Defa häly ei avaa ovia + keskuslukkovikaa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Defa häly ei avaa ovia + keskuslukkovikaa

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

Mulla on a vecussa defa häly jolla ovet saa kyllä lukkoon mutta aukeamaan en saa. Häly menee pois päältä mutta siinä kaikki. Avaimella tarvii ovet aukasta.
Kakessa on kaksi nappia. Kupera ja kovera. Vasen(kupera) laittaa lukkoon ja hälyn päälle, ja tietty päinvastoin myös mutta nyt just ei vaan avaa. Oikea vaan vilauttaa valoja muttei muuta.

Sitten oikean takaoven mekanismi jumittaa siten että keskuslukko avaa sen muttei sulje. Sieltä kuuluu ääni että jotain siellä tapahtuu kuitenkin.

Onko herrasväellä ideoita?
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Defa häly ei avaa ovia + keskuslukkovikaa

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Voisi olla johtoliitosvika siellä missä hälyttimen johdot on kytketty keskuslukon ohjauspiuhoihin.
Itellä oli kerran Omegassa sillai että takaluukun lukko oli jotenkin ryytynyt sellaiseen asentoon että se vaikutti tohon keskuslukitukseen silla että ovet kyllä aukes mutta ei menny kiinni kaukosäätimestä.
Ei tosin ollut Defa mutta kuitenkin.
Että voi tietysti se yks reneaava lukkokin tehä ton.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Pitää vissiin alkaa ettiin sitä ohjausboksia ja keskuslukon piuhoja.

Tää on mun kolmas ooppeli ja jokaisessa on ollu sama vika. Oikean takaoven lukko ei toimi.
www.samatsukat.fi
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla taas alkoi pakkasten alettua Cobran häly tekemään sitä, et kun hälyn laittaa päälle, niin ovet ei mee lukkoon, vaan ne pitää avaimella kääntää. Eli keskuslukko kyllä toimii.

Tuon Cobran asentanu yrittäjä epäili, et siellä on kosteutta jossain lukkolaiteissa. Ja kun se jäätyy, niin tuo ongelma tulee esiin.

Ja oon saanu sen toimimaan, kun oon puolenkymmentä kertaa avaimella laittanu päälle ja avannu lukot.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tohon takaoven lukkohommaan semmosta että purin nyt pahvin ja kattelin mitä teki. Se lukon moottori kyllä yrittää sulkea sitä lukkoa mutta ihan kuin se ei jaksais. Mikä siinä vois olla?
www.samatsukat.fi
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

Mulla oli ton takaoven kans ja omegas murheena et aukes mut ei menny kii (tämä tosin vasen), ostin jo toisen moottorin keskuslukolle, ennenku purkaes huomasin ettei ollu ku yks kolmesta johdosta irronnu, eli juuri tää joka sulkee. Ei kyl muute vaikuttanu defan kaukkarin tai lukkojen toimintaan.
Toisaalt jos ei mikää aukee nii saattaa jäätyny kosteuskin helposti jumittaa, kuskinovi kärsi tuosta vaivasta taannoin.. :-?
Kannattaa kyl tarkistaa boksista ja k-lukosta johdot ja liitokset, helposti vaikuttais et ois joku avaus singnaali johto rikki.

Edit1
Ookko tarkistanu ettei siä kanita mikää jos ei jaksa sulkee? Kannattaa myös mitata tuleva virta jos osa katoaa matkalla eikä siks jaksa?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Vastaa Viestiin