.0-l Ascona ei käynnisty. Oireet alkoivat seuraavanlaisesti: sammuili liittymissä ja koko ajan enenevissä määrin myös liikennevaloissa ja risteyksissä. Viimeisinä kertoina ei meinannut kaasullakaan pysyä käynnissä.
--> vaihdettiin tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Pysyi edelleen vaivoin käynnissä. Vaihdoin vielä pumpun releen --> auto käynnistyi ja kävi hetken vaivalloisesti, jonka jälkeen simahti ja sammui eikä ole sen jälkeen käynnistynyt. Starttaa, bensaa tulee, ilmeisesti myös kipinä. Tulpat tosin mustuu.
Erikoisuutena vielä mainittakoon, että tuoreella akulla yritti käyntiin (yksi "hörähdys") pari-kolme kertaa, mutta muutaman yrityksen jälkeen tämäkin ilmiö katosi.
Osaiskohan joku neuvoa mistä seuraavaksi lähtisimme vikaa paikantamaan? Kaikki vihjeet, kokemukset ja vinkit otan ilolla vastaan!
Elina
Apua tarvitsisin kipeästi: Elikäs oma pikku assikkani eli vm-87, ruisku, 2.0-l Ascona ei käynnisty. Oireet alkoivat seuraavanlaisesti: sammuili liittymissä ja koko ajan enenevissä määrin myös liikennevaloissa ja risteyksissä. Viimeisinä kertoina ei meinannut kaasullakaan pysyä käynnissä.
--> vaihdettiin tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Pysyi edelleen vaivoin käynnissä. Vaihdoin vielä pumpun releen --> auto käynnistyi ja kävi hetken vaivalloisesti, jonka jälkeen simahti ja sammui eikä ole sen jälkeen käynnistynyt. Starttaa, bensaa tulee, ilmeisesti myös kipinä. Tulpat tosin mustuu.
Erikoisuutena vielä mainittakoon, että tuoreella akulla yritti käyntiin (yksi "hörähdys") pari-kolme kertaa, mutta muutaman yrityksen jälkeen tämäkin ilmiö katosi.
Osaiskohan joku neuvoa mistä seuraavaksi lähtisimme vikaa paikantamaan? Kaikki vihjeet, kokemukset ja vinkit otan ilolla vastaan!
Elina
Re: C-Ascona ei käynnisty
halpa testi:Assikka kirjoitti:Hei vaan kaikki!
--> vaihdettiin tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Pysyi edelleen vaivoin käynnissä. Vaihdoin vielä pumpun releen --> auto käynnistyi ja kävi hetken vaivalloisesti, jonka jälkeen simahti ja sammui eikä ole sen jälkeen käynnistynyt. Starttaa, bensaa tulee, ilmeisesti myös kipinä. Tulpat tosin mustuu. Erikoisuutena vielä mainittakoon, että tuoreella akulla yritti käyntiin (yksi "hörähdys") pari-kolme kertaa, mutta muutaman yrityksen jälkeen tämäkin ilmiö katosi. Osaiskohan joku neuvoa mistä seuraavaksi lähtisimme vikaa paikantamaan? Kaikki vihjeet, kokemukset ja vinkit otan ilolla vastaan!
Elina
mittaa tulpan johdot, vastusarvo. Pitäisi olla melko samat jokaisessa. luokkaa 14Kohm.
Katso,että jakopäänhihna on ehjä ja oikeassa kohdassaan.
Toivotaan,että ilmamäärä mittari on ehjä..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
tps:n voisi tietysti mitata, että toimiiko. TPS eli kaasuläppäkytkin tässä tapauksessa. Täältä laitetaan veikkaus tukkoon menneelle pakoputkelle, helppo testata, putki pakosarjasta irti ja kokeilee, että lähteekö käymään.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
ThrottlePositionSensor, siitä lyhenneTimonen kirjoitti:Mitä tepsi tähän kuuluu?-WW- kirjoitti:tps aluksi vaihtoonEi vaan, mikä tps?
Jäänyt vaan sanastoon kun ton mekaruutan kans tullu ropattua
E. lämpötila anturikin voi toki olla ehtoopuolella jos tosiaan kastelee/nokee tulpat
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Onko konehuoneessa kaikki ruiskun liittimet kunnolla kiinni ja maadoitukset kunnossa? Liikkuuko ilmamäärämittarin läppä kunnolla ja onko sen liitin kiinni?
