Vivaro "stop / moot. kuva" -> common rail vika?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
veh
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Vivaro "stop / moot. kuva" -> common rail vika?

Viesti Kirjoittaja veh »

Vivaro -03 1,9 DTi kyseessä ja tänään syttyi STOP valo palamaan ja samalla se moottorin kuva, jossa stop teksti, vilkkuu. Ohjekirja sanoo näistä, että moottori olisi liian kuuma, mutta mittari on keskellä eli 90 astetta. Missähän noiden varoitusvalojen anturi on ja voiko sitä itse testata?

-> kävin tänään luetuttamassa vikakoodit, ja näyttäs, että auton oma kirja puhuu palturia noista merkkivaloista. Vikakoodina oli "hetkellinen paineen aleneminen".

Osaisiko joku kertoa, mikä on todennäköinen vika, paine-anturi, pumppu vai joku muu?
atello
'Agila'

Re: Vivaro "stop / moot. kuva" -> common rail vika?

Viesti Kirjoittaja atello »

Tänään ilmeni omassa vivarossani sama oire. Vivaro on 1.9tdi vm.2003 Vaihdoin autoon polttoaineen suodattimen ja laitoin uuden akun. Kävi aluksi vähän huonosti (varmaan suodattimen vaihdosta johtuen) ja hetken päästä syttyi STOP ja moottorin kuva vilkkumaan. Auto kuitenkin pelaa moitteetta ja olen sillä muutaman kerran ajanutkin. Ohjekirja sanoo että jäähdytysvesi on liian kuumaa mutta lämmöt on normaalit ja valo syttyy heti startista, eli ei voi olla kuumaa. Onko muilla ollut samaa vikaa ja oletteko saaneet selville mistä johtuu. Kaverilla on vikakoodin lukija mutta auto ei anna mitään vikakoodia vaikka valo vilkkuukin.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Vikakoodien lukuun semmoisella vehkeellä että saa koodit pihalle. Noilla halpistestereillä ei välttämättä pääse kynsimään kaikkia autoja.

Voi olla jokin syy yhteys suodattimen vaihtoon tai sitten ei.
veh
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veh »

Minulla asia korjaantui vaihtamalla ruiskupumpun. Vika oli satunnainen, vikavalot sai poistettua testerillä. Vika toistui epäsäännöllisesri ja aika harvoin. Kuulemma nuo pumput on usein syypäitä noihin oireisiin ja sen vuoksi vaihdoin pumpun. Sen jälkeen ajettu noin 100tkm ilman ongelmia.
Aabelix
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Aabelix »

Vikakoodien luku voi jotain suuntaa antaa, mutta kun noita ulkomaan palstoja lukee niin jollakin oli alkaneet valot vilkkua juuri polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen, antanut vikakoodin polttoaineen paineesta, korjaantunut vaihtamalla alkuperäinen suodatin. Toisella sama vika oli tullut kun akkua oli käytetty irti eikä vilkkumista oltu saatu sen jutun mukaan vielä loppumaan. Kolmannella vika oli tullut yht'äkkiä kesken ajon, kadonnut välillä ja tullut uudestaan ajoittain, vilkkuminen loppunut kun oli saanut kaiveltua moottorin lämpötila-anturin esille ja käyttänyt johtoa irti ja asentanut uudestaan kiinni. Kaikilla noilla kuitenkin yhteistä että auto toimi moitteetta vaikka STOP-ja moottorivalo vilkkuvatkin.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
atello
'Agila'

Viesti Kirjoittaja atello »

Joopa joo.Tosiaan,auto toimii ja olen sillä päivittäin ajellut. Suodatin on motonetistä ja akkua olen räplännyt päivittäin . Täytynee kaivella sitä lämpöanturia jos sattuisi löytymään.
Vastaa Viestiin