Poliisien vanhat autot
Onko kellään tietoa/kokemusta minkä kuntoisia nuo poliisien vanhat käytöstä poistetut poliisiajoneuvot ovat(huollot niissä varmaan on tehty ihan ajallaan), niitähän huutokaupataan aina silloin tällöin, minkälainen hintataso siellä huutokaupassa yleensä on?
onko kellään kokemusta näistä autoista,kannattaako sellaista hankkia?
kiitoksia etukäteen...
onko kellään kokemusta näistä autoista,kannattaako sellaista hankkia?
kiitoksia etukäteen...
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
Eiköhän siellä ole aika uutta ja hyväkuntoista Ford Mondeota. Poliisit ovat vain ihmisiä hekin, ja kevät- ja kesäajan he ajavat hitaasti ja kyttäävät pääasiassa minihameita.. eli autot ovat hyvässä kunnossa!
Talvella taas he lämmittävät ne tallissa tai tolpassa etukäteen, koska mukavuudenhalu se on heilläkin, varsinkin kun palkka ei päätä huimaa.
Talvella taas he lämmittävät ne tallissa tai tolpassa etukäteen, koska mukavuudenhalu se on heilläkin, varsinkin kun palkka ei päätä huimaa.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
Oli kerran jossain lehdessä juttua noista huutokaupattavista ajoneuvoista ja jutussa muistaakseni todettiin, että budjetin vuosi vuodelta kutistuessa on poliisiautoilla tapana olla loppuunajettuja. Esim. myynnissä olleissa vw transportereissa(maijoissa) oli kaikissa enemmän tai vähemmän vikaa, ja niitä kaupiteltiin lähinnä kunnostustarkoitukseen. Mittarilukemat olivat muistaakseni kaikki 500tkm paremmalla(eli huonommalla) puolella.
- opelmeister
- 'Senator'

TM:n jutun mukaan posiiliautoilla ajetaan ainakin 300tkm ja ne huolletaan kustannusten säästämiseksi merkkikorjaamoilla. Ja just tosta syystä, että ne huolletaan merkkikorjaamolla, niitä ei viritellä. Eli puheet ääritehokkaista poliisiautoista ovat huhupuheita.
Itse en epäile yhtään tuota ajomäärää. Paljon ovat ajettuja myytäessä.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
- opelmeister
- 'Senator'

Kyllä vaan viritetään! kaveri on viripajalla töissä ja kyllä siellä ainakin käy poliisi autoja lastutettavana.On 2003-04-09 09:36, Opelmeister wrote:
TM:n jutun mukaan posiiliautoilla ajetaan ainakin 300tkm ja ne huolletaan kustannusten säästämiseksi merkkikorjaamoilla. Ja just tosta syystä, että ne huolletaan merkkikorjaamolla, niitä ei viritellä. Eli puheet ääritehokkaista poliisiautoista ovat huhupuheita.
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Ei viritetä ainakaan Tekniikan maailma-lehdessä olleen jutun mukaan, tosin niiden kalusto on todella kirjavaa, eli koskee lähinnä normaaleja partioautoja. Stockkan pihalta olen tosin bongannu jo useita 150hv Transportereita (Tdi-merkin i-kirjain punainen...) poliisin väreissä. Mondeot ja Vectrat pääosin vakioita.
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
- opelmeister
- 'Senator'

Höpöhöpö.. Sillon kun Transporterit tuli, niin niihin asennettiin Audin 2.8 viisimukinen kone. Olen nähnyt kyseisiä laitteita myös pellin alta. Tämän jälkeen viritykset on olleet kustannussyistä jäissä. Kamera-autot on yleensä isolla koneella varustettuja (3.0v6 tai jotain GT malleja) ja niissä on merkkiliikkeen oma jäykkä alusta.On 2003-04-09 12:05, kmov wrote:
Kyllä vaan viritetään! kaveri on viripajalla töissä ja kyllä siellä ainakin käy poliisi autoja lastutettavana.
Onhan tuo auto ainakin isoimmissa kaupungeissa partio kohtainen, niin eihän sitä tiedä mitä konstaapelit Möttönen ja Töppönen ovat omalle partioautolleen tehneet...omalla kustannuksellaan. ( Itse en tosin usko tuotakaan..)
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-