C20XE jakajan kansi.. mitä eroja?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

C20XE jakajan kansi.. mitä eroja?

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Eli juu, soitin tuonne paikalliseen Opel -liikkeeseen ja myisivät kahta eri mallia olevaa virranjakan kantta GSi 16V Kadettiin..? Kovasti yritin selittää että auto on alkup. Kadett GSi 16V ja vm.90 ja C20XE moottorilla, ohjaus Motronic 2.5, mutta ei kuulemma tämän tiedon perusteella pysty oikeaa osaa tilaamaan.. WTF???

Voisko olla niin että katittomissa alkupään GSi 16V Kadeteissa olis eri jakaja/jakajan kansi, kun seuraavan sukupolven Kadeteissa? Eli katti tuli mukaan kuvioihin, Motronicin kartta eri, tehot 150hv.. jne. ?

Kuulemma Jakajan kannessa olevalla osanrolla: 1 2355 22435, ei saanut mitään selville, eli pitäis tietää moottorin koodi, joka sijaistee öljyn ja paskan peitossa vaihdelaatikon puoleisessa päässä. Hinnat olivat seuraavanlaiset, wanhempi jakajan kansi 173€ ja uudempi 158€.. *huoh*
"On tämä saatana työmaa!"
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

En tiedä onko muita eroja, mutta ainakin johtojen päät muuttui siinä 90-91 tienoolla, joten väärällä kannella joutuu narutkin uusimaan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Jos väärän kannen tilasivat, niin otan kyllä sen, mutta saavat naruille katsoa kyllä kunnon hinnan sitten.. on se vaan tuo Vaasan Opel liikkeen touhu välillä aikamoista soosaamista..
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tää on ihan muistin pohjalta mutta olisi semmonen mielikuva että syvyydessä 2mm ero.

Edit:ainakin sinnepäin tossa olis juttua.http://www.max-boost.co.uk/max-boost/ignition.htm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Veerantti
'Admiral'
'Admiral'

Jakajan kansi.

Viesti Kirjoittaja Veerantti »

Eikö tarvike liikkeiden osat auta?
Motonetissä(käytin sitä kun löytyy helposti netistä) näkyy olevan kahta kantta ja hinnat on 22-26e.
Niin ja taitaa alkuperäinenkin olla merkiltään Bosch? Ainakin mun Kalikassa.
Calibra 16v
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Tähän koneeseen pyrin tilaamaan mahdollisimman vähän Motonet -kamaa (lue: en yhtään), mutta se on tarina toinen se. Eiköhän alkuperäinen varaosa ole tässä kohtaa hyvä ratkaisu.. olin tietoinen kyllä noista hinnoista, että kiitos vaan.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tämä nyt ei liity mitenkään tuohon topicin aloittajan ongelmaan mutta mä en vaan tajua mikä tuossa orkkis muovipalassa maksaa noin paljon? Itse ostin aikanaan Motonetista tarvikekannen joka toimi ihan hyvin Turbo Calibran moottorissa, penkissäkin ajettuna.

Ja tuo sana Motonet-kamaa.... Motonet ei edelleenkään valmista mitään varaosia vaan myyvät ihan samoja osia kuin muutkin tarvikeosakauppiaat, halvemmalla tosin. No onneksi kaikki saavat laittaa rahansa mihin haluavat.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

vectraTBO kirjoitti:Tämä nyt ei liity mitenkään tuohon topicin aloittajan ongelmaan mutta mä en vaan tajua mikä tuossa orkkis muovipalassa maksaa noin paljon? Itse ostin aikanaan Motonetista tarvikekannen joka toimi ihan hyvin Turbo Calibran moottorissa, penkissäkin ajettuna.

Ja tuo sana Motonet-kamaa.... Motonet ei edelleenkään valmista mitään varaosia vaan myyvät ihan samoja osia kuin muutkin tarvikeosakauppiaat, halvemmalla tosin. No onneksi kaikki saavat laittaa rahansa mihin haluavat.
Jep, samoja kamoja ne myy motonetissäkin kuin muuallakin. Vasta kävin hakemassa jakohihnan kiristimen ja ohjain rullan sekä paininkupin motonetistä. Kaikki oli INA:n tekemiä eli samoja mitä löytyy GM pakkauksistakin, tosin huomattavasti halvemmalla. Itse ajattelin kyllä ton boschin kannen käydä tohon c20xe koneeseen, ei toi niin kallis ollu boschin tekeleenä, jotain 85€ tais olla.
2.0t Re85
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Calibran jakajan kannessa oli tulpanjohtojen kiinnityksessä ero,mutta en nyt kyllä enää muista oliko kyseessä 8 vai 16v kone,mutta joka tapauksessa ekaksi tuli se väärä :lol:
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

JJunior kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:Tämä nyt ei liity mitenkään tuohon topicin aloittajan ongelmaan mutta mä en vaan tajua mikä tuossa orkkis muovipalassa maksaa noin paljon? Itse ostin aikanaan Motonetista tarvikekannen joka toimi ihan hyvin Turbo Calibran moottorissa, penkissäkin ajettuna.

Jep, samoja kamoja ne myy motonetissäkin kuin muuallakin. Vasta kävin hakemassa jakohihnan kiristimen ja ohjain rullan sekä paininkupin motonetistä. Kaikki oli INA:n tekemiä eli samoja mitä löytyy GM pakkauksistakin, tosin huomattavasti halvemmalla. Itse ajattelin kyllä ton boschin kannen käydä tohon c20xe koneeseen, ei toi niin kallis ollu boschin tekeleenä, jotain 85€ tais olla.
Timosella oli 168€ lähtöhinta tuolle :)
Vastaa Viestiin