12V virtapistoke ==> Vectra B Caravan
12V virtapistoke ==> Vectra B Caravan
Löytyykö vuosimallin 2001 B Vectra Caravanin takakonttiin 12V virtapistoketta?
-
Fittiville
- 'Senator'

- Viesti:
Takakonttiin on helppo vetää itse tupakansytkäpistoke sen alkuperäisen rinnalle. Sulakerasialle juottaa piuhan sen orkkisrasian kanssa samaan sulakkeeseen ja vetää piuhan kynnyskoteloa pitkin (menee näppärästi), takaoven tiivisteen alla niin että pääsee takakonttiin asti. Sitten etit sieltä kontista vaan jonkun maadoituspaikan tai teet ite sille oman maadoituksen.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Okei. Tuo on kyllä yksi tapa tehdä se ja niin tein myös edelliseen käyttikseen, Saabiin. Siinä oli piuhat valmiina lisäpistokkeelle mutta sitä pistoketta ei enään saanut joten tällaisen asensin johtoihin.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43228
Tuollaisesta saisi hyvän pistokkeen siihen kuljettajan puolelle. Niin, tuossa olis kuva nykyisestä käyttiksestä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=43228
Tuollaisesta saisi hyvän pistokkeen siihen kuljettajan puolelle. Niin, tuossa olis kuva nykyisestä käyttiksestä.

Mä vedin C Vectrasssa suoraan akulta virran 4 mm2 kaapelilla ja laitoin sille oman 15A sulakkeen akun viereen. Laitoin myös katkaisijan johdon väliin, jotta saa sieltä virrat kokonaankin pois. Johto mahtui kynnyskoteloiden alle hyvin. Maadoituksen vedin takana olevaan "viralliseen" maapisteeseen. Käytin juurikin tuota bilteman pistorasiaa ja hyvin tuntuu toimivan, jopa invertterin kanssa.
Re: 12V virtapistoke ==> Vectra B Caravan
No niin joo. Tovi meni aikaa ennen kuin sain laitettua tuon pistokkeen, itse asiassa ostin sen viime kesänä lomareissulla jostain Biltemasta. Olin laiskalla päällä ja otin haaroituksen takavalon syötöstä ja maadoituksen vieressä olleeseen maadoituspisteeseen. Jos nyt sitten oikein katsoin sähkökaaviota niin takavaloille on omat 10A sulakkeet joten tuon pitäisi riittää, kun kylmälaukku ottaa max. 4A virtaa.
Asensin pistokkeen tuohon vasemman kyljen luukkuun.

Virtapistokkeen takana suojasin +-johtimen Saab 99:stä ylimääräiseksi jääneellä liitinsuojalla.

Kaapelissa on suojakuori ==> ei hinkaudu puhki tärinässä kovin äkkiä.

Virtajohdon katkaisin (viimeinen johtopätkä ennen valoa) ja haaroitin jatkoholkilla virrat, kutistesukka suojaa liitoksen. Keltainen johto maadoituspisteessä ja senkin liittimessä suojasukkaa päällä.

Asensin pistokkeen tuohon vasemman kyljen luukkuun.

Virtapistokkeen takana suojasin +-johtimen Saab 99:stä ylimääräiseksi jääneellä liitinsuojalla.

Kaapelissa on suojakuori ==> ei hinkaudu puhki tärinässä kovin äkkiä.

Virtajohdon katkaisin (viimeinen johtopätkä ennen valoa) ja haaroitin jatkoholkilla virrat, kutistesukka suojaa liitoksen. Keltainen johto maadoituspisteessä ja senkin liittimessä suojasukkaa päällä.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001