Omega B:tä ostamassa

Keskustelua Opeleista
KaasuFart
'Agila'

Omega B:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja KaasuFart »

Päivää tännekkin, ajattelin tulla kuulemaan puolueetonta tietoa opeliksista koska sellaista olen nyt itselleni suunnittelemassa..

Olen iskenyt silmäni erääseen kaunokaiseen, Omega Caravan 2.0 16V CD -98, ajettu 238tkm. Mitä mieltä, yleensä ko autosta? Mitä tommonen kuluttaa?

Jostain olen ymmärtänyt että paras moottori olisi 2,5 TDi, kait Bemarin kone? Kun taas MV6 ja Ecotec pitäs kiertää kaukaa, mutta onko nuo bensavehkeet nimen omaan juuri noita kaukaa kierrettäviä? Ja jos ei niin mistäs sen sitten tietää mikä on? Ja mitä nuo ylipäätään tarkottaa, kun joka paikka näyttäs kertovan esim. tuossa minun tapauksessa koneen olevan X20XEV

Mitä sitten olen juttuja lukenunna, niin olen tullu siihen tulokseen että korjaaminen on kallista, mutta entä jos on yhtään teeseitse miestä, niin onko huoltaminen edelleen kallista. Eli toisin sanoen onko ooppelin varaosat kalliita, ja miten hyvin niitä on ylipäätään saatavilla?

Ja jos nyt nykyisenä Passatistina oikeasti saisin puolueetonta tietoa kannattaako hyppy ooppelin puolelle, ettei vaan jää vieraissa käynniksi.. :lol:

Minä kiitän kaikesta tiedosta, se on tervetullutta....
k3kvuori
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega B:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja k3kvuori »

KaasuFart kirjoitti:
Olen iskenyt silmäni erääseen kaunokaiseen, Omega Caravan 2.0 16V CD -98, ajettu 238tkm. Mitä mieltä, yleensä ko autosta? Mitä tommonen kuluttaa?

Jostain olen ymmärtänyt että paras moottori olisi 2,5 TDi, kait Bemarin kone? Kun taas MV6 ja Ecotec pitäs kiertää kaukaa, mutta onko nuo bensavehkeet nimen omaan juuri noita kaukaa kierrettäviä? Ja jos ei niin mistäs sen sitten tietää mikä on? Ja mitä nuo ylipäätään tarkottaa, kun joka paikka näyttäs kertovan esim. tuossa minun tapauksessa koneen olevan X20XEV

Mitä sitten olen juttuja lukenunna, niin olen tullu siihen tulokseen että korjaaminen on kallista, mutta entä jos on yhtään teeseitse miestä, niin onko huoltaminen edelleen kallista. Eli toisin sanoen onko ooppelin varaosat kalliita, ja miten hyvin niitä on ylipäätään saatavilla?

Ja jos nyt nykyisenä Passatistina oikeasti saisin puolueetonta tietoa kannattaako hyppy ooppelin puolelle, ettei vaan jää vieraissa käynniksi.. :lol:

Minä kiitän kaikesta tiedosta, se on tervetullutta....

itsellä oli 2.5l v6 -97 omega joka oli kyllä todella mukava ajettava ja voimakas moottori sillon kun sattu toimimaan, eli todella harvoin. epäilen kuitenkin että on sattunut joku maanantai kappale itselleni, mutta itse autosta pidin paljon kun oli hyvät varusteet ja helvetin hyvä ajettava. 2.5 diisseli tosiaan on bemarin kone ja ilmeisen kestävä.
varaosia saa paljon ja helposti, ainakin käytettyjä. aina halvemmalla pääsee kun itse tekee. v koneeseen on hieman kalliimmat varaosat kuin 4 koneiseen.
Audi A4 B8 3.0Tdi quattro -09, Peugeot 207 1,6 sport leather -07
KaasuFart
'Agila'

Re: Omega B:tä ostamassa

k3kvuori kirjoitti:
itsellä oli 2.5l v6 -97 omega joka oli kyllä todella mukava ajettava ja voimakas moottori sillon kun sattu toimimaan, eli todella harvoin. epäilen kuitenkin että on sattunut joku maanantai kappale itselleni, mutta itse autosta pidin paljon kun oli hyvät varusteet ja helvetin hyvä ajettava. 2.5 diisseli tosiaan on bemarin kone ja ilmeisen kestävä.
varaosia saa paljon ja helposti, ainakin käytettyjä. aina halvemmalla pääsee kun itse tekee. v koneeseen on hieman kalliimmat varaosat kuin 4 koneiseen.
Ajajan autohan tuo on, sen tiedän kun pari kertaa olen ajanut joskus.. Mutta mitenkä halpaa tuolla on? Kuitenkin opiskelijana tässä hyrrätään, toki mukavuudesta juuri tinkimättä 8)

