Öljyn lisäaineet

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
nopete
'Kadett'
'Kadett'

Öljyn lisäaineet

Viesti Kirjoittaja nopete »

Oliskos kellään kokemuksia moottoriöljyn lisäaineista esim. STP, onko ollu mitään eroa öljyn kulutuksissa savuttamisessa ym. ym.......
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Öljyn lisäaineet

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

nopete kirjoitti:Oliskos kellään kokemuksia moottoriöljyn lisäaineista esim. STP, onko ollu mitään eroa öljyn kulutuksissa savuttamisessa ym. ym.......
vanhan ajan stp.öljyn viskon vahvistaja.hyvä aine 50-60 luvun traktoreihin.
noissa hyvissä öljyissä on melkolailla tarvittavat aineet seassa.
valvolinen max life,ssä ainakin erikoisesti laitetu lisäainetta joka pehmittää kumeja ja vähentäis öljyn kulutusta.jos stefat tai ohjurit vuotaa.
tuo forte käsittely ennen vaihtoa on varmaan paras sisään laitettava aine. :-?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

no minä käytin aikoinaan stp:tä vanhan corollan öljyssä no niin kävi että öljynsyönti loppui tai väheni muutamiksi sadoiksi kilometreiksi, mutta sama homma jatkui sen jälkeen, eli ei ollut pitkäaikainen ilo siitäkään. ainoa oikea ratkaisu löytyi siitä kun teki moottoriin kunnollisen remontin. siitä on 32 vuotta aikaa, että jos nää lisäaineet olis sen jälkeen parantuneet.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:no minä käytin aikoinaan stp:tä vanhan corollan öljyssä no niin kävi että öljynsyönti loppui tai väheni muutamiksi sadoiksi kilometreiksi, mutta sama homma jatkui sen jälkeen, eli ei ollut pitkäaikainen ilo siitäkään. ainoa oikea ratkaisu löytyi siitä kun teki moottoriin kunnollisen remontin. siitä on 32 vuotta aikaa, että jos nää lisäaineet olis sen jälkeen parantuneet.
En mä ees tiiä saako sitä oljynvahvistaja "stp;tä" enään ees ostettua.ja jos saakin ni ei sitä tosiaan kannata uuempiin autoihin sotkee.
aika selkeesti ekassa viestissä oman mielipiteeni sanoin.
ka00z
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ka00z »

Fortella voi toki pestä moottorin ja varmaan kannattaakin. Tuosta tosin on monilla ristiriitaisia kokemuksia.

Tuskin mitään ihmeaineita kannattaa hyvien öljyjen sekaan laittaa (Juurikin tuo maxlife on yksi hyvä käyttämäni öljymerkki)

Ruiskujärjestelmän puhdistusainetta voi tankkiin lykkiä kerran vuodessa, ainakin itse teen näin. Mutta öljynsyöntiin ei kyllä mikään MotorUp- tyyppinen lisäaine auta, kone auki ja venttiilien tiivisteet kuntoon. Ja taas kovaa ajoa! -(z)- :wink:
Vastaa Viestiin