omega 2,2 16v nykii kiihdyttäessä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
haijaayl
'Kadett'
'Kadett'

omega 2,2 16v nykii kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja haijaayl »

omega vm-2000 2.2 16v ajettu 214000km eli vähän.auto toimii muuten moitteettomasti mutta nykii ainoastaan kiihdyttäessä.mistä vois etsiä vikaa tai mistä se vois johtua.huollossa eivät varmaksi osanneet sanoa mitään varmaa (eipä yllätys).onko kellään ollut vastaavaa ja olisko mahdollinen tyyppi vika.oon vaihtanut tulpat ja suodattimet.kiitokset vastauksista.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

nykii
nykimistä on monenlaista...

nykiikö tasaisesti koko kiihdytyksen ajan vai nykiikö ihan satunnaisia nykäyksiä?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

ja sen verran vielä sanon että
huollossa eivät varmaksi osanneet sanoa mitään varmaa (eipä yllätys)
meinaatko että pojilla on kristallipallo siellä pakissa joka kertoo joka vian mitä sun autossa on 100% varmaksi. ilman tutkimuksia ne ei varmana ala varmaksi mitään sanomaankaan.
haijaayl
'Kadett'
'Kadett'

nykii

Viesti Kirjoittaja haijaayl »

elikkä nykiminen on epätasaista ja tuntuu kuin moottori vetäisi tahmeasti.se ei tee sitä aina vaan noin 80%.nykiminen ei ole mitään terävää joten itse päättelin että se vois olla bensan saannista.voisko tämä johtua egr:stä,siitä oon paljon lukenut näistä jutuista.
ttopi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Tulee muutamia juttuja mieleen:

1. Kaasuläppä ja kotelo likainen. Puhdistus on melko helppo, ottaa ilmaputken irti ja putsaa kotelon ja läpän. Kone huohottaa sinne öljyä joka kerrostuu läpän reunoihin ja kotelon kylkeen. Tuota eivät huollossa puhdista ikinä ja vaikutus on melkoinen.

2. Likaa suuttimissa ja polttoaine järjestelmässä - puhdistusaine auttaa, esim. Forte.

3. Pakosarja vuotaa... oman Omegan nykimiset johtuivat tästä. Parit pinnapultit oli poikki ja fuskasi.
Vastaa Viestiin