Calibra (XFB-375) tuttu auto ja kyseisen flektin anturi?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TranceSami
'Senator'
'Senator'

Calibra (XFB-375) tuttu auto ja kyseisen flektin anturi?

Viesti Kirjoittaja TranceSami »

Terve!

Onko viininpunainen calibra xfb-375 joka on tullut rovaniemeltä kauhajoelle ja sieltä poriin minulle jollekin tuttu? Nimittäin olis kysyttävää flektin anturista.. Ostin auton ja yhtäkkiä flekti lakkasi toimimasta eli ei vaan lähde päälle.. Tutkittuani huomasin että flektin liitin on otettu anturista syylärin kyljestä irti ja teipattu vihreällä teipillä. Ostin uuden anturin ja laitoin liittimen kiinni mutta ei alkanut pelittämään. Eli sinne on vissiin tehty joka oma viritys ja jossain on toinen anturi. Kiinnostaisi vähän tietää mikä mahtaa olla homman nimi. Mahtaako foorumilla pyöriä kyseinen henkilö joka on omistanut auton rovaniemellä? :)
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Kyllä ainakin rovaniemeläinen omistaja on täällä pyörinyt mutta ilmoittautukoon itse jos haluaa..
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
TranceSami
'Senator'
'Senator'

Nyt menee yli hilseen tuon flektin kanssa :(

Aloitanpas koko tarinan alusta.
Eli ostin 16v Calibran. Ajomatkallani pysähdyttyäni lämmöt rupesi nousemaan ja flekti hörähti päälle niinkuin pitääkin. No keskustassa lämmöt rupesivat nousemaan kovemmin ja huomasin että nyt flekti ei lähdekään päälle.

Kotona tutkiessani huomasin että moottori toimii ja sille tulee sähköä niinkuin pitääkin. Eli flekti on ehjä. Tutkein lisää ja huomasin että pistoke joka tulee syylärin kyljessä olevaan anturiin on irti ja se on teipattu vihreällä teipillä. Eli flektin on pakko ollut pyöriä jonkun muun anturin mukaan. Flektille tulee virta johto ja ruskeavalkoinen joka on maa. Mutta anturiin ja liittimeen tulee 3 johtoa. Ruskea, ruskeavalkoinen, ja ruskeakeltainen. Mikä on tämä ruskeakeltainen? Ja miten on mahdollista että flekti on lähtenyt pyörimään ilman tuota syylärin anturia mistä oli liitin irroitettu??? Olen koittanut liittää liittimen anturiin ja olen koittanut myös uudella anturilla mutta ei flekti lähde pyörimään. Olen yhdistänyt liittimestä navat ruskean ja ruskeavalkoisen eli nyt se pyörii heti kun laittaa virrat. Olisi vaan mukava saada se toimimaan niinkuin pitääkin. :) Onko jollain jotain vinkkiä mulle?
TranceSami
'Senator'
'Senator'

Missä flektin rele sijaitsee?
Vastaa Viestiin