Vectra b lohkolämmitin kysymys
Vectra b lohkolämmitin kysymys
Pitäis laittaa lohkolämmitin x20xev moottoriin, jossa ei lämmitintä vielä ole. Defan vastuksen otan joko askonasta tai omegasta(motonetin luettelon mukkaan käy). Nyt tarttis saaha tietää mihin reikään vastus asennetaan?
Re: Vectra b lohkolämmitin kysymys
Defan asennusohje.pdf <- klik klik
mulla on kun edestä kattoo, niin oikealla puolella moottoria heti vaihteiston ja moottorin liitoskohdan jälkeen lokissa kai.
opel vectra c 2,2 gts
Kannattaa mitata vastus enen kii laittoa.siitä paljonkin tein ohjeita topicciin syksyllä,"muistakaa tarkistaa lämppitimet ja nesteet ajoissa",joku sellanen,missä kuvia mitailuista.No se helppo mitata yleis mittarilla.vastus alueella mittaa.maan löytää kun siinä se viiva merkintä,kolmiomainen viiva pino.oisko se alin napa.sen ensin mittaa,etä kumpikaan napa ei mee oikoseen siihen.sit resistansin eli vstuksen toimivuuden mittaa niistä kahesta navasta.jossain 7-8 paikkeilla numerot niin kunnosa.jos ei mitään nii rikki vastus.vi myös mitata joka johdon välistä ja ulkopistokkesta ja miksei töpslistäkin johdossa.silloon näkee koko matkalta kaikki olevan kunnossa.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Kiitän
Tuo olikin hyvä pointti tuo mittaus(ois saattanu unohtua). Defan sivuillakin kävin kahtomassa ennen kysymystäni, mutta en minä tauno tuommosta sieltä löytänyt. 
muistaa vain kun mittaa töpselistä ettei ole sisälämppäri päällä.
opel vectra c 2,2 gts
Eipä käyny askon eikä ompun vastukset, jotenka kävin hakkee uuven. En tiiä mikä meni asennuksessa vikkaan, kun ei mahtunut ennää huohotinputki takasin paikoilleen...Teinpä sitte rosterista uuven. 
Lainataampa vähän.
Mulla tuosta vectrasta x20xev hajos sitte vissii tänää tuo lohkolämmitin. aamulla olin lähösä ajamaan (kolmetuntia lämmityksessä) nii eipä lähteny käyntii ja pakkasta oli sen -30c. ennen kuite lähteny käyntii reilussa -40c ku ollu kolmisen tuntia lämmityksessä. sisätilan lämmitin oli ollu päällä kuiten eli ei roikassa ainakaa vika? eihä tuosa vissii ole mitää sulakkeita ennen lohkolämmitintä, ei ainakaa mun mielestä ? käsi kopelolla vähä yritin tunnustella sitä vastusta päältäpäin nii aivan kylmältä vaikutti. Onko tuo miten kiinni tuo vastus lohkossa? ainaki mersuissa on iha kiertämällä kiinni nii onko samoten opeleissa? ja lämmitin on tosiaan defa merkkinen. ei vissii kovin vaikea vaihtaa tota vastusta jos sen vaa saa lohkosta irti?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
. tuli vähä pitkä kirjotelma 
Mulla tuosta vectrasta x20xev hajos sitte vissii tänää tuo lohkolämmitin. aamulla olin lähösä ajamaan (kolmetuntia lämmityksessä) nii eipä lähteny käyntii ja pakkasta oli sen -30c. ennen kuite lähteny käyntii reilussa -40c ku ollu kolmisen tuntia lämmityksessä. sisätilan lämmitin oli ollu päällä kuiten eli ei roikassa ainakaa vika? eihä tuosa vissii ole mitää sulakkeita ennen lohkolämmitintä, ei ainakaa mun mielestä ? käsi kopelolla vähä yritin tunnustella sitä vastusta päältäpäin nii aivan kylmältä vaikutti. Onko tuo miten kiinni tuo vastus lohkossa? ainaki mersuissa on iha kiertämällä kiinni nii onko samoten opeleissa? ja lämmitin on tosiaan defa merkkinen. ei vissii kovin vaikea vaihtaa tota vastusta jos sen vaa saa lohkosta irti?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
tosiaan vielä, eilen oli kans hieman nihkeä käynistys vaikka oliki muka lämmityksessä ollu. lähti kuite käyntii ku ei ollu pakkasta ku -20. voisko tuosa olla muuta vikaa / hajonnu muu ku tuo vastus
Lämpötila anturi! se mikä ohjaa ecua. eli eri kun mittarin! ei paljon maksa! tuon anturin saa mitattua ja ohjeet löytyy haulla! lämpimillä kelillä käynnistyy hyvin? ja kun moottori lämmin? moottori jäähtynyt?
