Tuli täs taannoin ostettu uusi nuorempi astraali vähä pirteämpikin tuntuu olevan mutta sitten itse asiaan olen kyllä haulla löytänyt kenties liikaakin ohjeita mistä lähtee ettimään vikaa.
Eli auto nykii kun painaa kaasua pikkasenkin enemmän kuin pintakaasua
noin 0-40 kmh tätä ei ainkaan huomaa helposti
apua kaivataan mistä lähteä katsomaan vikaa, auto on tuore mulle 2 päivää joten en ole tutkinut muuta kun öljyt yms nesteet ja sytysjohdonpäät ettei ne ovat öljysiä
Edellisen omistajan toimesta varteenotettavaa kai on että siin on ihan uudet sytytystulpat
Ja autossa on ilmastointi
edit 2. Näyttäis että nykiminen esintyy vain kun kone on saavuttanut normaali lämpötilan elikkä kylmänä ei huomaa nykiimistä
edit: koitin katsoa vikakoodit jos olis mitään, mutta 5ja6 pinni yhteen ja virrat päälle, vilkkuu kerran vaa moottorin vikavalo sen jälkeen on sammuksissa, omituista mun mielestä
opel astra 1,8 i x18xe nykii/ ongelma selvinnyt
opel astra 1,8 i x18xe nykii/ ongelma selvinnyt
I´ll be back 
Opel Corsa E hatchback B10XFL vm 2015 turbolla
rip Astra G vm 2001 2000 Edition wagon X18XE1 palveli 10 vuotta
Kuulostaa että voisi olla jotakin vikaa jonkunlaisessa lämpöanturissa. Siis kun kylmänä anturit sanoo että antaa enemmän bensaa koneelle. Mutta jos toinen anturi on viallinen niin ne sitten sekoo kun moottori lämpenee?
Tämä on vain arvaus.. koska en ole perehtynyt Astra "ähvän" systeemeihin
Voi myös olla kaasuläppä joka kangertelee.
Tämä on vain arvaus.. koska en ole perehtynyt Astra "ähvän" systeemeihin
Voi myös olla kaasuläppä joka kangertelee.
uutta nytten on se että noin 20 ajokilometrin jälkeen alkaa nykiiminen sitten lähtee pois kun lähtee johki hiekkatielle missä pomppuja kuoppia yms kaahaileen mutta vain hetkeksi 
I´ll be back 
tarpeeks kaahailee hiekkatiellä ,niin loppuu kokonaan nykiminen.ja meno muutenki.djlaz kirjoitti:uutta nytten on se että noin 20 ajokilometrin jälkeen alkaa nykiiminen sitten lähtee pois kun lähtee johki hiekkatielle missä pomppuja kuoppia yms kaahaileen mutta vain hetkeksi
jotain edellisen mainitsemia lämpöanturi vikoja kanssa epäilisin.johtoliitoksia läpikäymään ensin kannattas.
Re: opel astra 1,8 i x18xe nykii
Olihan varmasti oikeat navat yhdessä.djlaz kirjoitti:Tuli täs taannoin ostettu uusi nuorempi astraali vähä pirteämpikin tuntuu olevan mutta sitten itse asiaan olen kyllä haulla löytänyt kenties liikaakin ohjeita mistä lähtee ettimään vikaa.
Eli auto nykii kun painaa kaasua pikkasenkin enemmän kuin pintakaasua
noin 0-40 kmh tätä ei ainkaan huomaa helposti
apua kaivataan mistä lähteä katsomaan vikaa, auto on tuore mulle 2 päivää joten en ole tutkinut muuta kun öljyt yms nesteet ja sytysjohdonpäät ettei ne ovat öljysiä
Edellisen omistajan toimesta varteenotettavaa kai on että siin on ihan uudet sytytystulpat
Ja autossa on ilmastointi
edit 2. Näyttäis että nykiminen esintyy vain kun kone on saavuttanut normaali lämpötilan elikkä kylmänä ei huomaa nykiimistä
edit: koitin katsoa vikakoodit jos olis mitään, mutta 5ja6 pinni yhteen ja virrat päälle, vilkkuu kerran vaa moottorin vikavalo sen jälkeen on sammuksissa, omituista mun mielestä
Re: opel astra 1,8 i x18xe nykii
No ihan satavarmasti oli pinni 5 ja 6 yhessä eikä tapahdu mitäänterokimmo kirjoitti: Olihan varmasti oikeat navat yhdessä.
I´ll be back