2.5td pumppu vuotaa mutta mistä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

2.5td pumppu vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja pirnes »

eli -96td omppu on kyseessä, on tiputellu dieseliä jo jonkin viikon ja oon sitä välillä yrittäny katella mistä mut ei saa selvää. nyt meni syyläri ja seiso sen takia muutaman päivän, syylärin vaihdon jälkeen käynnistin ni dieseliä tulee norona. näyttäs tulevan pumpun etupäästä ja jostakin alapuolelta, tarkempaa ei purkamatta nää.. ilmoja ei vedä, heti lähti käymään seisonnan jälkeenkin, ja käy ihan hyvin. yläpuolelle on tiivisteet uusittu viime syksynä. tietääkö joku mistä vois vuotaa ja onko itse korjattavissa? kannattaako edes purkaa vai ajeleeko vuotavana dieselhuoltoon.. (peukalo ei oo keskellä kämmentä mutta tilat ja työkalut on rajalliset :-? )
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

nyt vois lähtee hyvällä alennuksella jos jotakuta kiinnostaa, ei ois aikaa rassailla.. vaikka tuoki hinta on jo tiukaks vedetty..

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
jmk
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jmk »

Mulla oli löystyny polttoaineletkun liitin pumpun tyves, ylävesiletkun vieressä.

Kannattaa tsiikata ja kiristää, samalla 500€ lisää hintaa josta 200€ mulle ;)
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

jmk kirjoitti:Mulla oli löystyny polttoaineletkun liitin pumpun tyves, ylävesiletkun vieressä.

Kannattaa tsiikata ja kiristää, samalla 500€ lisää hintaa josta 200€ mulle ;)
ei vuoda siitä, jostain alempaa.. ja hintaa pitäs nostaa 5000 et sais sen mitä tohon on ite vajaassa vuodessa pistäny mut mistäs löytys ostaja sen hintaselle omegalle :no:
pirnes
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: 2.5td pumppu vuotaa mutta mistä?

lisätäämpä tänne se vuotopaikka vaikka autoakaan ei ole ollut enää kuukausiin. eli nafta tuli ennakonsäätimen laipan välistä (tiiviste kovettunut). aika ahdas paikka pumpun ja lohkon välissä mutta onnistuu vaihtaa pumppu paikallaan. laippa on kiinni kahdella torx ruuvilla mut piti avata tampilla ja vasaralla naputtelemalla. pumpussa pysyy tavarat sisässä eli ainut haaste on se ahtaus.
Vastaa Viestiin