Hei,
Opel Corsaan vm. 96, 1.4, pitäisi vaihtaa jakohihna. Kuinka vaikea se olisi vaihtaa itse? Olen autojen korjausten suhteen aika aloittelija, mutta teknistä näppäryyttä kyllä on. Kuinkahan paljon tällainen toimenpide maksaisi jollakin korjaamolla? Ilmeisesti pitää vaihtaa muitakin osia siinä samalla.
Jos jakohihnan laittaa väärin, hajottaako se moottorin heti?
Kiitos.
Corsa B 96 jakohihnan vaihto
Re: Corsa B 96 jakohihnan vaihto
Tossa lähi aikoina juuri keskusteltiin 1.4 sen jakohihnan ja osien vaihdosta.pirtanen kirjoitti:Hei,
Opel Corsaan vm. 96, 1.4, pitäisi vaihtaa jakohihna. Kuinka vaikea se olisi vaihtaa itse? Olen autojen korjausten suhteen aika aloittelija, mutta teknistä näppäryyttä kyllä on. Kuinkahan paljon tällainen toimenpide maksaisi jollakin korjaamolla? Ilmeisesti pitää vaihtaa muitakin osia siinä samalla.
Jos jakohihnan laittaa väärin, hajottaako se moottorin heti?
Kiitos.
Kun tuo moottori malli juuri se missä hihnan katkeaminen hajottaa muutakin.Eli jos sen väärin laittaa ,niin sama juttu.
Ja kuitenkaan sillä ei kannata alottaa harjottelemaan huoltoa autoonsa.Jollei joku osaava mukana.Kyllä sen sinne saa.mutta ehkä joku korjausopas voisi olla hyvä,kuvineen vieressä.Osat sinne kannattaa laittaa hihnan lisäksi rullat ja vesipumppu.Yleensä liikeessä ehdottavatkin mitä vaihdetaan yleensä samalla.siinä ei kannata säästää.
En nyt sitä topiccia heti löytänyt.mutta jos haulla löydät niin aiheesta lisää,taisi hinnoistakin puhetta olla.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...