Opel Kadett nykii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Paulma-f
'Agila'

Opel Kadett nykii

Viesti Kirjoittaja Paulma-f »

Mulla on Opel Kadett -90. Auto on alkanut pikkuhiljaa nykimään enemmän ja enemmän pintakaasulla ajaessa. Silloin tällöin nykii niin et muutamaksi sekunninosaksi kaikki pimenee.. Oon käyttänyt sähköhuollossa jossa kone näytti et tule jotain virtapiikkejä ( 27v tai jotain ) säännöllisin väliajoin. Kokeiltii uudella puolalla, uudella puolan johdolla ja nyt vaihdettii koko virranjakaja...hieman pätkiminen vähenty, mut pintakaasulla ajamisessa nytkytys jatkuu...? Onko ideoita mitä seuraavaksi pitäsi tehdä?
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Helpottas kummasti diagnoosin antamista jos tietäs mikä kone on kysessä ;)
Villi veikkaus, että kysessä on 1.6i eli c16nz. Siinä on virranjakajan sisällä
induktio-anturi jolla luetaan moottorin asentoa ja syttypääte joka tulkkaa
tätä asentoa moottorinohjausboxille. Vika luultavastikkin tuossa
syttypäätteessä joka päästää induktioanturin signaalia läpi(vois aiheuttaa
nuo piikit), mutta kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi molemmat, kun eivät niin uskomattoman kalliita osia ole.
Samalla vaihtoon sitten ne tulpat myös. Oliskohan oikea malli ngk pb6es.
Paulma-f
'Agila'

Kiitti todella paljon vinkistä! Oon todella amatööri auto asioissa joten, et viitsisi laittaa tarkalleen niiden osien nimet mitkä mun pitäisi hankkia, niin kattelen sellaiset vaikka Motonetista tai jostain muualta niitä... Tuntuu et nyt vika menee vain koko ajan hunommaks ja ettei sytyskään ole ihan kohdallaan jakajan vaihdon jälkeen... Tulpat oon vaihtanut 1-2 kert vuodessa, viimeksi keväällä...
Paulma-f
'Agila'

Ai niin, rekisteriotteesta vielä se et, malli on 4D KADETT 1.6i-LS-E-39/2520 jos auttaa jotain...
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Tuossa motonetin sivuilta ko. osat:
1,6i 87--91 Delco-induktiivianturi. . . . . . . . . . . . . 10-9066 27.90 ???
1,6i 87--91 Delco (4+3 liitintä sivulla). . . . . . . . . . 10-8026 24.90 ???

ja tulpat esim nuo tai vastaavat ngk:
1,6iKat WR7DCX+. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0851 3.30 ???

Oliko tuo jakaja mikä sulle tuli otettu ihan hyvin toimivasta autosta, koska nuo molemmat osat on siellä jakajan sisällä..

Niin ja kone tosiaankin c16nz ja hakuantaa tuolla varmaan aika hyvin lisätietoa kyseisen koneen ongelmista
Paulma-f
'Agila'

Kiitti taas tiedoista...
Kun vaihdoin ton jakaja, ostin Motonetista kokonaan uuden jakajan, eli koko roska uutta ja makso 119 ekee...eikä auttanut. Eli vika ei sittenkään olisi siellä mitä sanoit? Täytyy kysellä lisää.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Koita vaikka laittaa yks kunnon maajohto lisää (laturin korvaan ja iskaritlppaan vaikka)ja vanhat tosi hyvin kosketusta saaviks.löytyyköhän sieltä päävirralle sulake,et se ois kunnolla kiinni ym.
tuo virtapiikin V määrä ois hyvä tietää,saitko siitä miten ymmärrettävän selityksen.että mistä mitattuna.ym.
ja sitten sitä ruiskutus yksikköä kanssa tutkailemaan ja jos siellä häikkää.siitä oli purku kuva.jostain haulla sen löytyy.multec siis hakuun.en nyt ehi ettiä ite.
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

nii joo, enpä tajunnu kysyä, että onko se poltellu vikavaloa ? mikäli, niin tuolta löytyy ohjeet vikakoodien lukemiseen ja taulukot tulkkaamiseen: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Paulma-f
'Agila'

Moottorin merkkivalo ( vikavalo?) on palannut muistaakseni minulla 3 kertaa sinä aikana kun auto on ollut mulla, siis yli 2 vuotta. Ei oo palannut ainakaan viimeiseen 2 kuukauteen.
Homenna tutkitaan taas...
Vastaa Viestiin