Nyt menin entistä enemmän sekasin, kun luin noita juttuja.. Siis V6 on kutos kone, mutta MV6:ssa M ois vaan varustetasoa kertova? Mitäs se M sitten lisää, kun eikös CD ja GL jne. ole niitä varustetaso kertoimia? Enihau, MV6 siis on 3.0 ylöspäin? mikäs tuo Ecotec sitten on?
~D~
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ~D~ »

en noista koneista sen enempää tiedä kun että oma mv6 toimii aika hyvinkin

kansiremppa tehty ja se oli ihan odotettavissa, ennen sitä ja sen jälkeen toiminu lähes moitteetta, tosin automaattivaihteisto hajos omaa tyhmyyttä...osien saatavuus riippuu varmaan kaupungista ? tai varaosa kaupoista mutta luulis löytyvän, ite oon ainaki löytäny hyvin, enkä ole pitänyt ton omegan korjaamista mitenkään erityisen vaikeana, jos työkalut pysyy kädessä ja vähän viitsii perehtyä niin kyl se siitä...
Mr_Bisnes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mr_Bisnes »

Itellä on juurikin tuollainen vm 98 X20XEV koneella oleva omega. Kulutus on leveillä kesärenkailla ollut seka-ajossa 9,5-10l/100km, talvierenkailla vähä alta 9,5l/100km. Talvella 80 rajoituksella turkuun mennessä sain vakkari päällä meneen 6,9l/100km. Nämä siis ajotietokoneen arvoja... Olen autolla reippaat 20tkm päästellyt ja eipä juuri muuta kuin perushuoltoa ole tarvinnut tehdä(jakopää, tulpat, jotain tiivisteitä, öljynvaihtoo yms..) Tyhjäkäyntisäätimen jouduin vaihtamaan ja putsaan kaasuläppäkotelon. Melko huoletonta menoa on ollut ja kyllähän tuo aika hyvät kyydit antaa 8)
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eiköhän nuo kaikki bensamoottorit ole malliltaan noin "ecoteccejä".
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

MV6:ssa

-sutimisenesto (TC)
-nahkaratti (96 vuodelle on ratti muuttunut ja myöhemmin tullut monitoimiratti)
-nahkainen vaihdekepin nuppi ja käsijarrun kahva
-jalopuut
-tuulettimet takaovissa
-4x sähkölasit
-sisävalon viive
-sumuvalot
-servotronic ohjaustehostin (nopeuden mukaan säätyvä)
-ajotietokone
-2xairbag (-98 lähtien 4x)
-kokonaan sähkösäätöiset etupenkit
-hälytin
-korinväriset helmat ja puskureiden alaosat
-kaksi putkenpäätä
-metalliväri (siksi ei ole esim. valkoisia MV6:sia)
-valaistut meikkipeilit
-cruise
-radio CD-vaihtajalla
-automaattinen perän korkeudensäätö (farmari vakio, sedan lisävaruste)
-aluvanteet
-xenonit vuodesta -98
-tilttiratti vuodesta -98?
-tihkukytkin vuodesta -96
-ilmastointi jossa lämmönsäätö molemmin puolin -96 alkaen automaatti-ilmastointi (ilmastointia kyllä väitetään lisävarusteeksi mutta en ole ikinä nähnyt MV6:sta josta puuttuu ilmastointi) Ilmastoinnin kanssa on myös aina jäähdytettävä hanskalokero.

Lisävarusteet:
-nahkaverhoilu
-muistilliset penkit
-kattoluukku (sähköinen)
-lukkoperä (vakiona suomiautoissa)
-Recaro-penkit
-takapenkin lämmitys
-vetokoukku

CD-mallista löytyy seuraavat varusteet vakiona (lisävarusteita rustaamalla on sitten saanut melkein samat kuin MV6:een):

-sutimisenesto (TC)
-nahkaratti
-jalopuut
-4x sähkölasit
-sisävalon viive
-sumuvalot
-servotronic ohjaustehostin (nopeuden mukaan säätyvä)
-ajotietokone
-2xairbag (-98 tullut 4x)

GL:stä löytyvää:

-ABS
-penkinlämmittimet edessä
-kauko-ohjattava keskuslukko ajonestolla
-kierroslukumittari
-5 niskatukea
-kaasuiskarit
-ohjaustehostin
-valojen sähköinen korkeussäätö
-sävylasit
-kattokaiteet (farmari)
-näyttö ulkolämpömittarille päivämääränäytölle ja kellolle
-airbag kuskille (väitetään myös että apukuskin airbag on vakiovaruste?)

