2.5td:n moniurahihnan vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jmk
'Admiral'
'Admiral'

2.5td:n moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja jmk »

Onko hihnan vaihto millainen projekti, mitä kaikkea täytyy irroittaa? Flekti varmaankin ja sen irrottamiseen löytyykin jo BMW Special Tool ;)
Pitäs urakkaan ryhtyä, mutta ei juuri innostais..
opelah
'Admiral'
'Admiral'

Re: 2.5td:n moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja opelah »

se kiristimen jousi täytyy löysätä. kaikis hankalin homma on muistaa miten se remmi kulkee siellä. mulla on valokuva siitä remmistä voin lähettää jos tahdot.
Omega B 2.5TD
helvetin ooppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja helvetin ooppeli »

opelah kirjoitti:se kiristimen jousi täytyy löysätä. kaikis hankalin homma on muistaa miten se remmi kulkee siellä. mulla on valokuva siitä remmistä voin lähettää jos tahdot.
lähettäisitkö mullekin kuvan? harri.maxivan@gmail.com

Kiitos
aniskasa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja aniskasa »

Jos ei ole ilmastointia, niin se on melko helppo homma. Jos on ilmastointi, niin sitten en tiedä minkälainen homma on, koska mulla ei ole.

Hydraulisen kiristimen saa löysättyä/lukittua auki asentoon, kun vetää moottorin alapuolelta hinasta alaspäin ohjaustehostimen ja kampiakselin hihnapyörän välistä. Kiristin lukittuu auki asentoon sen mekaniikan vuoksi. Sitten vain hihna pois, ja uusi tilalle. Jäähdyttimen tuuletinta ei tarvitse irrottaa, koska hihnan saa uitettua rupelin ja sen suojan välistä. Uusi hihna paikoilleen ja kiristimen vääntäminen kiristysasentoon yläpuolelta sopivalla työkalulla. Vaikeinta tosiaan on muistaa mistä hihna meni.

Tämä pitäisi mennä alle puolessa tunnissa keposesti. Ite rasvasin kaikki kiristin- ja ohjauspyörien laakerit, koska ne oli niin helpossa paikassa. Varovasti stefa pois ja sisälle vaseliini/öljyseos. Näissä ruukaa olla aina liian vähän rasvaa tehtaan jäljiltä.
Vastaa Viestiin