Omega-B 2.0 8valve, hihnanvaihtoväli?
Omega-B 2.0 8valve, hihnanvaihtoväli?
Kahdeksan naulasen kaksilitraisen Omppun hihnanvaihtoväli, 90tkm, 60tkm vai jotain muuta? 16valve on 60tkm, mut Omega-A oli ohjekirjas ainakin kasinaulaselle 90tkm. Kumpi on oikea arvo? Tosin tuos kahdeksan naulases ei liene muuta kuin et matka katkee, kone kaiketi vapaasti pyörivä hihnattakin.
Re: Omega-B 2.0 8valve, hihnanvaihtoväli?
Kylläpä se taitaa olla tuo 90 tonnia vaihto väli, tosin eihän siitä haittaakaan ole jos aikasemmin vaihtaa
eikä kyllä tosiaan haittaa vaikka ajaa ihan loppuun asti, eli ei vaurioita konetta jos sattuu räpsähtään poikki 
Old Opel`s never die, they just go faster!! 
Kaikki opelin 1.6-2.0L 8v koneet joihin olen törmännyt ovat olleet 8v/120tkm vaihtovälillä
Opel Senator C30SE.
Ai niinkin pitkä. Muistelisin kyllä et A-Ompun ohjekirjassa olis ollut 90tkm, mut siit aikaa eli voi olla virhemuistikuvakin. No tuol ole ajettu sitten vielä "mitään" eli nou hätä.Arskari kirjoitti:Kaikki opelin 1.6-2.0L 8v koneet joihin olen törmännyt ovat olleet 8v/120tkm vaihtovälillä
Mulla taas on muistikuva, et isolohko 8V eli 16SH, 18E ja 20NE Ascona C:ssä vaihtoväli on 60tkm.Arskari kirjoitti:Kaikki opelin 1.6-2.0L 8v koneet joihin olen törmännyt ovat olleet 8v/120tkm vaihtovälillä
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
Cruise
- 'Admiral'

16 tappisessa on ainakin se 60 tkm tai 4 vuotta
Kyllä tässä 8venasen b omegan huoltovihossa lukee 8v/120 000 km, mutta helpoiten sen sitten tietää kun se napsahtaa poikki 
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Eihän toi voi, ku vast reilu viiskymppii menty.Juge127 kirjoitti:Kyllä tässä 8venasen b omegan huoltovihossa lukee 8v/120 000 km, mutta helpoiten sen sitten tietää kun se napsahtaa poikki