Ooppelin tiisselikoneet ja Forte Motor Flush

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'

Ooppelin tiisselikoneet ja Forte Motor Flush

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Otsikko kertoo tämän kombinaation. Onko kellään kokemuksia tuosta konepesuaineesta nimenomaan näiden vm. 98 -> dieselkoneiden kans?
Äskettäin kävin Åströmiltä hakeen öljysuodattimen ja kysyin tuosta aineesta. Olisivat myyneet 23€ plo. mutta eivät tienneet kestääkö yli 300 tkm ajettu kone tuota. Voi olla kuulemma pikeä niin paljon että se liikkeelle lähtiessään tukkii öljykanavat.
Pensakoneita oon tiskaillu tuon aineen kans useita, mm. yli 600 tkm ajetun Audin. Koskaan ei ole mitään ongelmia tai jälkiseuraamuksia tullut mutta entäpä näiden nakukoneiden kans? :o
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

No kyllä täällä ainakin tehtiin ihan merkkihuollon toimesta Z19DTH koneeseen tuo Forte huuhtelu. (tosin kilometrejä takana 95tkm)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
pexu
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Ooppelin tiisselikoneet ja Forte Motor Flush

Viesti Kirjoittaja pexu »

Joo mä oon miettiny kans samaa. Imusarjan putsaamisen jälkeen on kakkosella kiihdyttäessä alkanu venttiilit pitämään aika kovaa nakutusta, mutta kun lyö kolmoselle niin ääni hiljenee.
Yhdessä bensakoneessa poistu kokonaan venttiilien nakutus äänet kun teki sen forten moottoripuhdistuksen. Toivottavasti löytyy joltain viisaammalta tähänkin tietoa.
Astra G 1.6 16v -02
D-T
'Admiral'
'Admiral'

Re: Ooppelin tiisselikoneet ja Forte Motor Flush

Viesti Kirjoittaja D-T »

Oma 2.0DTL huuhdeltiin keväällä, jolloin mittarissa oli 342000km. Hyvin toimi. Huuhtelun jälkeen oli mielenkiintoista katsoa ensin öljyntäyttöreijästä ja myöhemmin poistoreijästä, millaisia klimppejä lähti liikkeelle... Uusi öljy ei ole mustunut enää samaan tahtiin kun ennen, joten ilmeisesti paikat todella puhdistuivat.

Kulutuksessa ja tehoissa ei perstuntumalla tullut muutosta, mutta yhdessä Forten polttoaineen lisäaineen kanssa moottorin käynti tasoittui ja melu pieneni jonkin verran tyhjäkäynnillä.

Kerroin kilometrit ja sen, ettei konetta ollut puhdistettu aiemmin. Huoltomies laittoi ainakin kahden purkillisen sisällön vastaavan määrän ainetta koneeseen. Käytin autoa n.15min 1000-1500rpm, 5min 1500-2000rpm ja 10 min 700-1000rpm. Sitten mönjät pois ja Diamondit sisään. Nyt on ajettu n.14000km käsittelyn jälkeen ja suhteellisen puhtaalta näyttää vieläkin.
Vastaa Viestiin