ja sit ongelma numero kaksi on kone huoneen sähköt.. kytkentäkaavioita olen tutkinut mut en kyllä oo saanu mitään tolkkua niistä.. eli siis tuleeko puolalle plussanapaan joku semmonen musta piuha?? kun löysin konehuoneesta kaks mustaa piuhaa joihin tulee virtaa kun kääntää avaimesta virrat päälle..
B Ascona 20E vesiletkut/sähköt
B Ascona 20E vesiletkut/sähköt
miten vesiletkut tulee koneeseen..?? eli siis kyseessä on 2.0 cih ruisku.. jos joku viittis laittaa kuvia nii sais vähän tuota projektia eteenpäin..
ja sit ongelma numero kaksi on kone huoneen sähköt.. kytkentäkaavioita olen tutkinut mut en kyllä oo saanu mitään tolkkua niistä.. eli siis tuleeko puolalle plussanapaan joku semmonen musta piuha?? kun löysin konehuoneesta kaks mustaa piuhaa joihin tulee virtaa kun kääntää avaimesta virrat päälle..
Termarikotelosta vasemmalta oikealle...
1. Alavesiletku
2. Vesipumpulle
3. Ylävesiletku
Lohkosta lämppärinkennolle alempaan rööriin ja ylemmästä vesipumpulle.
Termarikotelosta menee lämmitysletku kaasuläppärungolle ja siitä siihen lämppärinkennolta vesipumpulle tulevaan letkuun t-haaralla.
Laita johto kiinni puolaan ja mittaa tuleeko siihen vielä 12v kun käännät virrat päälle(todennäköisesti ei kun orkkis on vastusjohto),helpoimmalla taitaa päästä kun vetää uuden johdon virtalukolta puolalle.
1. Alavesiletku
2. Vesipumpulle
3. Ylävesiletku
Lohkosta lämppärinkennolle alempaan rööriin ja ylemmästä vesipumpulle.
Termarikotelosta menee lämmitysletku kaasuläppärungolle ja siitä siihen lämppärinkennolta vesipumpulle tulevaan letkuun t-haaralla.
Laita johto kiinni puolaan ja mittaa tuleeko siihen vielä 12v kun käännät virrat päälle(todennäköisesti ei kun orkkis on vastusjohto),helpoimmalla taitaa päästä kun vetää uuden johdon virtalukolta puolalle.
joo nyt ois letkut paikallaan.. ja tulee puolan piuhaan virtaa ku piuha on kiinni puolassa ja virrat päällä.. nyt vaan tarviis saaha tietää että mihin pitää laittaa tuplareleeltä lähtevät mus-pun piuha ja musta piuha? ja se piuha mikä menee sulakerasialle josta lähtee pun piuha tuplareleelle??
ja sit löysin konehuoneesta kans jonkun valk-mus piuhan.. kuuluuko se lämppärinmoottorille??
ja sit löysin konehuoneesta kans jonkun valk-mus piuhan.. kuuluuko se lämppärinmoottorille??
toi musta-punanen tais olla startin heräte ja tuo valko-musta taitaa olla kaasariin menevä joten voi jättää pois. Lämppärillehän menee johtonippu ja liitin.. Mä voin tarkistaa hallilla ku itelläki vähän sähköt vaiheessa et mikä menee mihinki..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Releen numerot vois auttaa,kun johtovärejä voi ollaa muutettu.Demez kirjoitti:on mulla jo startin heräte kiinni.. mut tää musta punainen johto tulee sieltä tuplareleeltä.. se on jotain ruiskun tai sytkän johtoja.. jos vaan voit niin ilmottele niistä että mikä menee mihinkin..

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Demez kirjoitti:on mulla jo startin heräte kiinni.. mut tää musta punainen johto tulee sieltä tuplareleeltä.. se on jotain ruiskun tai sytkän johtoja.. jos vaan voit niin ilmottele niistä että mikä menee mihinkin..
No se tuplareleen mustapunainen pitää laittaa myöskin kiinni siihen startin herätteeseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)