Outo lisäosa ilmamäärämittarin johdossa
Eli kertokaa viisaammat mikä on kyseisen osan tehtävä. Osa on otettu 20SE koneella olevasta omegasta.
Osa tulee ilmamäärämittarin ja alkuperäisen liittimen väliin, sisältää sopivat liittimet ja n. 20cm johtoa, johdot menevät mustaan muoviseen laatikkoon jonka sisällä on 8 jalalla varustettu "piiri"(mikä lie) joka on juotettu piirilevyyn, samalla piirilevyllä on myös pari vastusta.
Mitä varten ko. osa on asennettu autoon? Ei ole boschin tekemä ainakaan ja paikallisessa Opel-liikkeessä eivät tienneet siitä mitään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2003-04-03 14:12 ]</font>
Osa tulee ilmamäärämittarin ja alkuperäisen liittimen väliin, sisältää sopivat liittimet ja n. 20cm johtoa, johdot menevät mustaan muoviseen laatikkoon jonka sisällä on 8 jalalla varustettu "piiri"(mikä lie) joka on juotettu piirilevyyn, samalla piirilevyllä on myös pari vastusta.
Mitä varten ko. osa on asennettu autoon? Ei ole boschin tekemä ainakaan ja paikallisessa Opel-liikkeessä eivät tienneet siitä mitään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2003-04-03 14:12 ]</font>
Mun c20ne:stä tuo kuvailtu välijohto poistettiin,kun piti auto viedä huoltoon vuodenvaihteen jälkeen. Ei tiennyt asentaja
täälläkäänpäin siitä mitään,joten näki parhaaksi poistaa sen. Ilmamääränmittari oli myös väärissä säädöissä,joten alavääntö parani. Eli mulla on toiminnut ainakin reilut 3 kk. ilman sitä johtohässäkkää...
Yksi vika vähemmän
EDit:Muistaakseni mun johdossa oli joku musta mötikkä kumisen suojan alla ja johtoa oli n. 20 cm ja sopivat liitokset.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-04-07 10:00 ]</font>
täälläkäänpäin siitä mitään,joten näki parhaaksi poistaa sen. Ilmamääränmittari oli myös väärissä säädöissä,joten alavääntö parani. Eli mulla on toiminnut ainakin reilut 3 kk. ilman sitä johtohässäkkää...
Yksi vika vähemmän
EDit:Muistaakseni mun johdossa oli joku musta mötikkä kumisen suojan alla ja johtoa oli n. 20 cm ja sopivat liitokset.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-04-07 10:00 ]</font>
Aina vähän arveluttavan kuuloista jos asentaja poistaa "ylimääräiseksi" katsomiaan osia tietämättä edes mitä ne tekevät 
Eiköhän sen palikan sinne laittamiselle ole joku syy ollut...
Eiköhän sen palikan sinne laittamiselle ole joku syy ollut...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kyllä tuo osa taitaa olla ihan jonkin firman tekemä, on sen verran siistin näköistä jälkeä.
MEGAMAN: Miten ne sen mittarin säätivät eli minkä mukaan säätö tapahtui? Joku vastusarvo vai koskettimen asento vaiko jousen jännitys?
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2003-04-07 15:53 ]</font>
MEGAMAN: Miten ne sen mittarin säätivät eli minkä mukaan säätö tapahtui? Joku vastusarvo vai koskettimen asento vaiko jousen jännitys?
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2003-04-07 15:53 ]</font>
Eli huollossa jossa autoani käytin on käytössä Opelin mittausvermeet,ja jostain "käyristä" näkyi,että läpän jousikuorma oli metsässä.
<
Ja asentaja sanoi,että siihen johtosatsiin ei kuulu mitään lisäkommervenkkejä väliin,joten poistosta tuskin mitään haittaa oli.Taitaa olla aika harvinainen viritys,koska kukaan ei siitä tunnu oikein tietävän.
Noissa vehkeissä oli aikanaan lievää tyhjäkäynnin seilailuongelmaa josta syystä tehdas toimitti välikalikkaa jolla jännitettä todellakin muutettiin. Tiedä sitten, taitaa vanhemmuuttaan jousen löyhtyessä ja varsinkin kosketuspintojen kuluessa tilanne sitten pahentua jolloin poistottaminen on poikaa. Alkujaan kun takuunalaisista laitteista ei oikein mielellään annetu jousta rukata.On 2003-04-07 15:05, turbobliz wrote:
asiaa yhtään tietämättä voisi veikata jonkun kotiasentajan tehneen jonkin kytkennän jonka tarkoitus olisi muuttaa mittarin signaalia. Vakiolla koneella ei ainakaan touhussa ole järjen hiventä ja moiset roippeet kannattaa toki poistaa.
Oli sille jokin hieno nimikin..joku signaalimuunnin
Se tarkoittaa suomeksi sitä että signaalijännite on väärä, tai jos he ovat sen ihan vastusmittarilla mitanneet on todettu että resistanssia on liikaa.Eli huollossa jossa autoani käytin on käytössä Opelin mittausvermeet,ja jostain "käyristä" näkyi,että läpän jousikuorma oli metsässä.
Kumpi hyvänsä, se jousi ON joko löyhtynyt, tai siellä mittarissa on likaa jolloin se pitää puhdistaa.
Niin se kummasti tieto katoaa kun mallit muuttuu ja tekniikka kehittyy..Ja asentaja sanoi,että siihen johtosatsiin ei kuulu mitään lisäkommervenkkejä väliin,
Jep,tossa yhteystiedot:On 2003-04-07 20:45, pkh wrote:
MEGAMAN: Mikä oli sen liikkeen nimi jossa sitä autoa käytit ja voitko laittaa myös yhteystiedot jos löydät? Kiitos.
Jorgmi
Siltastentie 65
04630 Sääkskylä
019-6853444 0400-823400
fax.019-6853445
Taitaa olla valtuutettu GM-huolto
ja on ollut ainakin 20 vuotta toiminnassa. Ja asiakkaita riittää...
Eipä ollut likaa,kun ekan kerran nyt vasta hiljan sen itse avasin,vaikka auto ollut mulla sen 5 vuotta.Sumutin silti elektro sprayta ja putsasin kontaktikärjet 1200 hiomapaprulla.Kumpi hyvänsä, se jousi ON joko löyhtynyt, tai siellä mittarissa on likaa jolloin se pitää puhdistaa.
Jousi löystyy ajan myötä,mutta en tohtinnut sitä itse säätää. Mutta nyt se on kohdallaan
ja heikko alavääntö parani samalla.