Kaasuläpän asento anturissa se vika tuskin on. Ruiskuhan toimii muistaakseni ihan normaalisti vaikka ei saisikaan tietoa sieltä.
Antaako vikakoodeja? Vilkkuuko vikavalo?
Kaasuläpän asento anturissa se vika tuskin on. Ruiskuhan toimii muistaakseni ihan normaalisti vaikka ei saisikaan tietoa sieltä.
Antaako vikakoodeja? Vilkkuuko vikavalo?
Kiitoksia tähänastisista vastauksista!
Maajohdon ja PAsuodattimen menen nyt ainakin hankkimaan ja sitten täytyy kokeilla viikonlopun aikana noita mittauksia , tarkistella vielä liittimiä yms.
Vikavalona näytti sammuillessaan sitä moottorin kuvaa, jossa salama keskellä, ilmahaitariputki näytti olevan ehjä ja startatessa bensaa tuli letkusta hyvin. Jakopäähihna on vaihdettu puolenvuoden sisällä, mut täytynee vielä tarkistaa se.
Edelleen saapi laittaa vinkkejä ja hyviä ehdotuksia
Elina
Maajohdon ja PAsuodattimen menen nyt ainakin hankkimaan ja sitten täytyy kokeilla viikonlopun aikana noita mittauksia , tarkistella vielä liittimiä yms.
Vikavalona näytti sammuillessaan sitä moottorin kuvaa, jossa salama keskellä, ilmahaitariputki näytti olevan ehjä ja startatessa bensaa tuli letkusta hyvin. Jakopäähihna on vaihdettu puolenvuoden sisällä, mut täytynee vielä tarkistaa se.
Edelleen saapi laittaa vinkkejä ja hyviä ehdotuksia
Elina
No niin: on tutkittu tulpat uudelleen; joka ikinen saa kipinää, kaasuläppä on auki (niinkuin kylmänä pitäiskin - kuumasta ei sitten tiedä sulkeeko, kun ei kerta käynnisty..), ilmamäärämittarin läppä liikkuu vaivoitta. Kaikki mahdolliset liittimet on kiinni ja moottorin ja rungon välinen maajohto vaihdettu, kuin myös PAsuodatin. Jakohihna ok. Ilmaputkilot kunnossa samoin pakoputki.
Vikakoodinlukua ei pystytty suorittamaan, koska ECUa ei löytynyt hyvällä eikä pahalla....missähän se juuri tässä mallissa voisi sijaita?
Sytytyksen säätö tuli mieleen, muttamutta: autossa on motronic, joka korjausoppaan mukaan sijaitsee moottoritilassa - paitsi että minun autossani se on pelkääjän jalkotilassa sivupahvin alla.... Täten en myöskään löytänyt erillistä elektronisen sytytyksen ohjainyksikköä.... AARGH
Onko sellaista tässä erikseen ollenkaan!?!?
Mitä mä seuraavaksi teen?!?!?!? APUA!! = Oliskos vielä hyviä ideoita?
T. Elina Epätoivoinen
Vikakoodinlukua ei pystytty suorittamaan, koska ECUa ei löytynyt hyvällä eikä pahalla....missähän se juuri tässä mallissa voisi sijaita?
Sytytyksen säätö tuli mieleen, muttamutta: autossa on motronic, joka korjausoppaan mukaan sijaitsee moottoritilassa - paitsi että minun autossani se on pelkääjän jalkotilassa sivupahvin alla.... Täten en myöskään löytänyt erillistä elektronisen sytytyksen ohjainyksikköä.... AARGH
T. Elina Epätoivoinen
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kirjoituksessasi menee hieman puurot ja vellit sekaisin...Assikka kirjoitti:No niin: on tutkittu tulpat uudelleen; joka ikinen saa kipinää, kaasuläppä on auki (niinkuin kylmänä pitäiskin - kuumasta ei sitten tiedä sulkeeko, kun ei kerta käynnisty..), ilmamäärämittarin läppä liikkuu vaivoitta. Kaikki mahdolliset liittimet on kiinni ja moottorin ja rungon välinen maajohto vaihdettu, kuin myös PAsuodatin. Jakohihna ok. Ilmaputkilot kunnossa samoin pakoputki.
Sytytyksen säätö tuli mieleen, muttamutta: autossa on motronic, joka korjausoppaan mukaan sijaitsee moottoritilassa - paitsi että minun autossani se on pelkääjän jalkotilassa sivupahvin alla.... Täten en myöskään löytänyt erillistä elektronisen sytytyksen ohjainyksikköä.... AARGHOnko sellaista tässä erikseen ollenkaan!?!?