GL:ää huonompiakin malleja on olemassa mutta ei ole suomeen tuotu joten niistä ei ole tietoa.

Eli päävarustelutasot on GL, CD ja MV6. Joista MV6 vain 3.0 -moottorin yhteydessä.

Ecotec on "yleisnimitys" kaikille n. 1994 -> eteenpäin valmistetuille Opelin 16v (tai useampiventtiilisille) koneille. Muistaakseni on lyhennys sanasta "ECOnomy Technology and Emission Consumpt" tarkalleen en muista, mutta jotenkin noin se meni.

X20XEV -moottorissa on odotettavissa kansiremontti 200-300tkm välillä, kuten myös irronneiden venttiiliohjurikumien uusinta. Mekaanisestihan kone ei ajamalla lopu.
KaasuFart
'Agila'

ascona_c kirjoitti:Ecotec on "yleisnimitys" kaikille n. 1994 -> eteenpäin valmistetuille Opelin 16v (tai useampiventtiilisille) koneille. Muistaakseni on lyhennys sanasta "ECOnomy Technology and Emission Consumpt" tarkalleen en muista, mutta jotenkin noin se meni.

X20XEV -moottorissa on odotettavissa kansiremontti 200-300tkm välillä, kuten myös irronneiden venttiiliohjurikumien uusinta. Mekaanisestihan kone ei ajamalla lopu.
No nyt tuli asiaa ja selvennystä. Jotkin käsityksetkin korjaantui oikeiksi.. Kiitos tästä.. :D

Koneen puolesta siis periaatteessa odotettavissa lompakko ystävällisiä kilometrejä, mutta mitenkäs ruosteen kanssa. Kovia ovat ruostumaan, mutta onko se tapauskohtaista vai alkaako ilmaantumaan tietyn ikäisenä jos alkaa? Ja onko se nimenomaan korin ruostumista, vai alkaako koko pirssi mädäntyä?
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

KaasuFart kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:Ecotec on "yleisnimitys" kaikille n. 1994 -> eteenpäin valmistetuille Opelin 16v (tai useampiventtiilisille) koneille. Muistaakseni on lyhennys sanasta "ECOnomy Technology and Emission Consumpt" tarkalleen en muista, mutta jotenkin noin se meni.

No nyt tuli asiaa ja selvennystä. Jotkin käsityksetkin korjaantui oikeiksi.. Kiitos tästä.. :D

Koneen puolesta siis periaatteessa odotettavissa lompakko ystävällisiä kilometrejä, mutta mitenkäs ruosteen kanssa. Kovia ovat ruostumaan, mutta onko se tapauskohtaista vai alkaako ilmaantumaan tietyn ikäisenä jos alkaa? Ja onko se nimenomaan korin ruostumista, vai alkaako koko pirssi mädäntyä?
Takaovien reunat, takakaaret, ja sivuikkunalistan vierukset ovat Omegassa ruosteherkkää aluetta.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Woody kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki bensamoottorit ole malliltaan noin "ecoteccejä".
Off Topikkia
:D Woody,mun Omegassa ei oo Ecotekkiä ( X20SE )
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

lisävarusteista puuttuu ainaki sähköverho takalasissa, navi, kuulusko manuaaliaski myös lisävarusteisiin (MV6 kohdalla)?
98 mallissa taisi poistua tuo jäähytetty hanskalokero ja samoin ABS muuttui paremmaksi, esim TC pelaa nelikanavaisena ja osaa jarrutella sutivaa pyörää.
Zafira B 2.0T Sport
e91
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

eiks tästä omegan ostamisestakin oo jo ainakin 5 topiccia... :roll:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

ekomies kirjoitti:
Woody kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki bensamoottorit ole malliltaan noin "ecoteccejä".
Off Topikkia
:D Woody,mun Omegassa ei oo Ecotekkiä ( X20SE )
Piti kyllä lisätä että 8 tappinen ei taida olla :D
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Muuttukos ovipahvien nahkaverhoilu 98 vuonna kankaiseksi mv6:ssa?
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

^Eipä tainnut muuttua, mutta aika moni noista 98-99 V6-ompuista onkin sport-varusteilla, ja noissa taas ei ole nahkaiset ovipahvit vaikka penkit olisikin.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Vastaa Viestiin