Otin termostaatin pois lämpöongelmien takia ja se oli jumissa. Testasin kattilassa keittämällä. Nyt ei ole uutta termaria tilalle vielä, niin haluaisinkin tietää, että voinko laittaa kopan kiinni liiman kanssa ja lähteä liiman kuivumisen jälkeen ajamaan? Kyseessä siis vectra 2.0 dti vm.2000
dti-2000 kirjoitti:Otin termostaatin pois lämpöongelmien takia ja se oli jumissa. Testasin kattilassa keittämällä. Nyt ei ole uutta termaria tilalle vielä, niin haluaisinkin tietää, että voinko laittaa kopan kiinni liiman kanssa ja lähteä liiman kuivumisen jälkeen ajamaan? Kyseessä siis vectra 2.0 dti vm.2000
Voi lähteä radalla ja eikä tule ongelmiakaan. Kone käy varmaan pitempään kylmänä ja kulutus nousee karvan tai kaksi, mutta mitään suurempaa merkitystä ole termostaatilla.
vivamanTT kirjoitti:Minä en lähtis, kun eikös tossa ole kaksläppänen termari? Kierto menee sekaisin ja varmasti kiehuu, tullut tuo opittua kantapään kautta
Vedän takaisin, jos kyseessä on periteisestä poikkeava termostaatti...
joo kaksläppänen on termari mut panimpa kopan kiinni ja ajelin lämmöt 80 astetta mut välillä ei anna lämpöö kajuuttaan. eli ei oikein toimi ilman termaria
samannäkönen se on vectrassakin mutta korjaamolla sanovat, että se on kaksläppänen. miltä se kaksläppänen sitten näyttää??? Auto kyllä toimii ilman termariakin kun sain ilmattua hyvin.
No mää jo ihmettelin et mikä hemmetin 2-läppänen enkä kyllä tiiä etes miltä näyttää mut tommonen sinne kuuluu ja tossa on kyllä vaan 1 aukeava läppä.Ilmattua??Näähän ilmaa ittensä siitä letkusta joka lähtee termarikotelosta paisuntasäiliöön mut voihan se tietysti vaikuttaa ku sulla ei oo sitä termaria enää.
no oon sitä minäkin ihmetelly, että mikä ihmeen kaksläppänen, mutta nyt kun näin tuon siun laittaman kuvan, niin ihan samanlainen termari on miullakin. mitä se muuten maksaa? tilasin jo kysymättä edes hintaa..
noin sata kilometriä oon jo ajellu ilman termaria ja eihän tuossa oo ongelmia ollut kummemmin. lämmöt ei oo vaan kajuuttaan ollu yhtä korkeat kun termarin kanssa.. lämpömittaria oon seurannu kaiken varalta koko ajan ja se on ollut n. 80 astetta ja vähän yli, (siis ilman termaria.) Kai sillä näin ollen siis pystyy ajamaan ilman termariakin vielä jonkun aikaa?
onko se kotelo, se kotelo, mihin termari laitetaan kiinni ja pultataan lohkoon kiinni? tuleeko se koteloineen päivineen se termari ostettaessa? tilasin vain termarin huoltamoon.. asentelen sen sit ite..
Jep, kiitos tiedoista! Ompahan sitten huomiselle ohjelmaa kun laittelen kotelon ja termarin paikalleen.. n. 60km pitäs ajella vielä ennen termarin asennusta.
ps. onko tietoo -97 turbodiesel 1.8 mondeoista? miks ne hirttää kierroksia päälle? Huohottimen takasinkierrätys systeemi jotenki temppuilee, eli kierrättää "paskaa" koneeseen..