Auto on 2.5 v6 koneella. Ujeltavaa ääntä esiintyy 80-100 vauhdissa, erityisesti silloin kun päästää jalan kaasulta. Muuten sieltä ei pahemmin mitään kuulu, vaikka esim kiihdyttää reippaamminkin mutkasta. Mitäköhän asialle tarttis tehrä...
Katsastusmies huomasi että kardaanin ristinivel ois vaihtokunnossa, eli ymmärsin että väljäksi on kulunut. Voikohan ujellus johtua tästä? Mielestäni ääni kyllä kuulu ennemminkin perämurikan tienoilta. Tuo ristinivelhän on siinä keskellä alustaa...
Öljyjä tuskin on perään koskaan vaihdettu, eikä kuulemma muka tarttiskaan.
Pitänee yrittää bongailla osia purkaamoista?
Omega B 94´ aj. 180tkm ja perä viheltää...
Mulla oli aiemmin 89 mallin perus Omega. Perä ujelsi aika reippaasti jo silloin kun ostin sen, mutta enpä osannut silloin kiinnittää huomiota. Yhtä paljon ymmärrän autoista kuin sika pistorasiasta.
Sitten kun vein sen tutkittavaksi (auto oli ollut minulla vajaat puoli vuotta) huomattiin että tiivisteet olivat vuotaneet, eli käytännössä lähes kuivilla ajettu. Autolla oli silloin ajettu reilut 180 tkm. Perä vaihtoon, uuden hintahaarukka silloin (ainakin näin mulle kerrottiin) 12500 - 21000 mk riippuen perästä. Soitin hajottamoille ja sain Kangasalan autopurkaamosta käytetyn perän hintaan 1500 mk. Kolmesataa vaihtotyöhön ja siinä se oli. Loppui äänet ja ajoin vielä autolla lähes parisataatuhatta kilometriä eikä tuota vaivaa enää esiintynyt.
En tiedä onko tällä mitään tekemistä esittämäsi ongelman kanssa, mutta opettihan tämä mulle jotain aikanaan.
Sitten kun vein sen tutkittavaksi (auto oli ollut minulla vajaat puoli vuotta) huomattiin että tiivisteet olivat vuotaneet, eli käytännössä lähes kuivilla ajettu. Autolla oli silloin ajettu reilut 180 tkm. Perä vaihtoon, uuden hintahaarukka silloin (ainakin näin mulle kerrottiin) 12500 - 21000 mk riippuen perästä. Soitin hajottamoille ja sain Kangasalan autopurkaamosta käytetyn perän hintaan 1500 mk. Kolmesataa vaihtotyöhön ja siinä se oli. Loppui äänet ja ajoin vielä autolla lähes parisataatuhatta kilometriä eikä tuota vaivaa enää esiintynyt.
En tiedä onko tällä mitään tekemistä esittämäsi ongelman kanssa, mutta opettihan tämä mulle jotain aikanaan.
Optimisti: Opelin tankki täyteen