Vectra B 2,0 vai 2,5 kumman valitsen? Calibran?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
462cid
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B 2,0 vai 2,5 kumman valitsen? Calibran?

Viesti Kirjoittaja 462cid »

Edullista käyttöautoa olen etsimässä, nykyinen (maksoi 1500e 3v sitten) Vectra A 2,0i -94 390 tkm toiminut loistavasti mutta taka-akselin yläpuolelta alkaa ruostumaan puhki eikä taida mennä katsastuksesta läpi hitsaamatta. Oliskohan paha hitsata?
Ajoni on lyhyttä 8 km aamulla ja 3 km illalla, vuodessa kertyy noin 10 tkm eli pidempiäkin matkoja tulee.
Paljonko otsikossa mainitut moottorit kestävät kilometrejä, noin 300 tkm näyttää olevan myytävissä yksilöissä. Poltoaineen kulutus myös kiinnostaa ja miten nopeasti moottori lämpenee verrattuna 2,0i 8v. Itse olen aina kaiken pyrkinyt korjaamaan.

Vai valitsenko sittenkin Calibran :worship: ? 2,0i 8v, 2,0 16v vai 2,5 v6? Suurempi ei oikein käänny talliin.

Tyhmään kysymykseen toivottavasti saan asiallisen vastauksen, haulla koetin mutta en oikein löytänyt.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Vectra B 2,0 vai 2,5 kumman valitsen? Calibran?

Viesti Kirjoittaja Boah »

Minulla on nyt tuollainen 2.5 Vectra B ja sitä ennen oli 2.0 samalla korilla. Onhan kakspuokki paljon kivempi ajossa, mutta korjaushommissa on tullut monta kertaa ikävä nelimukista. Eli riippuu vähän mitä itse arvostaa. Alustan osathan noissa on samat pitkälti.

Jos oma talli kuitenkin löytyy ja etenkin intoa huoltotöitten tekemiseen on niin mukava pelihän tuo V6 on. Saa vaan konehuoneeseen liittyvissä rempoissa tottua purkamaan 'puol autoa' pois edestä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Boah kirjoitti:Minulla on nyt tuollainen 2.5 Vectra B ja sitä ennen oli 2.0 samalla korilla. Onhan kakspuokki paljon kivempi ajossa, mutta korjaushommissa on tullut monta kertaa ikävä nelimukista. Eli riippuu vähän mitä itse arvostaa. Alustan osathan noissa on samat pitkälti.

Jos oma talli kuitenkin löytyy ja etenkin intoa huoltotöitten tekemiseen on niin mukava pelihän tuo V6 on. Saa vaan konehuoneeseen liittyvissä rempoissa tottua purkamaan 'puol autoa' pois edestä.
Calsusen calibran moottorin vaihto topicissa varmaan tohonkin sopivia vinkkejä.57 eri mielipidettä :)
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No jos edullista käyttöautoa oot hakemassa, ni kannattaa varmaan unohtaa calibra samoin kuin V6 koneet laskuista. Calibra kun ei oo matalana 2 ovisena kaikkein käytännöllisin vehjes. Ite en ees oo mikää iso kaveri ja silti en viitti ees yrittää mikää paksu toppatakki päällä autoon, ennemmin vaikka palelen. Samoin niitä takaovia tulee usein ikävä. Ja hinnassakin on yleensä melkosen suuri calibra lisä verrattuna vastaavaan vectraan...

Kyllä minäki tosta 2,5 litrasesta koneesta tykkään, mukava sillä on ajella jne. Huoltohommat on vähän työläämpiä ja bensaa sen saa viemään ihan rajattomasti jos haluaa. Pystyishän tollakin ajamaan taloudellisesti, mut ei mulla riitä itsehillintä siihen :lol:

Silti en ite tota autoa helpolla vaihtas mihinkään, on sillä vaan niin kiva ajella. Ja toihan on samalla harrastuskohde, eli ei sen kuulukaan olla niin käytännöllinen tai halpa :wink:

Jos auton ainoo tarkotus on liikuttaa paikasta a paikkaan b olis oma valinta varmaankin vectra 8 tappisella koneella
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
terokimmo
in memoriam
in memoriam

terokimmo kirjoitti:
Boah kirjoitti:Minulla on nyt tuollainen 2.5 Vectra B ja sitä ennen oli 2.0 samalla korilla. Onhan kakspuokki paljon kivempi ajossa, mutta korjaushommissa on tullut monta kertaa ikävä nelimukista. Eli riippuu vähän mitä itse arvostaa. Alustan osathan noissa on samat pitkälti.

Calsusen calibran moottorin vaihto topicissa varmaan tohonkin sopivia vinkkejä.57 eri mielipidettä :)
E:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 1#p1324791 eli tuolla.
KuvaKuva
terokimmo
in memoriam
in memoriam

462cid kirjoitti:Edullista käyttöautoa olen etsimässä, nykyinen (maksoi 1500e 3v sitten) Vectra A 2,0i -94 390 tkm toiminut loistavasti mutta taka-akselin yläpuolelta alkaa ruostumaan puhki eikä taida mennä katsastuksesta läpi hitsaamatta. Oliskohan paha hitsata?
.
Noi mitä varmaan sullakin menny,eli jousi aluset korista on ensimmäinen paikka mitä ite aina katon alla niinkun varman muutkin.Harvoin löytyy ehjiä tai korjaamattomia.Taka akselin pudottaa eestä ni pystyy kyllä työstään,jos vinku esim.millä hioo.Tietysti hitsaus ahtaassa aina vaikeeta,mutta jos vehkeet hyvät ni sen kyllä tekee.Aika tuuri,jos ei inssi mee ja sorki niitä ,vaikka näyttäski ehjältä.ja korjattava ne on jos aikoo pitää auton.
KuvaKuva
Vastaa Viestiin