T. Elina Epätoivoinen
Kaasuläpän kuuluu olla auki kun painat kaasua ja kiinni kun et paina kaasua. Lämpötilalla ei ole merkitystä. Jos kerran bensaa tulee ja kipinä tulee niin eikös sen kaiken järjen mukaan pitäisi sillon käynnistyä...
Vikakoodit luet seuraavasti:
Etsi diagnostiikkapistoke joka näyttää TÄLTÄ. Kyseinen pistoke löytyy C-Asconasta moottoritilasta jakopään puoleisen iskaritornin lähettyviltä. Avaat plugin ja yhdistät liittimet hyppylangalla TÄMÄN kuvan mukaisesti. Sitten käännät virrat päälle ja seurailet vikavalon vilkkumista.
* ** = 12
** ** = 22
* *** = 13
jne
Vastineet vilkkumista vastaaville koodeille löydät TÄÄLTÄ
ECU eli moottorinohjausyksikkö eli ruiskunboksi löytyy apukuskin jalkatilan oikeasta reunasta. Autossasi on tosiaan Motronic ML4.1 ruiskutusjärjestelmä jossa sytytystä ei voi käsipelillä säätää vaan sen hoitaa ruiskunboksi anturitietojen perusteella. Näin ollen elektronisen sytytyksen ohjainyksikköä ei myöskään ole.
Lue ne vikakoodit. Niillä pääset alkuun niin ei tarvitse arvailla foorumilla diagnoosia tulpanjohdoista lämpöanturiin...Toisaalta nekään eivät välttämättä kerro missä vika on.
Tsihii!
Niinkuin varmaan jokainen ymmärsi, en itse tajua näistä jutuista juuri mitään... Mulla on ollut pari miestä apuna, jotka ovat autoa tutkineet ja ihmetelleet. Toinen erikoistunut sähköihin toinen lähinnä kaasutin peleihin. Nämä ovat minulle sitten kertoneet mitä ovat tehneet --> minä olen ymmärtänyt mitä olen ymmärtänyt ja sitten vielä yrittänyt muistaa mahdollisimman tarkkaan kaikki asiat ja kirjoittaa ne tänne
.
Tähän asti minäkin olen luullut, että kun kipinä tulee ja auto saa bensaa niin kaikki ok. Mut kun ei? Minulle kerrottiin myös, että kun kerran tulpat kastuu = ruiskun suuttimet toimii....mene ja tiedä sitten mikä on totuus?
"Kampiakselin asentoanturin johto ehjä ja paikoillaan?" <-- tuota en muista ainakaan kuulleeni aikaisemmin, täytyypä taas konsultoida näitä lähimpiä autoihmisiä.... Ja sitten sitä diagnostiikkapistoketta etsimään sieltä iskarin lähistöltä kun on oikein kuvakin
Ilman kuvaa ei ainakaan toinen apumiehistäni sitä konehuoneesta löytänyt. Better luck next time!
Kiitoksia paljon taasen, palailen asiaan!
Elina
P.S se olikin se lisäilmaventtiili joka oli kylmänä auki..
Niinkuin varmaan jokainen ymmärsi, en itse tajua näistä jutuista juuri mitään... Mulla on ollut pari miestä apuna, jotka ovat autoa tutkineet ja ihmetelleet. Toinen erikoistunut sähköihin toinen lähinnä kaasutin peleihin. Nämä ovat minulle sitten kertoneet mitä ovat tehneet --> minä olen ymmärtänyt mitä olen ymmärtänyt ja sitten vielä yrittänyt muistaa mahdollisimman tarkkaan kaikki asiat ja kirjoittaa ne tänne
Tähän asti minäkin olen luullut, että kun kipinä tulee ja auto saa bensaa niin kaikki ok. Mut kun ei? Minulle kerrottiin myös, että kun kerran tulpat kastuu = ruiskun suuttimet toimii....mene ja tiedä sitten mikä on totuus?
"Kampiakselin asentoanturin johto ehjä ja paikoillaan?" <-- tuota en muista ainakaan kuulleeni aikaisemmin, täytyypä taas konsultoida näitä lähimpiä autoihmisiä.... Ja sitten sitä diagnostiikkapistoketta etsimään sieltä iskarin lähistöltä kun on oikein kuvakin
Kiitoksia paljon taasen, palailen asiaan!
Elina
P.S se olikin se lisäilmaventtiili joka oli kylmänä auki..