siis et taija puhua nyt lohkolämmittimestä? joo iha normaalisti eilen pelitti ku käyntii sai. ja lämpimällä koneella lähti normaalisti käyntii, samoin ku auto oli seissy reippaan tunnin ajon jälkee ja uuestaa käyntii nii iha normaalisti sillonki lähti.
Jos se vastus ei lämpene niin kannattaa ensin mitata se vastus yleismittarilla ja tarkistaa se johtosarja ettei oo katkoksia ja liittimet kunnolla kiinni. Se vastushan on kiinni lohkossa ihan kartioliitoksella eli lyömällä asennetaan, ei siis mitään kierteitä. Huohotusputken joutuu ottamaan tieltä pois vaihtaessa, mutta muuta ei tarvitse purkaa. Saattaa olla aika tiukassa se vanha vastus.
Tuossa Defan ohje: http://www.defa.com/doc/100/146.pdf
Tuossa Defan ohje: http://www.defa.com/doc/100/146.pdf
Vectra C 1.9 cdti OPC Line -08
Manta B 2.0 GT/E -84
Manta B 2.0 GT/E -84
tuota minä vähä pelkäsinki että lyömälä kiini... mitehän tuon saa tarvittaessa irti jos se vialliseksi osottautuu, kellää aikasempaa kokemusta? pitääpä koittaa vielä yleismittarilla mitata se. onko siinä vastuksen päässä mikä tulee sinne huohotinputken taakse niin liitintä, vai mistähä ois helpoin mitata?
Irti pitäs lähtee ihan reunoille ympäriinsä lyömällä mutta voi olla aika tiukassa eikä sitä tilaakaan turhan paljon ole. Siitä vastuksesta se piuha irti ja siitä mittaa. En kyllä muista mitä lukuja ehjä vastus antaa mutta jos ei näytä mitään niin on rikki. Kannattaa myös katsoa samalla ettei ole hapettumaa tai muutakaan paskaa niissä liitoksissa mikä aiheuttaisi huonoa kontaktia. Eihän siinä muita liittimiä pitäs olla puskurin pistokkeen jälkeen kun se vastuksen liitos ja mahdollinen haarotin sisäpistokkeelle, että ne liitokset kannattaa toki katsoa. Ja voi vaikka alottaa helpolla että jos on sisäpistoke niin tuleeko sinne virta. Näin ainakin tietää onko piuhat kunnossa.
Vectra C 1.9 cdti OPC Line -08
Manta B 2.0 GT/E -84
Manta B 2.0 GT/E -84
nonii tulipaha tuola pakkasessa käytyä mittaamassa tuo vastus, ku ei sitä pajallekkaa saa ku ei käyntii lähe nii siksi vähä neuvoa kyselin. vastus ei antanu mitään arvoja eli palanu nähtävsti se on. samalla katoin nuo liittimet läpi haarottimelta ja sitte siitä liittimestä mikä tulee siihe vastukseen. kaikki oli aiva puhtaita, ei yhtää hapettumaa vaikka ikää jo alkaa olemaan jonku verra. mitä nyt pikasesti päässä laskeskelin että jos sen vastuksen teho on joku 550w nii sillo pitäs antaa yleismittariin arvoksi jotaki 90-100 ohmia. ja nyt mittari näytti joka navasta ristiin mitattuna että ei yhteyttä toisiin ole. Pittää hommata uus vastus, kovin homma tuosa sitte vissii onki tuon vanhan vastuksen pois saanti lohkosta, saattaa olla meleko lujasti palanu kiinni..
edit. Kyllä siis koko ajan sisätilanlämmitin on pelittäny nii vähä arvelin tuoho vastukseen viittaavan vian
edit. Kyllä siis koko ajan sisätilanlämmitin on pelittäny nii vähä arvelin tuoho vastukseen viittaavan vian