Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Todennäköisesti on valmistettu, mutta jos sellaista haluaisit itsellesi niin se ei paljon lohduta, kun niitä ei liene ollut Euroopassa myynnissä. Esimerkiksi Etelä-Amerikasta sellaisia voisi löytyä.
Ainoa 8v kone mikä noista löytyy (ainakaan suomeen tuoduista) on G-astrastassa ollut 1.6 8v. Siitä oli 2 versiota, X16SZR (55kW 1998-2001) ja Z16SE (62kW 2001-).
olen uusi näillä palstoilla,moottoreista,mulla oli 1,6 kadett vm-91 yksipisteruisku.ajoin sillä 375 th.viime syksynä myin sen pois,edelleenkin toimivana.
koneeseen teetätin kansirempan,silloin oli kilometrejä n. 300th maksoi töineen+osineen 250 jeuroa.kannen oikaisun osuus 50 euroo.200 th vaihdatin vesipumpun ja tietysti 60 kympin välein jakoremmin.öljyt+tulpat tietenkin 15 tonnin välein.
mites on ? pääseekös 16 valvella samaan ? paljonko noilla 1,6 valvella ajelee ?entä 1,8 onko sama kone ?
paljonkos noilla 1,8 16 venttiilisillä koneilla ajellaan kilometrejä ? 1,6 /16 v oon kuullut et kallis kansiremppa alle 200th ?pitääkö paikkaansa ? tekis vain mieli ostaa joku -97-98 farmari astra vectra 1,8 koneella ! mut kun ei ole tietoo kestävyydestä ?
Jos meet ostaa, niin käytä jonkun aikaa tyhjäkäyntii. Sit kaasu pohjaa, jos tulee sinistä savua = vie öljyä eli venttiilivarrenkumit on vaihtokunnossa. Ei kait nois muuta ihmeellistä ole ollut. Oon kyl muutaman lähelle 400tkm ajetun nähny. En kyl tiiä mitä on tarvinu rempata
Ja 1.6 16v ecoteceissä kansiremppa n. 150 tkm:n kohdalla. Riippuu kuka tekee, mutta remppa maksaa +-1000e. Ja sen huomaa ainakin jos öljyt on harmaata tai vihertävää mönjää