Onko tehtaan sport alusta merkitty rekisteriotteeseen?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
trz
'Kapitän'
'Kapitän'

Onko tehtaan sport alusta merkitty rekisteriotteeseen?

Viesti Kirjoittaja trz »

Merkitäänkö rekisteriotteeseen onko autossa tehtaalla asennettu sport alusta? Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa opelin alkuperäiset sport mallin jouset -15/20mm matalammat alle, ja mietityttää tarviiko tätä jotenkin muutoskatsastaa tms?

Vai mahtaako katsastaja tällaiseen edes kiinnittää huomiota?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eipä taida olla mainintaa. Mulla jos mallimerkinnässä on jossain kohdin lukenut sport, eivät ole vaatineet muutoskatsastusta laisinkaan, vaikka olen vaihtanut lähes jokaiseen kiesiin alustan.

Viesti Kirjoittaja trz »

Millähän papereilla tälläinen muutoskatsastus mahtaisi onnistua? Täytyykö pyytää opelilta joku todistus että on alkuperäistä vastaava rakenne, ja mahtavatko vaatia tässä kohdin myös iskareiden yms. päivitystä :evil:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Empä usko että vaativat mitään papruja. Tossa nykyisessä farkku C Vectrassa on Signumin sport jouset, eivätkä leimalla mitään sanoneet. Etujousista on lisäksi otettu ½-kierrosta pois.

Mikäs auto sulla on?
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Lonnqvist »

Tota oon joskus miettinyt että jos tilaat uuden auton madallus jousilla niin eipä taida ikinä lukea otteessa että on madallettu? Esim töissä on tullu laitettua uusiin hiaceihin vallilan takomossa tehtyjä vahvistettuja jousia eikä kukaan oo tienny mitään mistään tuv todistuksista tai merkinnöistä otteeseen. Joku viisas katsastus mies sais tollasista hyvän haloon joskus aikaan.
Vastaa Viestiin