Morjens,
Olisiko jollakin faktaa koritakuusta?
Tuollainen uudehko Zafira ja takaovien alapuolisen tiivisteiden jakokohdat kukkivat. Kuvia otettiin Länsi-autossa ja maahantuojalle lähti kysely, että kuuluuko koritakuun piiriin. Ei kuulu , kuului vastaus tänään. Ei kuulemma ole lähtenyt kotelon sisältä, täh!!! Tiivisteen kiinnitys on jatkokohdasta läpiviety kynnyskoteloon, joka nyt kukkii kunnolla. Eikös se juuri ole koteloa?
No, mulla on jo kolmas Ooppeli ja tää on eka kun näin uutena on kukassa! Laatuako? G-malli Astra on täysin ruosteeton vaikka samanmoisia läpivieentejä on.
Zafira on ollut hyvässä hoivassa ja huollot on tehty ajallaan, koritarkistuksetkin, tätä ei ole huomattu, tai ei ole välitetty.
Kertokaa mitä pitää tehdä vai vaan viedä tyynesti korjattavaksi! Kiukuttaa niin syötävästi!!!!
mattivaa
vm-06 Fafirassa ruostetta, koritakuu?
Re: vm-06 Fafirassa ruostetta, koritakuu?
Nämä koritakuut taitavat koskea lähinnä vain sisältä päin alkavia puhkiruostumisia eli ovat yhtä tyhjän kanssa. Maahantuojalla lienee kuitenkin jonkinlainen intressi osallistua ainakin jossain määrin korjauskustannuksiin eli uutta kyselyä sinne näin aluksi.
Astra 1.4T Sports Tourer -12 (exät: Astra H 1.6 Wagon -06, AstraG 1.8 Carav -01, AstraG 1.6 Carav -98, AstraF 1.6 5ov -96)
Kiitoksia vastauksesta,
Juu, ajattelin olla yhteyksissä suoraan maahantuojaan. Ihmetyttää vaan se, juuri tuo mainitsemasi juttu, jonka tänään kuulin Länsi-autoltakin, että koritakuu on voimassa vain kotelon sisäpuolelta alkaneessa ruostumisessa. Nyt kun niitti on iskety kynnyskotelon läpi ja kaikkihan sen tietää, miten siinä ajanmittaan käy jos läpivientiä ei ole oikein suojattu. Hmm.. mites sen saa nyt selville onko ruostuminen alkanut kotelon sisältä vai ulkopuolelta. Ja minkä näköinen on kotelo sisäpuolelta, mites se katsotaa?
No, tää on mun kiukkua.
mattivaa
Juu, ajattelin olla yhteyksissä suoraan maahantuojaan. Ihmetyttää vaan se, juuri tuo mainitsemasi juttu, jonka tänään kuulin Länsi-autoltakin, että koritakuu on voimassa vain kotelon sisäpuolelta alkaneessa ruostumisessa. Nyt kun niitti on iskety kynnyskotelon läpi ja kaikkihan sen tietää, miten siinä ajanmittaan käy jos läpivientiä ei ole oikein suojattu. Hmm.. mites sen saa nyt selville onko ruostuminen alkanut kotelon sisältä vai ulkopuolelta. Ja minkä näköinen on kotelo sisäpuolelta, mites se katsotaa?
No, tää on mun kiukkua.
mattivaa
Lueppas tuo mun juttu astrasta mulla takaluukun ruosteet menee maalitakuun piikkiin.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=165737
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=165737
Skoda Octavia -08
Kiitos jamata, lukaisin juttusi. Täytyypä ajaa asiaa tältäkantilta.
Sama vika "rahikaisella" (myös -06 Zafira). Kiinnostaisi tietää miten asiasi eteni?