Polttoaineen hinnannousun sivuvaikutukset.
Polttoaineen hinnannousun sivuvaikutukset.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Keskustelusta innostuneena, laskeskelin itekin oman autoni kuluja, ja täytyy sanoa että 3.0 omppu näyttäs olevan edullinen kiulu ajella kun vertaa kavereitten parivuotta vanhoihin. Kaskon irtisanoin itsekin jokin aika sitten, kun ikää autolla on jo kohta 12v. ja markkina arvo ei ole paljoa omavastuuta suurempi.
Toi on ihan totta.
Tonnilla saa jonkun sunnyn,jossa tekniikka kestää,pellit ei niinkään,mutta tekniikka kestää helposti 300-400 tkm ja pääsee matka-ajoss 6 ltr satkulla.Kulut on siinävaiheessa pienet.
Mulla on yksi kaveri joka tekee juuri näin,vaikka pankissa makaa kymmeniä tuhansia euroja + maksettu omakotitalo ja kesämökki.
Kaikille ei auto meinaa muuta kuin pakollista liikkumisvälinettä.
Kyllä se on tosin uhkaillut,että nää vanhat ritsat on nyt pikkuhiljaa nähty
Toinen ääritapaus on n. 45 v. poikamiesheppu jolla on ollut ~100 autoa ja nyt on alla C5,eikä mikään sitikka vaan avo Corvette ja hintaluokka 50 €.
Asumismuoto vuokrayksiö. Elämä on valintoja.
Tonnilla saa jonkun sunnyn,jossa tekniikka kestää,pellit ei niinkään,mutta tekniikka kestää helposti 300-400 tkm ja pääsee matka-ajoss 6 ltr satkulla.Kulut on siinävaiheessa pienet.
Mulla on yksi kaveri joka tekee juuri näin,vaikka pankissa makaa kymmeniä tuhansia euroja + maksettu omakotitalo ja kesämökki.
Kaikille ei auto meinaa muuta kuin pakollista liikkumisvälinettä.
Kyllä se on tosin uhkaillut,että nää vanhat ritsat on nyt pikkuhiljaa nähty
Toinen ääritapaus on n. 45 v. poikamiesheppu jolla on ollut ~100 autoa ja nyt on alla C5,eikä mikään sitikka vaan avo Corvette ja hintaluokka 50 €.
Asumismuoto vuokrayksiö. Elämä on valintoja.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Saahan noita tonnilla pihan täyteenMegaman kirjoitti: Tonnilla saa jonkun sunnyn,jossa tekniikka kestää,pellit ei niinkään,mutta tekniikka kestää helposti 300-400 tkm ja pääsee matka-ajoss 6 ltr satkulla.Kulut on siinävaiheessa pienet.
Tollasessakin arvohan vaan nousee bensan hinnan noustessa
Mulla on kans yks kaveri jolla on noin 10 ke japanialainen urheiluauto ja valittaa rahanpuutteesta. Asuu vuokralla keskustassa työmatka max 200m. Elämä on todellakin valintoja
tossa olis sijoituksen paikka, kun ostaa 20kpl 100e maksavaa nissania. Kun bensanhinta myöhemmin lähentelee 3e niin noista saa 500e kappaleAmppa kirjoitti:Saahan noita tonnilla pihan täyteenMegaman kirjoitti: Tonnilla saa jonkun sunnyn,jossa tekniikka kestää,pellit ei niinkään,mutta tekniikka kestää helposti 300-400 tkm ja pääsee matka-ajoss 6 ltr satkulla.Kulut on siinävaiheessa pienet.Linkki
Tollasessakin arvohan vaan nousee bensan hinnan noustessa
Mulla on kans yks kaveri jolla on noin 10 ke japanialainen urheiluauto ja valittaa rahanpuutteesta. Asuu vuokralla keskustassa työmatka max 200m. Elämä on todellakin valintoja
Aika tuttua juttua. Jotkut ihmetelleet minulle sitä miten minulla on varaa ajaa 2.2 litraisella nelikolla vaikka kysyjillä ei ole hajuakaan millä bensamäärällä Audi kulkee.
Jos Audi kulkee matka-ajoa keskimäärin n. 8 litralla /100 ympäri vuoden, niin mielestäni se ei ole paha autolle jolla on mukava ja jopa hauska ajaa talvellakin. Moni uudempi vastaavankokoinen auto ei kulje kuin pari litraa pienemmällä kulutuksella ja kaikki muut auton ylläpitokustannukset ovat huomattavasti korkeammat.
Omaan filosofiaani kuuluu että kun hankin auton, niin pidän sitä pidemmän aikaa ja yleensä remppaan sen melko perinpohjin parin ensimmäisen vuoden aikana. Näin saan ajaa huolettomasti monta vuotta eteenpäin ikäisekseen siistin näköisellä ja toimivalla autolla.
Minua ei hirveämmin houkuta ajella ajojani jollain satasen nissaneilla tai vastaavilla japsi kinnereillä joilla jokainen lähtö ja matkan taittaminen on jopa vastenmielistä.
Jos Audi kulkee matka-ajoa keskimäärin n. 8 litralla /100 ympäri vuoden, niin mielestäni se ei ole paha autolle jolla on mukava ja jopa hauska ajaa talvellakin. Moni uudempi vastaavankokoinen auto ei kulje kuin pari litraa pienemmällä kulutuksella ja kaikki muut auton ylläpitokustannukset ovat huomattavasti korkeammat.
Omaan filosofiaani kuuluu että kun hankin auton, niin pidän sitä pidemmän aikaa ja yleensä remppaan sen melko perinpohjin parin ensimmäisen vuoden aikana. Näin saan ajaa huolettomasti monta vuotta eteenpäin ikäisekseen siistin näköisellä ja toimivalla autolla.
Minua ei hirveämmin houkuta ajella ajojani jollain satasen nissaneilla tai vastaavilla japsi kinnereillä joilla jokainen lähtö ja matkan taittaminen on jopa vastenmielistä.
Kardaani pittää ajokista löytyä !
HMS77 kirjoitti:Tollaselle toiminnalle on oma nimikin.. en toki väitä että ite olisit sellanen, mutta ite vaan saanu joskus kuulla kun autot on vaihtunu tiuhaan..ipa kirjoitti: ps. kahdeksas auto vuoden sisään menossa.![]()
kukas niitä nyt liian halvalla myisi.
parin auton hinta on jopa tuplautunu. eikä ole ollu vapaa ajan ongelmia.
ps. ostakaa halpa, hyvä (huollettu) ja taloudellinen calibra hintaa vain 2500€
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.